Ga naar inhoud

VPN Verbinding W2K server -Windows XP


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nOp mijn windows 2000 server heb ik VPN geinstalleerd.\r\nVanaf mijn werk kan ik een verbinding maken en werkt alles perfect.\r\nDit is vanaf een windows XP werkstation.\r\n\r\nEen kameraad van mij heeft ook een verbinding aangemaakt en kan zich ook aanmelden op mijn server dmv VPN.\r\nEchter in de netwerkomgeving ziet hij niets. Via start uitvoeren en dan \\\\naamserver krijgt hij de melding netwerkpad niet gevonden.\r\nVia het ip-adres opent zich een leeg venster, dus zonder de gedeelde mappen.\r\nOok dit is vanaf een Windows xp machine.\r\n\r\nWat kan hier aan de hand zijn?
Link naar reactie
heeft jou kameraad ook wel de rechten om op de andere computers te komen. zo niet dan zal hij het ook nooit zien. laat dus eens proberen met jou account bijvoorbeeld of hij dan wel alles ziet of dat jij met zijn account inlogd en dan dus ook niks zie. zo ja ligt het aan het account in je vpn software en moet je deze veranderen. het kan ook aan zijn instellingen liggen. zodra het zo niet zou werken zal ik eens verder kijken
Link naar reactie
[quote]en dan \\\\naamserver krijgt hij de melding netwerkpad niet gevonden.[/quote]\r\nIk heb geen kaas gegeten van VPN verbindingen, maar deze melding duidt normaliter op een netbios probleem.\r\nKan hij de pc wel pingen op ip en/of op naam? Waarschijnlijk niet op naam.\r\n\r\nEen oplossing zou wellicht kunnen zijn om de netbios instellingen te controleren (eigenschappen van Tcp/ip, geavanceerd en dan bij het WINS tabblad onderaan).\r\nAls je geen DHCP gebruikt moet het tweede bolletje, netbios via tcp/ip inschakelen, aangevinkt staan, dat zou kunnen helpen. Het kan echter ook tegengehouden worden door de firewall omdat het hier om de beruchte poorten 137-139 gaat die standaard voor extern verkeer dicht staan.\r\nMaarja, misschien heb je wel iets aan deze tip.\r\n\r\nAls je het zelf ook hebt zou je kunnen proberen middels de hosts file een soort \"dns\" aan te maken dan maakt netbios daar gebruik van en werkt het wellicht ook.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...