Ga naar inhoud

-= GeForce FX topic =- Part II: The reviews


Aanbevolen berichten

  • Reacties 150
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    151

[quote:e5548a761a="De Geest Van Oirlo"]Das wel erg overkill voor je systeem. [/quote:e5548a761a] Overkill = een R9700 in een pentium 1 en voor de rest is dat "overkill gezeur" allemaal onzin. Je videokaart is tenslotte het belangrijkste onderdeel van je pc [quote:e5548a761a="De Geest Van Oirlo"]Ik heb boven me AGP slot niet eens zo'n slot over (Of zit ik hier nu weer verkeerd te beredeneren?[/quote:e5548a761a] Ja, meestal (altijd) stop je een grafische kaart ondersteboven in je pc, dus ben je een PCI slot onder je AGP slot kwijt :wink:
Link naar reactie
Ik moet eerlijk zeggen dat de prestaties van de Geforce FX tegenvallen... Jullie hebben gelijk, de filrate is indrukwekkend, maar ik denk dat ATI's antwoord de FX zo onderuit haalt. Voor de rest vind ik het nou geen wereldschokkende verschillen. Dat die drivers ook de snelheid zouden verbeteren vind ik een beetje te vroeg gezegd, je kunt niet gaan zeggen, ja het verschil is nu 15% DUS zal het met betere drivers wel zo'n 30% worden... Slaat nergens op...
Link naar reactie
Het ergste van allemaal vind ik de herrie, dat is voor mij ook de reden om hem niet te kopen, het lijkt wel een haardroger ;) [img:5c2f7ab99e]http://www.guru3d.com/uploads/20030128-01.jpg[/img:5c2f7ab99e] Wat ik ook erg opvallens vind is dat als je de de Radeon 9700 op FSAAx4 en Aniso Level 8 Performance vs GeForce FX 5800 Ultra FSAA 4x Anislo level 8 Balaneced. dan wint de Radeon 9700 pro in veel testen en zelfs de Radeon 9700 non-pro. Ik vind ANISO en FSAA erg belangrijk dus ik ben blij dat ik een Radeon 9700 heb gekocht :)
Link naar reactie
[quote:9da2f616e0="Hu'uruun"]Ben benieuwd wat voor score je systeem nou haalt... Wat schat je zelf in?[/quote:9da2f616e0] mja.. een beetje OT maar ja.. ik heb al 3 weken lang een Radeon 9700 pro in me pc gehad (Oktober/november 2002) dus veel verassingen verwacht ik niet. ik haalde toen zo'n 13400 3dmarks. met de hudige drivers verwacht ik het zelfde of meer te halen me de radeon 9700... nu weer verder over de GeForce FX: www.hexus.com had nog wat boxshots en wat info, [url=http://www.hexus.co.uk/review.php?review=497&page=15]chek it here[/url] [color=green:9da2f616e0][i:9da2f616e0] Gainward are working on several implementation. Ultra/1000Plus “Golden Sample” - GeForce FX 5800 Ultra - 128MB 2.0NS DDR2 - 12 Layer PCB estimated € 649 Ultra/800Plus “Golden Sample” - GeForce FX 5800 - 128MB 2.5ns DDR - 8 layer - estimated € 549[/i:9da2f616e0][/color:9da2f616e0] heel erg duur weer die Gainward, net als toen de Ti 4400 en Ti 4600 uitkwamen
Link naar reactie
[quote:3b2814a030="JaFO"] maar tegen die tijd ligt de GFFX2 (of wat z'n opvolger ook wordt) op ons te wachten en is de 'oude' FX mogelijk betaalbaar (en stil genoeg) geworden voor de rest van de mensheid ... We hebben *nu* nog maar nauwelijks applicaties (buiten spellen) die de kracht van de huidige hardware weet te benutten. Mogelijk dat Doom 3 het eerste spel wordt dat voor de 'FX' en Ati's equivalent is geschreven. Maar om daar *nu* al een kaart voor te kopen ? Daarvoor is het spel IMHO gewoonweg te slecht en 'goedkoop' voor ...[/quote:3b2814a030] Ik doelde op de techdemo's zoals ATI ze heeft voor de Radeon 95/97.
Link naar reactie
Maar wie koopt er nu een kaart voor de techdemo's ? Het is dan wel een knap elfje, maar ik zou toch liever het levende voorbeeld hebben ;) :D Ik vraag me af hoe de koeling wordt bij de 'echte' versies van deze kaart, want als ze echt denken zoiets aan normale mensen te verkopen ... terwijl het 'lawaai' van pc's een belangrijk onderwerp begint te worden :( Hopelijk weet men het enigszins naar een 'aanvaardbaar' niveau terug te brengen, maar of dat mogelijk is ? Of gokken ze op eenzame mannen met teveel geld die dat lawaai voor lief nemen als ze zo'n schoonheid mogen zien ;)
Link naar reactie
Ik vond op internet de volgende box-shots van de ABIT GeForce FX: [img:763ba9ec70]http://www.gamefaction.com/hardware/newsimages/nv30abit.JPG[/img:763ba9ec70] [img:763ba9ec70]http://www.gamefaction.com/hardware/newsimages/nv30abit1.JPG[/img:763ba9ec70] [img:763ba9ec70]http://www.gamefaction.com/hardware/newsimages/nv30abit2.JPG[/img:763ba9ec70] [url=http://www.gamefaction.com/news/104393152086227.shtml]Bron[/url] ziet er duur uit 8)
Link naar reactie
[quote:a497d73c3c="Muse"]De prestaties van de FX vallen mij heeel erg tegen. Ze hebben zulke hoge verwachtingen geuit en uiteindelijk blijft daar dus niets van over. Zeer jammer. NVidia heeft de kans om de kop met verre voorsprong te pakken laten liggen. De R350 vliegt hier overeen als je het mij vraagt.[/quote:a497d73c3c] Dat staat haast wel vast,... /me gaat dan ook in maart meteen de nieuwe R350 ha;en!
