Ga naar inhoud

Verander Balkenende in Harry Potter


Aanbevolen berichten

  • Reacties 84
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote]Heel veel uitgegeven, het kon niet op. We zitten tot hededagen nog in de schuld van die uitgaven.[/quote]\r\nDat waren de gouden jaren, het kon toen inderdaad niet op, er zijn toen ook veel goede dingen gedaan enneh... die schuld nu nog hebben gewoon onzin. Het is echt niet zo dat we toen zo diep de schuld in zijn gegaan dat we er nu nog niet uit zijn.\r\n\r\nHet 7 jaren verhaal is ook mooi, maar pvda zou het wel beter gedaan hebben omdat die socialer denken en dat is iets wat het cda/vvd niet doet. Bezuinigingen zouden er ook geweest zijn, maar meer gespreid en beter verdeeld alhoewel het dan ook niet optimaal zou zijn, daar ben ik me ook wel bewust van, maar minder belastend voor de lage inkomens.\r\n\r\nDe stemwijzer is erg gekleurd, ik kwam voor 56% voor uit, toen heb ik twee verschillende ander gedaan en kwam resp. 64 en 67% tegen uit.\r\nIk ga ook stemmen, enwel TEGEN.\r\nEr zijn diverse gronden voor te noemen, ook om voor te stemmen, maar we weten waar het voor stemmen op uitdraait, NL heeft straks niets meer te zeggen, veel meer word europees geregeld waaronder een hoop zaken waar je het misschien niet mee eens bent en nu gewoon goed of voldoende geregeld zijn.\r\nDaarnaast is het ook een signaal tegen de huidige regering en ook nog eens het gebrek aan informatie want daar hadden ze al lang mee moeten komen.\r\nZe wachten gewoon zolang en geven wat pro info omdat ze er gewoon in mee willen en zo weinig mogelijk tegen stemmers krijgen.\r\nIk ben nu net over de 40, heb nogal een paar kabinetten meegemaakt en altijd al geluisterd naar wat ze in de regering te vertellen hebben gehad en dit soort grote beslissingen (zie ook euro) is nooit echt goed uitgepakt voor zover ik me kan herinneren.\r\nNu ga ik daar dus eens regelrecht tegenin, dus nee stemmen.
Link naar reactie
Inderdaad, we zitten enorm in de shit.\r\n\r\nDe staatsschuld is enorm (liar) \r\nEr is een afgrijselijke terreurdreiging (liar) \r\nOnze mariniers moeten samen met amerika irak terroristvrij maken (liar) \r\nOnze commando\'s moeten de terreurdreiging uit afghanistan weren (liar) \r\nAlle directie\'s van de voormalige staatsbedrijven (lees energie, openbaar vervoer, ziekenzorg etc etc) moeten véél geld krijgen anders lopen ze weg naar het buitenland (liar) \r\nAlle spoorlijnen moeten aanbesteed worden zodat buitenlandse spoorbedrijven de handel kunnen overnemen want da\'s goed voor de klant, isie goedkoper uit\r\n\r\nKan nog wel even doorgaan, maar dat doe ik niet want dan wordt ik boos, krijg het aan m\'n hart en kom uiteindelijk voor een keuringarts van het UWV te staan die zegt: gefeliciteerd, u bent genezen, ga maar weer lekker werken. Dan wordt ik weer boos, krijg het aan m\'n hart...............................................................\r\n\r\nConclusie: dit land zit in de shit (Y) (Y) (Y) (Y) (Y) :-P :-P :-P :-S :-S :-S
Link naar reactie
