Ga naar inhoud

Zijn we eigenlijk niet gek?


anoniem

Aanbevolen berichten

@Dinges24 Ik zie het verband niet tussen een oude Windows 98 Se PC en een tweedehands MAC. Het ging de TS alleen om of we niet te veel geld uitgeven aan de software van Microsoft. Als we bij de tijd willen blijven, is er gewoon geen andere mogelijkheid, dan om de zoveel jaar een nieuwe PC aan te schaffen met daarop een nieuwe Windows versie.
Link naar reactie
Maar waarmee blijven we dan 'bij de tijd' ? Heb je voor wat briefjes echt een supervette bak met het nieuwste OS echt nodig ? Ik vraag me echt af of er iemand echt serieus ook maar de helft van de features van een Win98 of nog ouder OS gebruikt ... De enige reden om uberhaupt iets 'nieuws' te moeten gebruiken zou zijn omdat je anders na een kwartier al een paar virussen en vergelijkbare troep binnensleept. Maar ligt dat echt alleen aan het OS ? Of is dat meer een kwestie van de grootste doelgroep waardoor het schrijven van die rotzooi zo winstgevend is dat je er wel altijd wat idioten mee weet te raken ? Dat 'moderne' pc's niet zonder internet kunnen ligt meer aan de manier waarop MS zijn licentie-structuur heeft opgezet dan aan enig andere goede reden. Ik vraag me nog steeds af wat Vista of W7 voor de meeste gebruikers zullen opleveren tov de oudere versies. Gebruiksgemak ? Dacht het niet ... wat moet zo'n ding anders doen dan je favoriete programma starten ?
Link naar reactie
[quote:652c727f7d="JaFO"]Maar waarmee blijven we dan 'bij de tijd' ? [/quote:652c727f7d] Ik denk dat daarover de meningen verschillend zijn. Een diehard gamer, koopt wellicht regelmatig een nieuwe videokaart. Dat kun je natuurlijk niet blijven doen in dezelfde PC. Een niet gamer kan ook niet tot lengte van dagen blijven werken met dezelfde hardware configuratie. Vroeg of laat krijg je te maken krijgt met hardware falen. Bovendien wordt er voor oude besturingssystemen geen software meer geschreven. [quote:652c727f7d="JaFO"] Ik vraag me nog steeds af wat Vista of W7 voor de meeste gebruikers zullen opleveren tov de oudere versies. [/quote:652c727f7d] Ten eerste het zojuist genoemde argument over de software. Verder vereisen de technologieën van recenter PC's ook nieuwere besturingssystemen. Er zijn al moederborden die geen Windows 98/Me meer ondersteunen. [quote:652c727f7d="JaFO"]Dat 'moderne' pc's niet zonder internet kunnen ligt meer aan de manier waarop MS zijn licentie-structuur heeft opgezet dan aan enig andere goede reden. [/quote:652c727f7d] Ook wel omdat er erg veel informatie te vinden is op het internet. Verder zijn de omstandigheden wat het bankieren betreft zodanig gewijzigd, dat je niet veel anders kunt, dan dit via het internet te regelen.
Link naar reactie
[quote:4e921c77d9="jolo"]@Dinges24 Ik zie het verband niet tussen een oude Windows 98 Se PC en een tweedehands MAC. Het ging de TS alleen om of we niet te veel geld uitgeven aan de software van Microsoft.[/quote:4e921c77d9] Ja, maar (standaardzin :P) het ging er volgens mij juist om dat we teveel uitgeven aan nieuwe computers en software, terwijl we voor veel minder gewoon bij hetzelfde kunnen blijven. Wat ik dan zeg is dat we vooruit moeten gaan, en dat als je toch nog zoveel snelheid voor zo weinig geld wilt je een oude mac zou moeten kopen, maar dat is mijn mening natuurlijk, en misschien heb ik de vraag ook verkeerd geinterpreteerd. [quote:4e921c77d9]Als we bij de tijd willen blijven, is er gewoon geen andere mogelijkheid, dan om de zoveel jaar een nieuwe PC aan te schaffen met daarop een nieuwe Windows versie.[/quote:4e921c77d9] Mee eens. [quote:4e921c77d9="Oude filosoof en mijn GSleraar"]Stilstand is achteruitgang[/quote:4e921c77d9] Overigens hoeft het niet per se een mac te zijn hoor, Linux is ook veel sneller dan windows, maar toch blijf je windows nodig hebben... (voor sommige dingen).
