Reijg Geplaatst: 14 oktober 2021 Delen Geplaatst: 14 oktober 2021 Deze post werd erkend door Alex! "Lekker bezig" Reijg werd beloond met 10 punten. De huidige afstand van mijn tv naar de bank is 3,5 meter en mijn voorkeur gaat uit naar een 65 inch tv maar voordat ik een nieuwe tv aanschaf wil ik weten of dat de ideale kijkafstand is? Quote Link naar reactie
Oplossing Alex Geplaatst: 14 oktober 2021 Oplossing Delen Geplaatst: 14 oktober 2021 Hoi Reijg, Welkom op de Kieskeurig community. Goede dat je deze vraag hier stelt. Het juiste schermformaat kun je als volgt berekenen. - meet de afstand tussen jou en de tv. Dat is in jouw geval dus 3,5 meter. - deel de afstand door 2. Je weet nu het ideale schermdiagonaal in centimeters. - deel dit getal vervolgens door 2,54 en je weet het correcte schermdiagonaal in inches. In jouw geval is dit dus: 68 inch. Als je dus voor een 65 inch televisie wilt gaan, is 3,5 meter dus een prima afstand tussen jou en je tv. Heb ik je vraag zo beantwoord? 2 Quote Link naar reactie
Reijg Geplaatst: 14 oktober 2021 Auteur Delen Geplaatst: 14 oktober 2021 Hi Alex, bedankt voor de goede tip! Het is inmiddels gelukt! 2 Quote Link naar reactie
bart.doets Geplaatst: 7 november 2021 Delen Geplaatst: 7 november 2021 Deze berekening stoelt volgens mij op schermresolutie, wat vandaag de dag eigenlijk geen punt meer is, ook een 4K tv heeft resolutie genoeg om er vlakbij te zitten. Vroeger ging je, als je te dichtbij zat, de pixels onderscheiden. In de bios houd ik er persoonlijk ook van om tamelijk voorin de zaal te zitten, iets dat vroeger ontraden werd maar als je ervan houdt om je onder te dompelen, waarom niet? 1 Quote Link naar reactie
Alex Geplaatst: 8 november 2021 Delen Geplaatst: 8 november 2021 Daar heb je een punt. Ik denk dat je er vooral rekening mee moet houden dat je er niet te ver vanaf zit. Maar dat is voor iedereen ook weer net iets anders. Quote Link naar reactie
Lampje Geplaatst: 17 april Delen Geplaatst: 17 april Ik denk dat deze test van de consumentenbond een goede duidelijkheid geeft: Kijkafstand TV Vuistregel: 2,4 keer de schermdiagonaal 1 Quote Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
swapben Geplaatst: 15 mei Delen Geplaatst: 15 mei Op 17-4-2023 om 14:13, Lampje zei: Ik denk dat deze test van de consumentenbond een goede duidelijkheid geeft: Kijkafstand TV Vuistregel: 2,4 keer de schermdiagonaal ondernemers Ondanks de hoge resolutie van zowel tv's als monitoren is het noodzakelijk om afstand te houden. Ik heb al ervaren hoe het zicht beïnvloedt, zelfs met monitoren van goede kwaliteit. Quote Link naar reactie
Lampje Geplaatst: 15 mei Delen Geplaatst: 15 mei Ja, maar dat is toch logisch? Als je te dicht op het scherm zit, valt het beeld buiten je maximale kijkhoek en moet je continu met je hoofd bewegen. Dat is erg vermoeiend. zie ook: https://nl.wikipedia.org/wiki/Gezichtsveld Quote Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen