Ga naar inhoud

Xp 4ever?


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:dd660ca3ac="NHubregtse"]Xp was gelijk na de release ook nog niet in orde, onderhand na 3 Sp's komt het in de buurt van goed.[/quote:dd660ca3ac] Toen XP werd geïntroduceerd bestond de voornaamste concurrentie uit belabberde besturingssystemen in de vorm van 98 en Me. XP had in het begin wel problemen, maar 98 en Me waren ook erg. Dus XP was al snel een grote vooruitgang. De eeuwige vloek van software ontwikkelaars is dat als je eenmaal een goed product hebt, klanten nauwelijks nog behoefte hebben om over te stappen naar een nieuwere versie. Na alle updates is XP gewoon goed. Vista voegt daar weinig aan toe, maar brengt wel een stel nieuwe problemen met zich mee. Als Vista de opvolger van Me was zou ik meteen overstappen. Maar niet ten opzichte van XP. [quote:dd660ca3ac]Bij Vista gaat dit misschien ook zo zijn, als er ooit een Sp3 uitkomt. (Of de problemen worden pas opgelost in Sp20 :wink: )[/quote:dd660ca3ac] Het kan me eerlijk gezegd geen bal schelen hoeveel potentieel een besturingssysteem heeft, waar het mij om gaat is wat ik nú voor m'n geld krijg. Overstappen kan altijd later, als het ooit de moeite waard wordt. [quote:dd660ca3ac]Ik vind dat Vista iets meer gericht is op zakenmannen.[/quote:dd660ca3ac] Ik denk eerder aan teletubby fans, maar misschien is het verschil klein. Hoe dan ook, een besturingssysteem is slechts een noodzakelijk raamwerk voor de programma's die je echt wilt gebruiken. Hoe dat raamwerk eruit ziet maakt me weinig uit, zolang het maar solide en probleemloos werkt. Het gaat mij alleen om de programma's die ik wil gebruiken, dáar heb ik de pc immers voor. [quote:dd660ca3ac]Ik heb ook een aantal jaren met Xp gewerkt. Het werkt gewoon goed, dat niet. Maar het is zo 'ouderwets'. Dit is natuurlijk mijn mening, en weinig zullen het ermee eens zijn.[/quote:dd660ca3ac] Wat betreft uiterlijk of functionaliteit? Want wat dat laatste betreft voegt Vista voor zover ik weet weinig toe. En anders vindt je dit artikel misschien interessant: [url=http://www.computertotaal.nl/web/Artikelpaginas/Cursus-artikel/Vista-uiterlijk-voor-XP.htm]Vista uiterlijk voor XP[/url]
Link naar reactie
  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Tsja, wat kan ik zeggen... Op mijn 2 jaar oude laptop (Pentium M 1.79 Ghz, 1.24 GB) draait XP net zo snel als Vista op de superdeluxe spiksplinternieuwe PC (Core2duo, meen iets van 3.2 GHz en 4 GB) van mijn vader. Pas als je met fotobewerking oid aan de gang gaat, merk je het verschil van zijn computer boven de mijne. Als ik dan nog bedenk wat voor problemen hij heeft met router, scanner, printer etc. dan blijf ik vrolijk bij mijn XP-tje. Heeft genoeg gekost en werkt fluitend. En ik heb het idee dat ik de hardware in mijn computer er effectiever mee kan benutten.
