Ga naar inhoud

NWN Hordes of the underdark.


Aanbevolen berichten

Ik ben heb een female Half-elf als character, naarmate ik hoger kom als Arcane Archer zal ik ook meer gebruik gaan maken van boogschieten, ik pak overigens ook de longsword bonus die elfen hebben, vandaar dat ik met een Longsword vecht. ik begin met HoU gewoom met een nieuw character. lijkt me wel zo verstandig. heb ik met SoU ook gedaan
Link naar reactie
  • Reacties 347
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    348

volgens het boekje niet hoor ! Je kunt wel wapens gebruiken waar je een elf moet zijn, maar om standaard 'proficient' te zijn met long sword & longbow moet je toch echt elf zijn. Zelfs op 'spot' krijg je als half-elf 'maar' een +1 (vs +2 voor elfen). Als elf heb je bovendien ook nog +2 dexterity (en -2 con) wat ook flink helpt bij het boogschieten (en andere dexterity-skills of feats die dexterity benadrukken). // -- Als het echt een 'epic-level' avontuur wordt dan kan 'opnieuw' beginnen een hele aparte ervaring worden. ;)
Link naar reactie
Ik heb even nagekeken en heb als half-elf inderdaad niet de elf voordelen op longsword en longbow. Het Dex voordeel geeft niet meer, ik gebruik nu een Comosite Longbow +2 die je strenght bonus gebruikt, met 19 strenght is dat wel prettig. Ik ben nu inmiddels Arcane Archer level 3 (bijna 4) en ben op jou advies meer de boog gaan gebruiken en helemaal de fireball optie van de AA, geweldig is het. //HoU Het kan goed wezen dat als je HoU start dat je een Level 10 of hoger character krijgt vanaf het begin omdat het anders onspeelbaar is, dat is met Baldur's Gate 2 ook het geval.
Link naar reactie
Het orgineel van NWN was oorspronkelijk 59,95 Euro, maar ik zag hem laatst al ergens voor 29,95 liggen, dus zoek even wat winkels af (Dixons, Dinabyte of Free record Shop) wie weet zie je hem wel liggen voor die prijs. Echter dan ben je nog niet klaar omdat je ook nog de Expansions: [i:74a649b79d]Shadows of Undertide[/i:74a649b79d] en straks [i:74a649b79d]Hordes of the Underdark [/i:74a649b79d]moet kopen, het kost wat maar het is het geld dubbel en dwars waard.
Link naar reactie
Ik zag op de Dynabyte-site de aankondiging van een NWN 'goldpack' staan (€ 39,95). Waarschijnlijk is dit NWN + een van de uitbreidingen (en misschien wel alletwee ?) ... NWN zelf staat er voor 'maar' 29,95 ... (als je dan nog de 10% korting van de klantenkaart erbij telt dan moet het zeker de moeite waard zijn) Misschien kun je beter wachten tot de HCC-beurs en daar een gokje wagen op een goedkope aanbieding ? Met een verwachte release van 28-11 is de kans best aanwezig lijkt mij. // --- Je had 'maar' een +2 ? Ik had op een gegeven moment een composite longbow might +3 (sp?) ... dus niet alleen to hit, maar ook dmg-bonus :) en dan de klasse-bonus + evt magische pijlen. Daarvoor had ik een hele tijd een speciale ranger-only boog met een massive critical o.i.d. (het ding had nog een naam ook) Als je dan de 'fast shot'-feat (let wel op dat je niet de kruisboog-variant kiest ;)) erbij neemt plus nog wat 'critical hit'-feats dan zeggen orkjes *arg*.
Link naar reactie