Beknopte inhoud nieuwe grondwet:\r\n\r\n\"Wij hebben deze nieuwe Europese Grondwet wél gelezen. Helemaal. Want als u al ooit van plan was om \'voor\' te stemmen, moet u wel weten waar u zoal \'Ja\' tegen zegt.\r\n\r\nOm te beginnen zegt u \'Ja\' tegen meer macht voor Brussel en minder zeggenschap in eigen huis. Op allerlei gebieden.\r\n\r\nU zegt \'Ja\' tegen nog meer economische marktwerking en winstbejag; zelfs bij ziekenhuizen en verpleeghuizen, de thuiszorg, op scholen en universiteiten. Zorg en onderwijs als handel dus.\r\n\r\n\'Ja\' tegen een peperduur Europees leger, dat overal ingezet kan worden. Ook in oorlogen buiten Europa.\r\n\r\n\'Ja\' tegen nog meer sociale uitverkoop. Onze samenleving wordt bedreigd door een mengelmoes van asociale Brusselse besluiten.\r\n\r\n\'Ja\' tegen meer invloed voor grote landen als Duitsland en Frankrijk, ten koste van de kleinere zoals het onze. Beeldt u zich Balkenende in naast Chirac, Schröder en Berlusconi.\r\n\r\n\'Ja\' tegen het toelaten van beestachtige \'tradities\' zoals stierenvechten, de drijfjacht en het dwangvoeren van ganzen. Die zouden cultureel erfgoed zijn.\r\n\r\n\'Ja\' tegen harder werken voor minder loon, minder bescherming en minder sociale zekerheid.\r\n\r\nU ziet, \'Ja\' is soms een gevaarlijk woord.\r\n\r\nIedere weldenkende Nederlander is vóór goed samenwerken in Europa, maar even goed tégen het degraderen van Nederland tot provincie van een Europese superstaat. Vandaar dat ik u op 1 juni om uw \'Nee\' vraag.\r\n\r\nEn elke stem telt. Want als wij Nederlanders deze grondwet afwijzen, moeten Brussel én Balkenende ons veto erkennen. Dan komt er nieuwe ruimte voor een open debat over de rol van Europa in Nederland. En blijven we gewoon op de kaart staan. En dat lijkt me een goede zaak.\"\r\n\r\nDus ik ga zeker stemmen! En wel [b]tegen[/b].
Link naar reactie
Ik stem ook hardstikke tegen en heb net ff een test gedaan en die adviseren mij ook om vooral tegen te stemmen! Zijn ze nu helemaal betoeterd daar in Den haag? En mocht de opkomst goed zijn en de meerderheid tegen stemmen en ze het toch door laten gaan, dan kunnen ze het verder wel shaken en raken ze het ieniminie beetje vertrouwen wat een enkel induvidu nog heeft echt wel kwijt.
Link naar reactie
[quote=Flater]Links rechts links rechts links rechts links rechts ik ga links! [/quote]\r\nLinks rechts links rechts links rechts: maar zo kom je wel vooruit (proud) !\r\nEnne: ik stem zeker tegen!\r\nEr wordt nu al te veel in Brussel beslist naar mijn zin. Als het dan over relevante zaken gaat dan kan ik er nog mee leven. Maar helaas: ook in Brussel werkt een soort van elite die mijlenver van de dagelijkse realiteit verwijderd is. Te vaak moet ik mezelf horen verzuchten: \"Waar bemoeien die gasten zich mee!!?\"
Link naar reactie
Maar het ging er toch over om Balkenende op nummer 1 bij Google te krijgen? Weliswaar als met daar zoekt op Harry Potter, maar toch...\r\n\r\nKlik eens op de onderstaande link:\r\n\r\n[url=http://www.minaz.nl/minister-president/index.html]Harry Potter[/url]\r\n\r\n\r\nAls je de bedoeling nog niet begrijpt ga dan naar:\r\n[url=http://spaces.msn.com/members/ultimatesensation/]My Ultimate Sensation[/url]
Link naar reactie
