Ga naar inhoud

Xp 4ever?


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:8caf918098="NHubregtse"]Nou, Xp-fans. Jullie zin. Updates en je kan hem nog kopen.[/quote:8caf918098] Hoe meer mensen blijven vasthouden aan XP, des te meer reden heeft Microsoft om Vista te verbeteren en Windows 7 zo goed mogelijk te maken. Ze willen die mensen immers overhalen om óok over te stappen, en als dwang mislukt hebben ze betere lokmiddelen nodig. Het is hele goede zaak dat sommige consumenten Microsoft onder druk zetten om hun producten te verbeteren. Daar profiteren alle consumenten van, jij dus ook.
Link naar reactie
  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:72ca3ffbf6="egslim"][quote:72ca3ffbf6="jolo"]Eigenlijk voor alle dagelijkse werkzaamheden op de computer. [/quote:72ca3ffbf6] Natuurlijk "moet" dat niet. Het is mijn computer, dus ik mag ermee doen wat ik wil. En ik ben heel goed in staat zelf de verantwoordelijkheid te nemen voor mijn eigen veilig internetgebruik. Een klein beetje gezond computerverstand is voldoende.[/quote:72ca3ffbf6] Het moet inderdaad niet. Maar het gebruiken van een beperkte rechten account voor de dagelijkse werkzaamheden op de computer, is net zoals SP3 onder Windows XP, sterk aanbevolen. Het zou enig bescherming bieden tegen virussen, wormen, trojans en hackers. Het verkleint bovendien ook de kans, dat je per ongelijk je systeem sloopt. Waarbij ook het gebruik van [url=http://www.microsoft.com/netherlands/thuisgebruikers/beveiliging/privacy/password.mspx]sterke wachtwoorden[/url] voor alle accounts belangrijk is.
Link naar reactie
Weet je wat het is? De meest mensen (ik schat 75 procent, al niet meer) loopt even naar de Micro Electro, of whatever, en laat zich daar een pc met Vista voorgeinstalleerd aansmeren. De verkoper vol lof over Vista, en alle nieuwe functies. De man die hem koopt is natuurlijk in de zevende hemel. Die heeft praktisch nul verstand van computers, en vind het helemaal geweldig van Vista dat er een simpele zoekfunctie bijzit, en de looks zijn helemaal geweldig. Hier op het Computer!Totaal forum zit dat heel anders. Sommige zijn echt super ervaren op het gebied van computers, niets wat ze er nog bij kunnen leren. Daarmee bedoel ik Onder andere de Oude rotten, maar vooral de Administrators en Moderators. Wij kopen een besturingssyteem soms puur voor de extra 2 FPS, of omdat een bepaald programma daarop werkt. Ik vind dus eigenlijk dat je mensen op dit forum niet kunt vergelijken met mensen die even naar de Lokale Pc Boer gaan om een nieuwe Dell.... :wink: MVG
Link naar reactie
[quote:063ebbda66="NHubregtse"]vind het helemaal geweldig van Vista dat er een simpele zoekfunctie bijzit, en de looks zijn helemaal geweldig.[/quote:063ebbda66]Die zit op XP toch ook? En simpel genoeg: zoek naar dat bestand in die map+submappen. Zie niet hoe Vista daar nou verbetering in zou kunnen brengen. [quote:063ebbda66="NHubregtse"]niets wat ze er nog bij kunnen leren. Daarmee bedoel ik Onder andere de Oude rotten, maar vooral de Administrators en Moderators. [/quote:063ebbda66]Ik denk niet dat de mensen die jij noemt daar zelf ook zo over denken. Ieder zijn vakgebied, maar niemand die "alles" weet en "niets" meer kan bijleren. Daarvoor durf ik mijn hand in het vuur te steken.
