Ga naar inhoud

Het C!T team wordt ingehaald door het Wetenschapsforum...


anoniem

Aanbevolen berichten

[b:fc1edf012e]UPDATE De schande is kompleet. Het wetenschapsforum helpt nu Computer Totaal. Ons forum! Wij die de beste computers hebben de sterkste grafische kaarten moeten geholpen worden door kalende oudere muffe mannetjes. :D Jongens kom nou toch!!! We moeten toch zelf de broek omhoog kunnen houden. Waar zijn die mensen met die enorme grafische kaarten, de quad core processors? Laat je computer een paar uur per dag stampen terwijl hij ook wat andere taken doet. Help mee met eiwitvouwen en je steunt ook nog eens een heel goed doel.[/b:fc1edf012e] (Zelfs Jeroen de Jager vouwt mee.:oops:) Ruim een jaar loopt er een competitie tussen Computer Totaal en het Wetenschapsforum v.w.b. het eiwit vouwen. Het ging vorig jaar zo slecht met het Wetenschapsforum dat (één of) enkele C!T deelnemers het wetenschapsforum te hulp schoot. Dit heeft de gelederen aldaar wakker geschud en sindsdien wordt daar flink eiwitten gevouwen terwijl het aantal stevige vouwers uit de groep van Computer Totaal gaande weg het bijltje er bij neerlegde. Wat niet had mogen gebeuren is gebeurd. De groep van Computer Totaal is ingehaald door het WetenschapsForum. Alleen met jouw hulp kunnen we terugslaan. Meer over het eiwitvouwen; http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=172214 De scorelijst van ComputerTotaal http://vspx27.stanford.edu/cgi-bin/main.py?qtype=teampage&teamnum=53650 De scorelijst van het Wetenschapsforum http://vspx27.stanford.edu/cgi-bin/main.py?qtype=teampage&teamnum=48658 Heb je een krachtige computer of een computer met een krachtige grafische kaart dan nodig ik je van harte uit om een nieuwe fase van de strijd aan te gaan. Zie het als een GAME en laten we dat wetenschapsforum, net als vorig jaar, een poepie ruiken. Jack Marotick
Link naar reactie
  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:df02f67af2="Repr"]ach ja. ben toch voornamelijk aan het downloaden dus zal mn gtx275 maar aan het werk zetten :) edit: ook maar cpu versie er naast laten draaien.....hoe geef ik F@H meer threads? hij gebruikt er nu 1tje....een halve core. dat schiet niet echt op.[/quote:df02f67af2] Hij gebruikt er nu 1 bedoel je zeker, van je 4 cores :P Als je meerdere cores wilt gebruiken, moet je de text only client nemen, in aparte mappen kopieren en meerdere keren tegelijk draaien. Dus 2 keer voor halve load, 4 keer voor volledige load. Moet je wel je ram gebruik van het fold programma goed instellen, zodat, mocht je 4x de client draaien, je niet teveel ram hebt toegewezen. Je hebt 6GB zie ik, 1GB per client zou ik dan nemen. En als je gaat gamen of iets dergelijks alle fold progjes ff uitzetten :wink:
Link naar reactie
Je kan dan denk ik 8 clienten tegelijk laten draaien maar dan moet je in je config file aangeven welke core/thread de cliënt moet gebruiken. Dus moet je door nummeren waarschijnlijk t/m 8 machineid=4 Beter kan je de SMP cliënt nemen, die geeft de meeste punten en gebruikt alle cores/threads http://folding.stanford.edu/English/DownloadWinOther De onderste. Als deze cliënt alleen gewone projecten draait dan moet je een schakeloptie toevoegen aan een snelkoppeling naar de Fahxxx.exe dus: C:\FoldingSMP\Folding@home-Win32-x86.exe -smp Je kan GPU en SMP tegelijk vouwen, onder Windows XP geeft dat winst maar vreemd genoeg onder Vista geeft dat geen winst en kan je het beste kijken wat meer punten oplevert, GPU dan wel SMP via je CPU. Succes Jack Marotick [quote:419ac311ff="Repr"]nee, hij gebruikt 1 thread. 4core hyperthreading cpu geeft 8 threads. 1 thread is dus een halve core actief. maar ik gebruik wel de GPU client. de CPU client is ontzettend traag in vergelijking met de GPU[/quote:419ac311ff]
Link naar reactie
[quote:48273dd8d1="Repr"]tja, was het wel van plan. maar als ik het snelheidsverschil zie is het gewoon niet de moeite[/quote:48273dd8d1] Als ik het Fah forum mag geloven dan draait een core i7 de SMP-tjes als een beest. Ik zou wel eens willen weten hoe lang een i7 over een 2665 project doet. Jack Marotick
Link naar reactie