Link naar reactie
Carmack heeft inmiddels ook commentaar op de FX : [url=http://www.clanbase.com/finger_cache.php?qid=0071d91329E3&user=johnc]link is hier[/url] [quote:5dcbdb868a] The NV30 runs the ARB2 path MUCH slower than the NV30 path. Half the speed at the moment. This is unfortunate, because when you do an exact, apples-to-apples comparison using exactly the same API, the R300 looks twice as fast, but when you use the vendor-specific paths, the NV30 wins. The reason for this is that ATI does everything at high precision all the time, while Nvidia internally supports three different precisions with different performances. To make it even more complicated, the exact precision that ATI uses is in between the floating point precisions offered by Nvidia, so when Nvidia runs fragment programs, they are at a higher precision than ATI's, which is some justification for the slower speed. Nvidia assures me that there is a lot of room for improving the fragment program performance with improved driver compiler technology. The current NV30 cards do have some other disadvantages: They take up two slots, and when the cooling fan fires up they are VERY LOUD. I'm not usually one to care about fan noise, but the NV30 does annoy me. ... Doom has dropped support for vendor-specific vertex programs (NV_vertex_program and EXT_vertex_shader), in favor of using ARB_vertex_program for all rendering paths. [/quote:5dcbdb868a] En last but not least dit melige anti-nVidia spotje : http://www.visiontek.com/ 'Xstacy (powered by Ati) : Everything else Blows ...' (met daarachter het geluid van de 'stofzuiger' ;))
Link naar reactie
Gaat niet erg best met de FX, zeg maar van kwaad tot erger, en ik had me r nog wel op verheugd: FX Canned? - 2/05/03 6:24 am - By: volt - Source: Theinquirer TheInquirer has an interesting story (I don't know whether this is true or not because the post made by NVIDIA appears deleted) on how NVIDIA *might* give Geforce FX a chop. Supposedly a "a friend close to NVIDIA" has commented on one of the message boards. Another source told TheInquirer that NVIDIA will ship 100,000 FX boards worldwide between now and May. According to the rumour, posted at x-3DFX, Nvidia is canning the GeForce FX and has told its foundry, Taiwan Semiconductor Manufacturing Corp (TSMC), to stop when 100,000 NV30 are produced. The same posting claimed that Nvidia will now concentrate on NV31, NV34, and NV35 and want to ensure that it doesn't get caught short by any cunning plans ATI may or may not have.
Link naar reactie
[quote:e71098dfd5="Red Dragon"]SkinnerEd wou je een GeForce FX kopen dan? Ik laat hem links liggen, ik heb nu ook een Radeon 9700 (non-pro maar overgeklokt naar PRO waardes met stille zalman cooler) Ik sla de GeForce FX over en koop van het najaar wel een R350/400 of een NV35.[/quote:e71098dfd5] Ik vind er wel een paar leuke dingen inzitten, met name de enorme polypower. Voor de snelheid tov de R9700 hoef ik het iig niet te doen, al wordt hij nog zeker sneller met rijpere drivers, maar ik vind het nog steeds een heel interessante kaart en ik kick op de lodbias instellingen die je met nv kan uithalen en ook AF is nu snel bij de NV. Maar ik wil wel een stille Gainward of een waterkoelingsetje erop.
Link naar reactie
Die gainward kaarten moeten erg stil zijn, ik ben daar ook wel benieuwd naar, ik hoop dat Slashhead er een krijgt dan kan ik er ook een bewonderen :) De Polypower is zeker indrukwekkend dat is waar. wat LOD bias betreft. ik gebruikde die wel met me ti 4400 (dmv rivatuner) maar ik mis het nu niet erg. FSAA4x + AF 8x met me radeon 9700 is schitterend :) Ik ben wel blij dat nu nVidia ook een verbeterde AF heeft. werd wel tijd. maar als ik anandtech goed begrijp blijft de radeon 9700 pro de leider als hij FSAA + AF aan heeft staan. Puntje van de drivers is wel waar. nVidia komt zeker weten met een Kickass driver over een paar maanden zodat de GeForce FX ineens een stuk rapper word.
Link naar reactie
Ja, de R9700 is ontzettend snel met AF en FSAA tegelijk, de FX zal dit hoogstens benaderen, maar AA gebruik ik zelf niet of nauwelijks, maar lod en AF des te meer. Met ATI kan je geen lod instellen in de drivers, maar in UT2003/Unreal2 wel in het spel met default lodmipmap op -1 of -0,8 te zetten. In d3d werkt rivatuners lod trouwens niet op nv kaarten, dan moet je eerst de drivers patchen met de lodbiasfix, maar ik vind het resultaat erg mooi, maar het is maar waar je de voorkeur legt, 4xFSAA met 16 AF op de R9700 is ook schitterend.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...