Link naar reactie
[quote:17a1c58b9d="egslim"] Toen XP werd geïntroduceerd bestond de voornaamste concurrentie uit belabberde besturingssystemen in de vorm van 98 en Me. XP had in het begin wel problemen, maar 98 en Me waren ook erg. Dus XP was al snel een grote vooruitgang. [/quote:17a1c58b9d] Maar Win98 en WinMe waren weer wel vooruitgang ten opzichte van Win95. In Win98Se vanwege de USB 2.0 ondersteuning. En in WinMe werd deze USB 2.0 ondersteuning nog verder verbeterd. XP kwam te snel. Want voor USB 2.0 bleek Service Pack 1 of hoger vereist. [quote:17a1c58b9d="egslim"] Als Vista de opvolger van Me was zou ik meteen overstappen. Maar niet ten opzichte van XP. [/quote:17a1c58b9d] Maar omdat er Windows XP gebruikers zijn, die de gewoonte hebben met IE te surfen met de administrator account, heeft Microsoft de rechten van IE7 in Vista zelfs voor de Administrator account beperkt. Zodat deze veiliger over het internet surft. [quote:17a1c58b9d="crzymonkey"]Xp moet langer ondersteund worden![/quote:17a1c58b9d] Ik denk niet dat het mogelijk is, dat Windows XP tot lengte van dagen ondersteund wordt. Ik ben het er niet mee eens. Anders zouden er geen nieuwe Windows versies meer kunnen verschijnen. En had je op computer!totaal dat artikel al gelezen over het Einde Windows XP nu toch echt in zicht http://www.computertotaal.nl/web/Artikelpaginas/Nieuws-artikel/Einde-Windows-XP-nu-toch-echt-in-zicht.htm Vooral die onderste regels [quote:17a1c58b9d] Om deze reden hebben verschillende bedrijven die computers leveren de afgelopen tijd massaal OEM-licenties ingeslagen, om klanten die per se XP willen hebben alsnog van dienst te zijn. Verwacht wordt dat de prijzen van deze licenties na 30 juni zullen oplopen tot meer dan 200 dollar. [/quote:17a1c58b9d]
Link naar reactie
[quote:2574798c7a="jolo"]XP kwam te snel. Want voor USB 2.0 bleek Service Pack 1 of hoger vereist.[/quote:2574798c7a] Het sterkste punt van XP was de enorm verbeterde stabiliteit. [quote:2574798c7a]Maar omdat er Windows XP gebruikers zijn, die de gewoonte hebben met IE te surfen met de administrator account, heeft Microsoft de rechten van IE7 in Vista zelfs voor de Administrator account beperkt. Zodat deze veiliger over het internet surft. [/quote:2574798c7a] Het waarom kan me geen moer schelen, waar het om gaat is of ik er last van heb. En ik heb meer last van de beperkte rechten onder Vista dan van onveiligheid onder XP. [quote:2574798c7a]Ik ben het er niet mee eens. Anders zouden er geen nieuwe Windows versies meer kunnen verschijnen. [/quote:2574798c7a] Natuurlijk wel, alleen zouden die nieuwe Windows versies dan een behoorlijk verbetering ten opzichte van hun voorganger moeten demonstreren. [sarcasme]Wat een revolutioneel concept, consumenten die verwachten dat het nieuwe product duidelijk beter is dan zijn voorganger![/sarcasme]
Link naar reactie
[quote:211b26983b="egslim"][quote:211b26983b="jolo"]XP kwam te snel. Want voor USB 2.0 bleek Service Pack 1 of hoger vereist.[/quote:211b26983b] Het sterkste punt van XP was de enorm verbeterde stabiliteit. [/quote:211b26983b] Als je een bagger systeem gewend was ... Voor diegenen die gewoon '98 goed ingericht hadden of die al aan Win2k/WinNT waren was er geen verbetering. (ik krijg XP sp3 met gemak plat en Vista loopt bij mij regelmatig spontaan vast ... [quote:211b26983b] [quote:211b26983b]Maar omdat er Windows XP gebruikers zijn, die de gewoonte hebben met IE te surfen met de administrator account, heeft Microsoft de rechten van IE7 in Vista zelfs voor de Administrator account beperkt. Zodat deze veiliger over het internet surft. [/quote:211b26983b] Het waarom kan me geen moer schelen, waar het om gaat is of ik er last van heb. En ik heb meer last van de beperkte rechten onder Vista dan van onveiligheid onder XP. [/quote:211b26983b] precies ... bovendien levert zoiets alleen maar schijnveiligheid op, want nu kun je dus met een admin-account surfen ... Gezien het feit dat MS zo'n beetje de grootste markt heeft zal daar niks aan veranderen totdat de gebruikers zelf snappen wat veiligheid daadwerkelijk inhoud. (of ze dan nog een pc willen is een tweede ... ) [quote:211b26983b] [quote:211b26983b]Ik ben het er niet mee eens. Anders zouden er geen nieuwe Windows versies meer kunnen verschijnen. [/quote:211b26983b] Natuurlijk wel, alleen zouden die nieuwe Windows versies dan een behoorlijk verbetering ten opzichte van hun voorganger moeten demonstreren. [sarcasme]Wat een revolutioneel concept, consumenten die verwachten dat het nieuwe product duidelijk beter is dan zijn voorganger![/sarcasme][/quote:211b26983b] inderdaad ... stem met je centen en MS zal iets beters moeten maken. Zo lang je dat niet doet kun je de kosten van het OS beter als 'Microsoft belasting' afschrijven ;) Ik blijf er bij dat het me verbaast hoeveel moeite MS doet om een snelle pc zo traag te laten werken. Vooral als je ziet hoeveel sneller een Linux op dezelfde pc werkt terwijl bij beide de 'standaard' instellingen zijn gevolgd. Het kan haast niet anders of MS heeft een contract met Intel&co om zo de consument zo vaak mogelijk een nieuwe pc te kunnen aansmeren. En ik meen het serieus. Een 80286 zou voor de meeste mensen ruim voldoende zijn om wat te surfen, e-mailen en wat briefjes te typen. Een dual-core is gewoon overbodig zolang je een efficiënt ingericht systeem hebt.