Link naar reactie
[quote:509e07d86d="jolo"]Het moet inderdaad niet. Maar het gebruiken van een beperkte rechten account voor de dagelijkse werkzaamheden op de computer, is net zoals SP3 onder Windows XP, sterk aanbevolen. Het zou enig bescherming bieden tegen virussen, wormen, trojans en hackers. Het verkleint bovendien ook de kans, dat je per ongeluk je systeem sloopt.[/quote:509e07d86d] De vraag is of die bescherming significant is. En voor digibeten zou ik daar een bevestigend antwoord op geven. Het voorkomt bijvoorbeeld dat mensen hun Windows bestanden opnieuw in mappen sorteren. Maar voor een enigzins gevorderde gebruiker met gezond computerverstand voegt het vrijwel niets toe, behalve ergernissen. [quote:509e07d86d="NHubregtse"]Sommige zijn echt super ervaren op het gebied van computers, niets wat ze er nog bij kunnen leren. Daarmee bedoel ik Onder andere de Oude rotten, maar vooral de Administrators en Moderators.[/quote:509e07d86d] Ha! Mijn vakgebied ligt voornamelijk bij moederborden, processors en chipsets. En zelfs daar zijn ontzettend veel dingen die ik niet weet of begrijp. Van besturingssystemen weet ik wel veel meer dan de gemiddelde gebruiker, maar het is voor m'n gevoel erg weinig. Hoe meer je van een onderwerp leert, des te beter begrijp je hoe weinig je er nog van weet. [quote:509e07d86d]Ik vind dus eigenlijk dat je mensen op dit forum niet kunt vergelijken met mensen die even naar de Lokale Pc Boer gaan om een nieuwe Dell.... [/quote:509e07d86d] Daar heb je gelijk in, maar ik heb ook nog niemand dat zien doen. Tot nog toe kun je mijn standpunten in deze topic ongeveer samenvatten als: - Sommige mensen hebben meer baat bij XP dan bij Vista. - Het is goed dat er mensen zijn die kritisch tegenover een nieuw besturingssysteem staan, dat geeft Microsoft reden hun producten te verbeteren. - En Vista voegt vrij weinig toe ten opzichte van XP, behalve op cosmetisch gebied.
Link naar reactie
[quote:aac8bddc31="jolo"].... Alleen zijn niet alle games goed geprogrammeerd. Sommige games vereisen dat je de rechten hebt van een Administrator. ...[/quote:aac8bddc31] Dat ligt niet direct aan de spellen zelf, maar aan het feit dat de gebruikte 'beveiliging' van die spellen (zoals PunkBuster, Starforce, etc.) admin-rechten eist. En dat is op zijn beurt weer terug te voeren op het feit dat de rechten/features die voor dergelijke functies noodzakelijk zijn bij XP alleen voor 'echte' admin-accounts werken. Onder Vista schijnt dat deels opgelost te zijn, maar hierdoor hadden o.a. Anti-virus programmatuur problemen doordat de api (nog) niet door MS was vrijgegeven. // ---- Overigens ... door een besturings-systeem te kiezen dat vrijwel niemand gebruikt zorg je ook voor 'beveiliging', want virussen e.d. worden alleen geschreven voor de grootste doelgroep. In die zin zou Win98 best wel eens een erg veilig besturingssysteem kunnen zijn (voor de mensen die weten wat ze doen).
Link naar reactie
[quote:ef05ebb2e1="JaFO"]En dat is op zijn beurt weer terug te voeren op het feit dat de rechten/features die voor dergelijke functies noodzakelijk zijn bij XP alleen voor 'echte' admin-accounts werken. Onder Vista schijnt dat deels opgelost te zijn (...)[/quote:ef05ebb2e1] Behalve dan voor oude applicaties, die alleen onder "XP SP2 compatibility mode" willen draaien. http://www.iexbeta.com/wiki/index.php/Windows_Vista_Software_Compatibility_List Een quote hieruit [quote:ef05ebb2e1](run as administrator, XP SP2 compatibility mode) [/quote:ef05ebb2e1] [quote:ef05ebb2e1="JaFO"]In die zin zou Win98 best wel eens een erg veilig besturingssysteem kunnen zijn (voor de mensen die weten wat ze doen).[/quote:ef05ebb2e1] Zolang deze niet wordt gebruikt voor onmisbare data en/of internetbankieren, zou je dat kunnen doen.
Link naar reactie
[quote:f06c186d2f="JaFO"]In die zin zou Win98 best wel eens een erg veilig besturingssysteem kunnen zijn (voor de mensen die weten wat ze doen).[/quote:f06c186d2f] Zolang je alleen rekening houdt met aanvallen op grote aantallen willekeurige machines tegelijk. In dat geval werkt security through obscurity wel. Maar zodra iemand zich specifiek op jouw pc richt vermoed ik dat '98 vol gaten zit en ben je dus meteen de klos.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...