Link naar reactie
[quote:c3a213a4a5="Dinges24"]... Linux is ook veel sneller dan windows, maar toch blijf je windows nodig hebben... (voor sommige dingen).[/quote:c3a213a4a5]Dit geloof ik niet, mogelijk dat Linux wat minder crap gebruikt en daardoor wat sneller lijkt en/of is. Ik heb Linux heel veel gebruikt bij het testen van notebooks dus het is niet zo dat ik er geen ervaring mee heb.
Link naar reactie
Is ook geen goede stelling. De snelheid ligt heel erg aan de distributie die je hebt en wat voor dingen je verder allemaal uitgehaald hebt op de betreffende PC. Daarbij kan het ook heel erg schelen als je een zwaar vertraagde windows-bak geheel formatteerd en daar een schone linux-distributie op zet. De computer zou ook met een schone windows-installatie weer een stuk sneller zijn. Ofwel: vaak vergelijkt men appels met peren en komt tot de conclusie dat peren groener zijn dan elstars... Door de bank genomen staat in basic linux-distributies wel minder crap dan in Windows-versies.
Link naar reactie
Als je windows gebruikt wordt het altijd slomer. Linux heeft dat natuurlijk ook, maar volgens mij wat minder. Ik ben trouwens absoluut GEEN linux-fan. heb het een paar dagen gebruikt en toen weer snel weggegooid. (met Wubi, dat was dan weer wel fijn)... Verder lijkt het me niet echt een goed idee om gewoon te zeggen wat nou sneller is, ook al ben ik daar eigenlijk enigszins mee begonnen :oops:
Link naar reactie
[quote:3bd7273f28="jolo"][quote:3bd7273f28="JaFO"]Maar waarmee blijven we dan 'bij de tijd' ? [/quote:3bd7273f28] Ik denk dat daarover de meningen verschillend zijn. Een diehard gamer, koopt wellicht regelmatig een nieuwe videokaart. Dat kun je natuurlijk niet blijven doen in dezelfde PC.[/quote:3bd7273f28] Als je pc-gamer wilt blijven en achter wilt lopen dan wel ja. Maar de techniek is ook voor fans van computerspellen een heel stuk verder. [quote:3bd7273f28] Een niet gamer kan ook niet tot lengte van dagen blijven werken met dezelfde hardware configuratie. Vroeg of laat krijg je te maken krijgt met hardware falen. Bovendien wordt er voor oude besturingssystemen geen software meer geschreven. [/quote:3bd7273f28] In de consumenten-sector misschien ... in de industrie zie je lang niet zo'n snelle verandering. Sterker nog, als MS de verkoop van XP niet had stop-gezet dan was niemand daar overgestapt op Vista of W7. Nu wordt naar alle waarschijnlijkheid Vista overgeslagen. En dan nog ... als een programma dat doet wat je wilt dat het doet, waarom zou je dan een nieuwe versie willen ? Waarom zijn we zo gek om de nieuwste versie van Office te 'kopen' als we nog niet eens een tiende van de 'oude' versie gebruiken ? Zijn we echt zo gek dat we in de 'het is nieuwer dus beter'-uitleg van de verkopers trappen ? Waarom laten wij (consument) ons dan wel zo gek maken ? [quote:3bd7273f28]... Verder zijn de omstandigheden wat het bankieren betreft zodanig gewijzigd, dat je niet veel anders kunt, dan dit via het internet te regelen.[/quote:3bd7273f28] Je bedoelt : de banken hebben alle lokale kantoortjes afgeschaft zodat je wel via het internet moet ... Blijft nog steeds de vraag wat er mis zou zijn met een 'oude' pc die je alleen voor een simpel doel gebruikt. Dat lijkt mij namelijk in zekere zin net zo veilig als een 'moderne' variant waar je een dikke laag virus-scanners etc. op gooit om te voorkomen dat de foute sites jouw pc 'stuk' maken.