Link naar reactie
Waar we nu ook mee te maken krijgen zijn nieuwe software produkten. Wat een pc en veiligheid betreft, hanteer ik mijn geheel eigen idee daar over. En draai dus nog steeds de in mijn visie meest stabiele XP versie namelijk: XP Pro-SP1. Engelse versie. Echter zal ik daar vandaag of morgen toch de brui aan moeten gaan geven. direct X10 draaid inmiddels alleen onder vista. En bij DX10 blijft het niet. in no-time zal er DX11 dan niet DX10a,b,c zijn. De nieuwste games zullen het alleen gaan doen onder zulke voorwaarden etc. De hardware komt inmiddels achteraan gelopen, wat de prijzen op dat gebied enorm doet dalen. Neem bv mijn GTS XXX? precies een jaar geleden gekocht voor een ruime 360,- euro en nu raak ik het aan de straat stenen niet meer kwijt. Vista is net klaar met de SP1 en ik heb op dit forum voor het eerst de woorden windows7 voorbij zien komen... voor mij allemaal abacadabra.. En vooral de gedachte: [i:f53e41c7b2]HUH?? nu alweer een nieuwe windows versie? doe ff normaal man![/i:f53e41c7b2] De lol is er af. Dus zolang mijn XP-SP1 nog prima functioneert met de tot nu toe nieuwe games die ik speel (zoals racedriver grid) zit ik de software oorlog rustig uit...
Link naar reactie
er is een sample dx10 voor PC uit, door non-officici gemaakt.. deze heb ik wel eens onder ogen gehad. moet je wel beetje verstand hebben van logisch programmeren, omdat ie niet standaard onder ieder zijn XP os draait.. [edit] http://www.technospot.net/blogs/download-directx-10-for-windows-xp-from-alky-project/ ik zie dat iemand een werkende versie heeft 'uitgebracht'.. zal hem thuis eens testen van't weekend.
Link naar reactie
Persoonlijk blijf ik bij xp; alles werkt zoals ik het wil, en qua uiterlijk heb ik sinds kort het XP Royale thema, (van softpedia), een soort tweede versie van het standaard xp thema. Vista SP1 is trouwens wel een enorme verbetering; ik heb wat benchmarks bekeken van een aantal games, en ipv lagere fps bij vista sp0 (als ik dat zo mag noemen) kreeg hij hogere fps bij vista sp1 dan bij xp sp2 (ik weet niet hoe dat met sp3 zit). Ze zouden eens een besturingssysteem 'from scratch' moeten maken. Kost een berg, maar dan heb je wel wat! Intussen zitten we namelijk nog steeds op technologieen van windows 95 te werken! Voor een nieuwe windows-versie zou het leuk zijn als het een beetje meer aanpasbaar is. Bijvoorbeeld een eigen inlogscherm, een eigen opstartscherm, zelfgemaakte thema's etc. (Of zit dit al in vista?) Probeer me nou trouwens geen BootSkin aan te smeren, ik heb het gedownload en mijn computer chraste direct.
