Ga naar inhoud

Verander Balkenende in Harry Potter


Aanbevolen berichten

  • Reacties 84
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote=Navy][quote]Bovendien is waterstof zeer explosief en zijn auto\'s dus rijdende bommen (denk maar aan de waterstof bom).[/quote]\r\nThijs, jij en ik bestaan uit atomen: daarom kun je ons toch niet vergelijken met een atoombom? Dat geldt ook voor waterstof en waterstofbommen. Waterstof is dan wel explosief, maar een auto met waterstof aan boord is daarom nog geen rijdende waterstofbom! Waterstofbommen waren superatoombommen: veel krachtiger dan gewone atoombommen. En opslag van waterstof in een auto gebeurt, als ik me goed herinner, in een of ander sponsachtig metaal. Niet gevaarlijker in ieder geval dan een benzinetank.[/quote]\r\n\r\nAch laatst was er op TV dat je een diesel op Zonnebloem olie kan laten rijden is toch maar € 0,39 cent per liter. (proud)
Link naar reactie
[quote=Gekwordikervan]\r\nAch laatst was er op TV dat je een diesel op Zonnebloem olie kan laten rijden is toch maar € 0,39 cent per liter. (proud)[/quote]\r\n\r\nHelaas kan dit maar tot 75% zonnebloemolie, daarboven werkt het niet meer. Maar goed, het blijft goedkoper dan diesel bij de Shell!\r\nNadeel is ook dat je de motor ervoor om moet bouwen, en dat het slecht is voor het mileu (je weet wel, al die lege plastic flessen (proud) )
Link naar reactie
En nog even over het hele waterstof-idee: Ik ben een groot voorstander van een waterstofeconomie, en ik heb al heel wat documentaires hierover gezien. En de meeste van de problemen die Thijs schetst, zijn onzin. Dat van die bommen van auto\'s is al verdedigd, het is niet gevaarlijker dan gewone benzine.\r\nVerder kun je waterstof heel goed comprimeren, er zijn al genoeg waterstofauto-prototypes, waarbij je van buiten niet kunt zien dat het een waterstofauto is, terwijl je er net zo ver mee kunt rijden. Kijk hier maar eens: [url]http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/14331107/[/url] Misschien dat je hiermee van je negatieve gedachtes af wordt gebracht. ;-) Dit is namelijk dé oplossing voor het milieuprobleem.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...