Ga naar inhoud

Verander Balkenende in Harry Potter


Aanbevolen berichten

  • Reacties 84
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote=avv]Laten we het maar niet over politiek hebben, daar worden we het toch nooit over eens. Ik kan niet wachten tot het CDA nooit meer aan de macht zal komen... :-#[/quote]\r\nMet de PVDA en zo was het niet anders geweest. Geld wat er niet is, is er niet.\r\nKijk maar in de geschiedenis en lees het stukje van Thijs.\r\nHet gaat ongeveer 7 jaar goed en dan 7 jaar minder en dan 7 beter en dan 7 jaar minder en zo gaat het al eeuwig. \r\nEn we hebben alles, waarom klagen we eigenlijk? Omdat we altijd meer willen hebben en nooit tevreden zijn. We maken ons eigen economie stuk door altijd maar meer te willen.
Link naar reactie
[quote=Flater]Links rechts links rechts links rechts links rechts ik ga links! \r\n\r\nNu we het toch over politiek hebben, wie gaan er stemmen met het referendum en ga je dan voor of tegen stemmen?[/quote]\r\n\r\nIk kreeg gister het stemformulier (ik wordt op 1 juni 18), dus ik ben blij dat ik mag stemmen :P. En ik ga tegen stemmen: ik vind elke stap die de eu dichter bij elkaar brengt niet goed, de volgende stap is dat het sociale stelsel centraal is geregeld, het gevolg hiervan is dat wij voor de AOW van die luie Italianen moeten gaan betalen. Bovendien heeft Nederland een van de beste arbeidsomstandigheden van Europa, deze zullen dan ook worden aangepast, is dat wat we willen? Nederland als underdog die het meest achteruit gaat? Dacht het niet! Daarom adviseer ik iedereen:\r\n\r\n[color=darkblue][b]stem [size=7]TEGEN[/size] Een Europese grondwet[/color][/b]
Link naar reactie
[quote=reintje]Ik stem helemaal niet (H) (proud) (vechten tegen de bierkaai).[/quote]\r\nBen het wel met je eens hoor, maar ga maar wel stemmen.\r\nAnders gebeurt waarschijnlijk het volgende: 80% van de stemmers stemt tegen, maar de opkomst is slechts 20% van de stemgerechtigden, dus dit geweldige kabinet zegt, dikke... drie bier, wij zetten in brussel lekker wél een handtekening.\r\nDus alle nee stemmers boos, alle niet stemmers (die eigenlijk nee hadden willen stemmen) ook boos, en de minderheid die ja heeft gestemd, blij.\r\n +o( +o( +o( +o( +o(
Link naar reactie
Ook ik ga \"Nee\" stemmen. \r\nEchter, als de opkomst te laag is, geeft dat onze \"fantastische\" regering een excuus om toch deze idiotie door te drijven.\r\nAls de opkomst wel hoog is, is het referendum opeens alleen maar \"raadplegend\" en dus niet bindend, en dus kan men alsnog akkoord gaan met invoering van deze krankzinnige onzin.\r\n\r\nMooi he? Democratie?
Link naar reactie
Ik ga zeker stemmen, en wel voor. Ik heb mij niet verdiept in de grondwet, en zo de test gedaan op referendumwijzer.nl. Op 64% was ik het blijkbaar eens met de grondwet, en dus stem ik voor. De punten waarop ik het oneens was, kon ik mee leven, en ik denk dat als je één Europa wilt zijn, je er ook aan moet werken om het zo goed mogelijk te krijgen. En straks gaat het helemaal goed met die Europese grondwet en met Europa, en is het \'rijke\', \'goede\' Nederland het buitenbeentje en zal het buitengesloten worden. En dan is het ineens huilen.\r\nJullie zeggen zelf dat Nederland rijk is, waarom zouden we dan de armere Europese landen als Polen, Roemenië enz niet op deze manier kunnen helpen?\r\nVerder hoef je bij één Europa geen geld meer te geven aan defensie: Duitsland, Engeland en Frankrijk vechten wel, en daar hebben ze dat kleine slappe Nederland echt niet bij nodig.