Link naar reactie
[quote:2514affe55="JaFO"][quote:2514affe55="egslim"][quote:2514affe55="jolo"]Maar omdat er Windows XP gebruikers zijn, die de gewoonte hebben met IE te surfen met de administrator account, heeft Microsoft de rechten van IE7 in Vista zelfs voor de Administrator account beperkt. Zodat deze veiliger over het internet surft. [/quote:2514affe55] Het waarom kan me geen moer schelen, waar het om gaat is of ik er last van heb. En ik heb meer last van de beperkte rechten onder Vista dan van onveiligheid onder XP. [/quote:2514affe55] precies ... bovendien levert zoiets alleen maar schijnveiligheid op, want nu kun je dus met een admin-account surfen ... Gezien het feit dat MS zo'n beetje de grootste markt heeft zal daar niks aan veranderen totdat de gebruikers zelf snappen wat veiligheid daadwerkelijk inhoud. (of ze dan nog een pc willen is een tweede ... ) [/quote:2514affe55] De bedoeling is natuurlijk dat zowel onder XP en Vista de gebruikers een beperkte rechten account aanmaken, om mee te surfen en te internetbankieren. Eigenlijk ook om te gamen. Alleen zijn niet alle games goed geprogrammeerd. Sommige games vereisen dat je de rechten hebt van een Administrator. [quote:2514affe55="eduard33"]En draai dus nog steeds de in mijn visie meest stabiele XP versie namelijk: XP Pro-SP1. [/quote:2514affe55] Daar heb ik wel eens over gelezen, dat XP zonder SP2 zo lek is als een mandje. Ik heb er even de topics opgezocht, waarin dat gezegd werd. http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=148726&highlight=zonder+sp2+lek+mandje Ook deze http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=136732&postdays=0&postorder=asc&highlight=zonder+sp2+lek+mandje&start=20 Het installeren/slipstreamen van Service Pack 3 is bij Windows XP sterk aan te raden. [quote:2514affe55="MReLecTro"]er is een sample dx10 voor PC uit, door non-officici gemaakt[/quote:2514affe55] Alleen wordt dit niet door Microsoft ondersteund. Dat zal waarschijnlijk inhouden dat je er geen veiligheid updates voor krijgt aangeboden.
Link naar reactie
[quote:8c3fa098a7]dat XP zonder SP2 zo lek is als een mandje.[/quote:8c3fa098a7] Dat klopt. Ik zal het zeker ook geen leek aanraden. Verder ligt het er een beetje aan wat je zelf doet. Dat is in meerdere topics ook aan de orde geweest. bv voor msn messenger, aol, limewire, bitorrent en andere bronnen van zelfmoord voor de pc, heb ik een 2de en zelfs 3de pc. Wat overgens handig is in combinatie met de recente ontwikkeling van de verschillende besturingssystemen. Met deze ontwikkeling is een 2de pc meer een noodzaak dan een luxe. Kortom, je oude spullen lekker bewaren na een upgrate :wink:
Link naar reactie
Jolo schreef: Maar omdat er Windows XP gebruikers zijn, die de gewoonte hebben met IE te surfen met de administrator account, heeft Microsoft de rechten van IE7 in Vista zelfs voor de Administrator account beperkt. Zodat deze veiliger over het internet surft. ??????? Ja, vraagtekens voor mij, want wat betekent dit. Zelf gebruik ik IE6 en XPHomeSP2, dus een eventuele beperking die in Vista zit ken ik niet. Maar hoezo dan: moet ik voor internetten een aparte account aanmaken? Ik ben dit nog niet eerder ergens tegengekomen. Kan je het hoe en waarom uitleggen? En moet een vriendin met net een nieuwe pc met XPHomeSP3 en IE 7 dan rekenen met beperkingen? Verder lees ik in tips&trucs: "Het in 2001 gelanceerde XP wordt echter tot 2014 van updates voorzien." En verder: "nog ongewoner is dat MS ook de Homeversie 13 jaar lang blijft onderhouden. Op basis van dit beleid zullen de Vista-Home versies (ook Ultimate) na 2012 niet meer worden onderhouden, waarmee ze zelfs eerder dan XP Home hun einde beleven."
Link naar reactie
[quote:d226536178="gramps"]Maar hoezo dan: moet ik voor internetten een aparte account aanmaken? [/quote:d226536178] Eigenlijk voor alle dagelijkse werkzaamheden op de computer. [quote:d226536178="gramps"]Kan je het hoe en waarom uitleggen? [/quote:d226536178] Enig uitleg hierover is te lezen op planet in dit artikel over onderwerp [url=http://www.planet.nl/planet/show/id=74274/contentid=522541/sc=fc0de7]Een veiliger gebruikersbeleid in XP.[/url]
Link naar reactie
[quote:4417c42de1="jolo"]Eigenlijk voor alle dagelijkse werkzaamheden op de computer. [/quote:4417c42de1] Natuurlijk "moet" dat niet. Het is mijn computer, dus ik mag ermee doen wat ik wil. En ik ben heel goed in staat zelf de verantwoordelijkheid te nemen voor mijn eigen veilig internetgebruik. Een klein beetje gezond computerverstand is voldoende.