Link naar reactie
[quote:bb0d1349af="Dinges24"]ik dan zeg is dat we vooruit moeten gaan, en dat als je toch nog zoveel snelheid voor zo weinig geld wilt je een oude mac zou moeten kopen, maar dat is mijn mening natuurlijk, en misschien heb ik de vraag ook verkeerd geinterpreteerd. [/quote:bb0d1349af] De vraag is alleen, of dat wel vooruitgang is. Van een oude Windows 98Se PC naar een oude Mac. [quote:bb0d1349af="JaFO"] Zijn we echt zo gek dat we in de 'het is nieuwer dus beter'-uitleg van de verkopers trappen ? Waarom laten wij (consument) ons dan wel zo gek maken ? [/quote:bb0d1349af] Dat zal wel te maken hebben met de invloed van reclame op PC gebruikers. Zodat de mensen nieuwsgierig worden en het kopen. Zelfs als je het niet echt nodig hebt. [quote:bb0d1349af="JaFO"] Blijft nog steeds de vraag wat er mis zou zijn met een 'oude' pc die je alleen voor een simpel doel gebruikt. [/quote:bb0d1349af] Zolang deze nog goed werkt, is er niet zoveel mis mee. Ik heb zelf ook nog een oude PC uit het Windows 98 tijdperk staan. Een Pentium 2 met een 266 MHz processor. Met 384 MB werkgeheugen, kan deze wel een recente versie van Ubuntu Linux draaien. Wel met enige traagheid. [quote:bb0d1349af="JaFO"] Je bedoelt : de banken hebben alle lokale kantoortjes afgeschaft zodat je wel via het internet moet [/quote:bb0d1349af] En ook minder afschriften.
Link naar reactie
[quote:db2eaa97e6="jolo"][quote:db2eaa97e6="Dinges24"]ik dan zeg is dat we vooruit moeten gaan, en dat als je toch nog zoveel snelheid voor zo weinig geld wilt je een oude mac zou moeten kopen, maar dat is mijn mening natuurlijk, en misschien heb ik de vraag ook verkeerd geinterpreteerd. [/quote:db2eaa97e6] De vraag is alleen, of dat wel vooruitgang is. Van een oude Windows 98Se PC naar een oude Mac. [/quote:db2eaa97e6] Als die 'oude mac' hetzelfde beter doet als die oude Windows dan toch wel ?
Link naar reactie
[quote:263253a24a="jolo"][quote:263253a24a="Dinges24"]ik dan zeg is dat we vooruit moeten gaan, en dat als je toch nog zoveel snelheid voor zo weinig geld wilt je een oude mac zou moeten kopen, maar dat is mijn mening natuurlijk, en misschien heb ik de vraag ook verkeerd geinterpreteerd. [/quote:263253a24a] De vraag is alleen, of dat wel vooruitgang is. Van een oude Windows 98Se PC naar een oude Mac.[/quote:263253a24a] Ligt eraan wat je ermee doet en op welk niveau je zit. Als je gewoon een beetje wilt surfen zal het niet zoveel uitmaken, en dat is denk ik ook waar het hier over gaat, dat je voor de basis-dingetjes geen pc van 2500 euro hoeft te hebben (even overdreven gezegd...). Maar daar heb je wel gelijk in denk ik.
Link naar reactie
[quote:ae01b4d2da="JaFO"] Als die 'oude mac' hetzelfde beter doet als die oude Windows dan toch wel ?[/quote:ae01b4d2da] Wellicht. Ik zie echter niet snel de grote massa overstappen op een 'oude mac'. Want dat bedoelt de TS de ik met die zin uit de startpost [quote:ae01b4d2da="Henk Bakker"]Toen kreeg ik iets over me van zijn we eigenlijk niet giga veel geld aan het schenken aan Microsoft?[/quote:ae01b4d2da] Ik verwacht dat de grote massa geleidelijk zal overstappen op Windows 7 of later op Windows 8.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...