Die Gold pack waar je het over hebt zal wel met SoU samen zijn, aangezien HoU al minimaal 24,95 kost. //.. De Composite Boog die ik heb is Might +4 de boog zelf is +2. Ik zit nu in dat level waar je de 3 winden moet verzamelen in de Library, crypt en tower. Daar is die slavendrijver van je en die verkoopt o.a. een Composite boog +3 voor 45.000 gold, die boog zal jij wel hebben, moet ik nog even bij elkaar sparen ;) :) Maar goed, de boog die ik nu heb is erg sterk met mijn Strenght 19. De "Rapid fire" (Fast shot) optie waar je het over hebt gaat wel ten nadele van je attack, je vuurt sneller maar minder gericht. Heb jij SoU nu al uigespeeld Jafo?
Link naar reactie
ja, helemaal uitgespeeld :) Het level voor de 'deathwind' was de zwaarste voor m'n pc vanwege het doolhof dat daar op een gegeven moment zit. Het is op zich wel een goede plaats om flink wat experience te verdienen met het doodmeppen van ondoden omdat er enkele 'generators' van die beesten zijn ... Die boog had ik al eerder 'gevonden'. btw : is jouw henchman ook 'versteend' ? Ik had een eeuwigheid en zo'n beetje al m'n zuur verdiende geld nodig voor een 'stone-to-flesh' scroll om hem te bevrijden :(
Link naar reactie
Yeps, Deekin was ook versteend, ik had echter in het level daarvoor een fles met 10x stone to flesh gevonden. ik dacht bij dat lichaam dat bewaakt word door een golem die niet door heeft dat zijn baas al lang dood is. Wat dat doolhof betreft, hoezo is die zwaar? (ben daar nog niet geweest) Zal voor mijn pc geen probleem wezen gok ik. Die undead generator is wel handig, kan wel wat XP gebruiken :)
Link naar reactie
Idd, welk doolhof? Je bedoelt met die muren die af en toe verdwijnen en met die skeletten of dat met al dat vuur/lava/weet ik het? Die muren kan je namelijk gewoon kapot maken (dus geen doolhof). M'n sorcerer had geen geduld en decimeerde elke muur gewoon met wat vuurballen/lightning. Trouwens, m'n PC heeft het tot nu toe nog niet moeilijk gehad met de game: 2000XP 8500LE 512 mb ram. Welke instellingen gebruik jij?
Link naar reactie
ja idd met die verdwijnende muren. Ik vermoed dat het ook de combinatie van R8500 & NWN is geweest. Er schijnen wel meer performance problemen te zijn geweest, maar in dat level had ik er echt last van. Achteraf had ik idd al eerder aan die stone-to-flesh optie moeten denken toen dat van die medusa duidelijk werd. :( Ik had die dwerg, Deekin was wel grappig kwa commentaar, maar hij lag veel te gauw plat :(
Link naar reactie
[quote:464ca01a58="JaFO"]ja idd met die verdwijnende muren. Ik vermoed dat het ook de combinatie van R8500 & NWN is geweest. Er schijnen wel meer performance problemen te zijn geweest, maar in dat level had ik er echt last van. Achteraf had ik idd al eerder aan die stone-to-flesh optie moeten denken toen dat van die medusa duidelijk werd. :( Ik had die dwerg, Deekin was wel grappig kwa commentaar, maar hij lag veel te gauw plat :([/quote:464ca01a58] Toch had mijn 8500 er geen last van... Met welke instellingen speelde je nou? Btw: Mijn Henchman was die dwerg (ben d'r naam even kwijt), die was Cleric/Thief. Handig tegen traps én handing vanwege haar healende spreuken. Ook kon ze nog een aardig robbertje vechten :-).
Link naar reactie
[quote:8dc60910ac="El-Broosha"]Deekin kan je volplempen met armor, spells en fijne wapens. Hoewel hij zo'n 60 a 70 kg kan meedragen is dat voldoende om hem even goed te equipen. Hij ligt dan niet zo super snel plat en ik vond m niet alleen grappig, maar zeker zeer waardevol.[/quote:8dc60910ac] Hem Equipen? hoe kan je je Henchman equipen? Ik dacht dat je hem alleen maar Potions kon geven, kan je hem ook aankleden met mooie spullen? Ik heb zat mooie Bard spullen gevonden namelijk
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...