Link naar reactie
Ik heb weinig ervaring met Vista eerlijk gezegd, maar ik heb wel altijd de regel gevolgd dat ik pas overstap naar nieuw besturingssysteem op het moment dat ik ook een nieuwe pc koop. Nooit een nieuw besturingssysteem op een oude pc... Binnenkort koop ik een nieuwe pc, dus dan ga ik ook wel over naar Vista. Ik zie tot op heden niet echt een reden het niet te doen... Enige waar ik beetje bang voor ben, is of alle software die ik heb wel gaat draaien op vista... maar goed, daar zoeken we anders maar een andere oplossing voor.
Link naar reactie
[quote:e72b994736="arjant2"]Ik heb weinig ervaring met Vista eerlijk gezegd, maar ik heb wel altijd de regel gevolgd dat ik pas overstap naar nieuw besturingssysteem op het moment dat ik ook een nieuwe pc koop. Nooit een nieuw besturingssysteem op een oude pc... Binnenkort koop ik een nieuwe pc, dus dan ga ik ook wel over naar Vista. Ik zie tot op heden niet echt een reden het niet te doen... Enige waar ik beetje bang voor ben, is of alle software die ik heb wel gaat draaien op vista... maar goed, daar zoeken we anders maar een andere oplossing voor.[/quote:e72b994736] Maak je maar geen zorgen. Ikzelf heb Vista, en alle software draait er goed op. Zoals je weet zijn er overal patches en updates te vinden op internet, zodat het toch draait op Vista. Dit vind ik ook een juiste beslissing. Je koopt toch niet een splinternieuwe pc, om vervolgens met een 'verouderend' besturingssysteem te gaan werken? Overigens wat Gramps schreef is volgens mij niet waar. Ik had iemand hier horen zeggen dat ze zelfs helemaal geen updates meer gaan maken voor Xp. Misschien weet iemand hier meer over? Mij maakt het verder niet uit, ik zie het wel. Ik ben nog steeds blij met mijn Vista Premium.... MVG
Link naar reactie
[quote:9cde45181a="NHubregtse"]Je koopt toch niet een splinternieuwe pc, om vervolgens met een 'verouderend' besturingssysteem te gaan werken?[/quote:9cde45181a] Als ik een nieuwe pc koop is dat niet omdat ik met een specifiek besturingssysteem wil werken, ongeacht of het een oud of een nieuw is. Het besturingssysteem is een [i:9cde45181a]gereedschap[/i:9cde45181a], geen doel op zich. Een nieuwe pc koop je omdat de software die je wilt gebruiken daar beter op werkt. Op dezelfde manier kies je een besturingssysteem dat zo goed mogelijk met die software werkt. Ongeacht of dat XP of Vista is. Voor mij is het XP, maar ik kan me ook mensen voorstellen die beter af zijn met Vista. De kern is dat het gaat om de programma's die je wilt gebruiken. Dáar zoek je de optimale computeronderdelen en besturingssysteem voor, in plaats van andersom. De eerste vraag die mensen op dit forum krijgen als ze een nieuwe pc willen samenstellen is: "Waar wil je hem voor gebruiken?" Natuurlijk is diezelfde vraag ook van toepassing op de keuze van het besturingssysteem.
Link naar reactie
[quote:579957a62b="NHubregtse"] Overigens wat Gramps schreef is volgens mij niet waar. Ik had iemand hier horen zeggen dat ze zelfs helemaal geen updates meer gaan maken voor Xp. Misschien weet iemand hier meer over? [/quote:579957a62b] NRC.Next, vrijdag 20-06-2008, pagina 11 (Economie), artikel "Microsoft komt niet van XP af". [quote:579957a62b]XP krijgt echter nog we veiligheidsupdates tot 2014, garandeert Microsoft (...) Per 30 juni mogen fabrikanten geen XP meer leveren - een deadline die al een half jaar was opgeschoven. (...) 30 juni verdwijnt XP niet helemaal van de markt, omdat Microsoft het nog steeds wil verkopen op zeer goedkope computers. Onlangs maakte de softwareleverancier bekend dat het ook XP Home blijft verkopen op goedkope bureau-computers (nettops). Windows XP Home Edition blijft ten minste tot 20 juni 2010 leverbaar, of tot één jaar na de komst van Windows 7.[/quote:579957a62b]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...