Link naar reactie
Probeer dan [url=http://www.echtereferendumwijzer.nl/echte.html]deze[/url] eens?\r\n\r\nVergeet niet dat, mocht het wel doorgaan, de Nederlandse grondwet ondergeschikt gemaakt wordt aan de Europese.\r\nOok heeft Nederland in dit geval gewoon geen bal meer in te brengen, alleen maar omdat we te klein zijn. \r\nFrankrijk en Duitsland gaan de dienst uitmaken. Joepie.
Link naar reactie
Vergeet niet dat in de grondwet wordt opgenomen dat je de EU mag verlaten, dus als het echt uit de hand loopt, kun je altijd nog besluiten te vertrekken.\r\nBij de andere referendumwijzer 40 punten, advies om tegen te stemmen. Jammer dat je niet punt voor punt jouw gegeven antwoord met de grondwet kunt vergelijken, nu weet ik niet waar het aan ligt. Maar ik ga me zeker nog eens verdiepen in de grondwet, ik ga sowieso stemmen en wil dan wel een weloverwogen beslissing nemen. (A)
Link naar reactie
[quote=EdwinV]Vertrouwen? In dit kabinet?\r\nVolgens mij ben jij je roeping misgelopen. Vara heeft nog een plek open voor komedianten :mrgreen:[/quote]\r\nHet is niet leuk dat ze bezuinigen, maar als ze nu geld hadden uitgegeven, had je over een paar jaar nog meer moeten bezuinigen. Het lijkt allemaal zo makkelijk, maar gaat het zelf maar eens op de goede manier doen.\r\n\r\nVoorbeeld.\r\njaren \'70.\r\nPVDA Den Uil.\r\nHeel veel uitgegeven, het kon niet op. We zitten tot hededagen nog in de schuld van die uitgaven. Is dat wat je wilt?\r\n\r\nEn we hebben het helemaal niet slecht, kijk maar naar de landen om je heen.\r\n\r\n\r\nDe Europese grondwet, ik weet nog steeds niet wat erin staat. Moet je dan voor of tegen stemmen? Ik weet het nog steeds niet.
Link naar reactie
[quote=kater]Voorbeeld.\r\njaren \'70.\r\nPVDA Den Uil.\r\nHeel veel uitgegeven, het kon niet op. We zitten tot hededagen nog in de schuld van die uitgaven.[/quote]\r\n\r\nNiet alleen de schuld van die uitgaven Kater. Niet om tegen iemands zere been te schoppen of een racistische opmerking te maken, maar kijk eens naar het allochtonen beleid wat gevoerd word. \r\n\r\nIn de jaren 70 vertikte elke nederlander om maar bv. achter de vuilnis wagen te lopen. Nu dat we 30 jaar verder zijn bedanken we deze mensen door ze uitschot en terroristen te noemen en kijken we ze met de nek aan. En dat is toch niet alleen de schuld van de regering lijkt mij.......
Link naar reactie
[quote=Flater]Nu we het toch over politiek hebben, wie gaan er stemmen met het referendum en ga je dan voor of tegen stemmen?[/quote]\r\n\r\nIk ga zeker stemmen [moet je altijd doen vind ik *-) ] En ik stem hartstikke tegen! Het gaat er voor de dieren ontzettend slecht uitzien als het allemaal doorgaat :-@
Link naar reactie
De eurogrondwet is de giller van de eeuw. \r\n\r\nNeem nu het fiet dat heel nederland in de ban is van deze grondwet. Als Frankrijk tegen stemt dan hoeft Nederland niet eens meer naar de stembus. \r\nDan word deze grondwet verworpen. \r\n\r\nMaar ik deel modjes mening. Ik stem ook tegen. Niet alleen voor de dieren, maar het feit als Brussel het \"nieuwe Europa\" gaat regeren.\r\nDan heeft Nederland geen zekere positie, die we dus nu steeds wel hebben. Op het moment zijn we nog steeds belangrijk voor Europa. \r\nStraks als we Ja zeggen tegen deze Euro Grondwet, kan je donder op zeggen, dat we geen moer meer te vertellen hebben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...