Ga naar inhoud

probleem met raspberry pi. hoe geef ik rechten aan Owncloud


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb kort geleden, naar aanleiding van de workshop Raspberry pi, een Raspberry pi aangeschaft, met voor geïnstalleerde Rasbian. Ik heb daarbij ook een Seagate Expansion externe HD aangeschaft van 2tb. Ik heb op deze schijf een partitie aangemaakt van 1tb in fat32 formaat. Ik heb vervolgens de workshop Raspberry pi/owncloud gevolgd en dat ging goed totdat ik bij stap 10 aan kwam. Ik had via de laptop het gevraagde ip adres ingevuld en een account aangemaakt en op finish setup geklikt..... toen kreeg ik van de owncloud server de navolgende fout melding: Data directory (/media/usb0/owncloud) not writable by ownCloud, Permissions can usually be fixed by giving the webserver write access to the root directory. heb op de link geklikt en kreeg het volgende advies: For debian based distros like Ubuntu, Debian or Linux Mint and Gentoo use: chown -R www-data:www-data /path/to/your/owncloud/install/data. Nu ben ik nog onbekend met Linux en vraag mij nu dus af wat/waar ik nu iets moet wijzigen. Geprobeerd om de rechten te wijzigen van de map /media/usb0/owncloud maar dan krijg ik, achteraf begrijpelijk, de melding dat chown: changing ownership of /media/usb0/owncloud”operation not permitted. wie kan mij helpen door aan te geven waar ik de rechten kan/moet aanpassen om Owncloud schrijf rechten te geven in de map /media/usb0/owncloud.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...