Ga naar inhoud

Netwerk uitbreiden met draadloos.


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nik heb thuis al een poosje een gewoon thuisnetwerk met 3 gewone pc\'s. Maar nu heb ik een laptop aangeschaft dus wil ik het netwerk uitbreiden zodat ik met de laptop draadloos kan internetten e.d. \r\n\r\nMijn vraag is, moet ik hiervoor een nieuwe router aanschaffen of is er een makkelijkere (goedkopere) oplossing??\r\n\r\nMvG
Link naar reactie
Gemakkelijker wel, goedkoper is maar de vraag.\r\nWat je kunt doen is een Accespoint kopen en deze aan een switch hangen of aan je router als je die al hebt, deze krijgt dan een ip adres binnen je netwerk en die kun je weer middels de laptop draadloos benaderen, zo heb ik het hier ook, werkt perfekt.\r\n\r\nAlleen is het nu zo dat bijv. zo\'n Linksys 54G Accespoint en hetzelfde type maar dan router vrijwel even duur zijn. En dan moet je denken aan ongeveer rond de 35-45 euro in de aanbieding.\r\nJe hebt ze in verschillende snelheden en maten, als je al een router hebt, dan heb je in feite vrij weinig aan een tweede router omdat je van deze dan eigenlijk toch alleen de switchpoorten gebruiken kunt dus in dat geval zou ik een Accespoint nemen.
Link naar reactie
Er zijn dacht ik ook Accespoints die je op usb kunt aansluiten, of je die echter op de usb van je router kunt aansluiten is mij niet bekend, daarvoor zou je in de handleiding van je router moeten kijken wat op die usb poort aangesloten mag worden, meestal is dat voor een pc verbinding om de router te programmeren of voor de printer, niet om een normale computer of accespoint aan te hangen, daarmee bedoel ik dus dat usb poorten op routers over het algemeen niet gebruikt kunnen worden als extra \"switch\" aansluiting. De meeste routers hebben er daar 4 stuks (of meer) van naast elkaar zitten.\r\n\r\nAls je er nog een vrij hebt kun je gewoon het beste zo\'n zelfde poortje gebruiken als waar ook je normale computer op aangesloten is, een UTP aansluiting oftewel RJ45, lijkt op een telefoonstekker maar dan iets breder net als bij ISDN.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...