[quote:d55653e6c7="marotick"][quote:d55653e6c7="Repr"]tja, was het wel van plan. maar als ik het snelheidsverschil zie is het gewoon niet de moeite[/quote:d55653e6c7] Als ik het Fah forum mag geloven dan draait een core i7 de SMP-tjes als een beest. Ik zou wel eens willen weten hoe lang een i7 over een 2665 project doet. Jack Marotick[/quote:d55653e6c7] smp client is lastig dingetje om op te zetten, en erg kieskeurig. ik MOET bv een windows wachtwoord hebben.....erg vervelend. ik zal donderdag het eens gaan proberen want dan heb ik ruim de tijd. toch tijd geleden dat ik ben gaan benchmarken en overclocken....FaH lijkt me een geode stresstest
Link naar reactie
[quote:fbb618d8e6="Repr"] smp client is lastig dingetje om op te zetten, en erg kieskeurig. ik MOET bv een windows wachtwoord hebben.....erg vervelend. ik zal donderdag het eens gaan proberen want dan heb ik ruim de tijd. toch tijd geleden dat ik ben gaan benchmarken en overclocken....FaH lijkt me een geode stresstest[/quote:fbb618d8e6] Ja dat heeft mij ook lange tijd weerhouden om SMP te gaan draaien maar het geeft heel veel punten. Ik kan met mijn computer Q9550 rond de 3000 punten per dag halen waarbij mijn CPU belasting op 95% staat. Binnenkort gaan de SMP vouwers weer door de mangel want dan de verloopt de software (allemaal betaversies) en dan moet er weer een nieuwe cliënt opgehaald worden maar die is dan nog niet beschikbaar en als deze beschikbaar komt dan vind je hem niet op de downloadpagina van Fah. Heel vervelend iedere keer en het kost veel tijd om de boel weer aan de gang te krijgen. Heel slordig van Stanford. Ik vrees dat ze daarmee veel vouwers verliezen iedere keer. Jack Marotick
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
[quote="marotick"][quote:7d96714902="Repr"] ..//.. Binnenkort gaan de SMP vouwers weer door de mangel want dan de verloopt de software (allemaal betaversies) en dan moet er weer een nieuwe cli�nt opgehaald worden maar die is dan nog niet beschikbaar en als deze beschikbaar komt dan vind je hem niet op de downloadpagina van Fah. Heel vervelend iedere keer en het kost veel tijd om de boel weer aan de gang te krijgen. Heel slordig van Stanford. Ik vrees dat ze daarmee veel vouwers verliezen iedere keer. Jack Marotick[/quote:7d96714902] Dat is inderdaad vervelend, maar je vergeet om nadrukkelijk de positieve keerzijde daarvan te vermelden: Juist vanwege het extra werk dat je hebt met het draaien van Beta's krijg je daar buitengewoon veel punten voor. Voor wat hoort wat. :wink:
Link naar reactie
[quote:3b892f9adf="arjant2"]hehe, Yoste is weer terug ;-) Werd tijd, WSF kan je hulp wel gebruiken! Jij vouwt in je eentje 90% van de productie daar. Ter info voor de vouwers hier. Yoste vouwt met een Corei7 en 2 x 9800X2... Goed voor een slordige 20.000-22.000 punten per dag. Dus wie het kan, aub een tandje bijschakelen?!![/quote:3b892f9adf] We moeten Yoste overnemen. Bij de weg, kennen jullie deze vouwer? http://kakaostats.com/t.php?t=82434 Die vouwt in zijn ééntje wat wij met zijn allen doen, knap hoor. Jack Marotick
Link naar reactie
[quote:1480f6805c="arjant2"]Dus wie het kan, aub een tandje bijschakelen?!![/quote:1480f6805c]Ik heb het vouwen maar weer eens aangezet, niet dat mijn E8400 en HD4850 veel uitmaken tegen een corei7 en twee 9800X2... Ik doe het maar met de alle beetjes helpen gedachte... :) Ben het weekend weg dus ik zal 'um 40 uur aan het vouwen zetten... Heeft het trouwens nog zin om naast de GPU versie ook een CPU versie te draaien aangezien nu maar 1 van de twee cores bezig is met vouwen...?
Link naar reactie
[quote:d3e82d69fe="Drewster"][quote:d3e82d69fe="arjant2"]Dus wie het kan, aub een tandje bijschakelen?!![/quote:d3e82d69fe]Ik heb het vouwen maar weer eens aangezet, niet dat mijn E8400 en HD4850 veel uitmaken tegen een corei7 en twee 9800X2... Ik doe het maar met de alle beetjes helpen gedachte... :) Ben het weekend weg dus ik zal 'um 40 uur aan het vouwen zetten... Heeft het trouwens nog zin om naast de GPU versie ook een CPU versie te draaien aangezien nu maar 1 van de twee cores bezig is met vouwen...?[/quote:d3e82d69fe]Die 4850 zal zeker wel aardig wat puntjes vouwen hoor! Je kan inderdaad ook een gewone versie aanzetten (niet de SMP want dat gaat ten koste van de GPU snelheid)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...