[quote=amarga]Maar het ging er toch over om Balkenende op nummer 1 bij Google te krijgen? Weliswaar als met daar zoekt op Harry Potter, maar toch...\r\n\r\nKlik eens op de onderstaande link:\r\n\r\n[url=http://www.minaz.nl/minister-president/index.html]Harry Potter[/url]\r\n\r\n\r\nAls je de bedoeling nog niet begrijpt ga dan naar:\r\n[url=http://spaces.msn.com/members/ultimatesensation/]My Ultimate Sensation[/url][/quote]\r\nSorry, ik doe niet mee. Hij hoeft van mij niet op 1 bij Google. ;-)
Link naar reactie
Even nog een \"leukigheidje\" betreffende dingen op Europees niveau.\r\nEen hoop mensen heeft een boel geld uitgegeven om het groot rijbewijs te kunnen halen, waaronder ikzelf bijv. ook. Vond het gewoon leuk om te hebben en handig (af en toe kleine vrachtauto huren om iets te vervoeren of verhuizen) en heb ook een D (bus) rijbewijs is ook tijdje m\'n werk geweest.\r\nAnyway, om een lang verhaal kort te maken: rijbewijs verlenging.\r\n\r\nIk raak ze nu gewoon kwijt. Reden: idiote keuring. Er is al een geneeskundige verklaring nodig om de 5 jaar.\r\nNu moet je dus alleen al voor verlenging, dan maak je er nog niet eens gebruik van, een verklaring van het CBR hebben (kosten 19 euro) en daarnaast ook nog even een keuring (kosten 79 euro) en diegenen die werken zijn dan ook nog eens een verlofdag kwijt.\r\nIngegaan, 1 januari jongstleden. Excl. kosten van de verlenging rijbwijs natuurlijk. Dat soort geld heb ik niet. Prachtig toch? Ja 1 europa moeten we hebben! 8o| :-(
Link naar reactie
Ook al zoiets: de oudste klant van mij, een dame van 80(!!) die nog elke week ruim een uur stoeit met gewichten, moest ook herkeurd worden. Nou heeft ze last van artrose en daardoor pijnlijke handen. Maar ze rijdt gewoon erg goed als ik dat vergelijk met sommige andere senioren. (Ik zit tegenover de huisarts, dus ik zíe af en toe gestuntel!) Moest ze speciaal vanwege haar handen een extra keer proefrijden! En zenuwachtig dat ze was! Bang dat ze haar rijbewijs moest inleveren. En dat allemaal door een overijverige dokter. Gelukkig bleek na 5 minuten dat er niks aan de hand(en (proud) ) was, dus ze mag blijven rijden. Reken maar dat ze blij en opgelucht was!
Link naar reactie
Ik hoor net dat we per 1 januari 2006 rekening rijden zouden krijgen.\r\n20 ct per kilometer in het daltarief.\r\nAls je 12000 km per jaar rijdt (een gemiddelde voor velen) ben je dus al euh... 20 ct is 1/5 dus 2400 euro per jaar aan belasting kwijt?\r\nBehoorlijk stuk duurder dan nu en dat alleen nog in het daltarief.\r\n\r\nDe laagste inkomens mogen schijnbaar dus geen auto rijden.\r\nEerst naaien ze je door het grijs kenteken op zo\'n belachelijk radicale manier te wijzigen, ondanks uitspraken van ministers in een vorig kabinet op basis van waarop mensen zich een busje gekocht hebben (en lening enzo) waar je nu niets meer voor terugkrijgt.\r\nEn nu dit weer...... pfffffff...
Link naar reactie
Het ligt iets genuanceerder:\r\nEerst wordt rekeningrijden ingevoerd op de plaatsen waar de langste files staan. Als het heeft geholpen komen er andere plaatsen bij. En alleen op autosnelwegen. Bovendien is het tarief ook nog afhankelijk van het tijdstip: in de spits is het duurder dan ervoor of erna. Verder rijden heel veel mensen niet veel kilometers op snelwegen (ofschoon je door de filemeldingen toch gauw anders zou denken) maar op secundaire wegen, zeg maar van dorp naar dorp naar stad. Dus het zal best meevalen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...