Ga naar inhoud

NovellClient Login Results(hoe delete je een invalid entry?)


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Geen idee waar je het over hebt, ik heb dingen die niet relevant waren zwart gemaakt, das alles. Het is, zover ik weet, een standaard resultatenscherm. De resultaten bestaan zover ik weet uit 2 delen, een netwerkdeel en een deel (onderste) dat specifiek is voor de computer waarmee je inlogt. Het script voor het bovenste deel kan ik vinden, maar de rest dus niet...\r\nIk heb het \'Ulead\' programma verwijdert maar deze regel veschijnt nog steeds bij het inloggen :-( en ik wil er dus vanaf.
Link naar reactie
  • 5 maanden later...
Weet niet over welke versie van Novell je beschikt. \r\nMaar zo aan het scherm te zien, wordt er een standaard login script uitgevoerd. Om dat weg te krijgen, zul je een zogenaamde systeem login-script moet maken.\r\nDit script bestaat uit dos cq. netware commando\'s die net als een autoexec.bat wordt uitgevoerd iedere keer als je inlogd.\r\n\r\nBij het ontbreken van login-script zal Novell dus een eigen script uitvoeren, hierbij worden zogenaamde variabelen van de windows systeem overgenomen.\r\nEén van die variabelen zijn de zoekpaden die bij windows bekend zijn, deze worden dan toegevoegd aan het login script zodat windows deze (zoek)pad(en) niet kwijt raakt.\r\nDit is wat je dan ook te zien krijgt bij de \'results\' van het inloggen.\r\n\r\nNovell kent 3 verschillende soorten login-scipts.\r\n\r\n1. Standaard login script (bij het ontbreken van login scripts, wordt deze als eerst uitgevoerd)\r\n2. Systeem login script. Dit login script kan uitsluitend gemaakt worden door de supervisor en/of administrator, en zal ALTIJD worden uitgevoerd bij het aanlogen op de Novell server.\r\n3. User login-script. Vaak (niet altijd) kan de gebruiker zelf dit script aanmaken, als hij of zij bv drive mappings wilt hebben die niet tijdens het systeem login script wordt uitgevoerd.\r\n\r\nOmdat ik niet weet welke versie van Novell je gebruikt, kun je op verschillende manieren een script aanmaken cq wijzigen\r\n\r\nBij Netware versie 3.x gaat dit d.m.v. het programma \'SYSCON\' in de public directory van je SYS-volume.\r\n\r\nBij Netware versie 4.x, 5.x en 6.x gebruik je de meegeleverde \'ConsoleOne\' client software, deze wordt niet standaard geïnstalleerd als je de Novell Client installeerd.\r\nJe vind deze terug wederom in de \'public\' directory (zit in een subdir).\r\n\r\nOmdat ik niet weet hoeveel je ervaring is met Novell, vind je voorbeelden van login-scripts op de volgene site : novell.pagina.nl\r\nof op de site van novell zelf ([url]www.novell.com[/url])\r\n\r\nSucces ermee !
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...