Ga naar inhoud

Xp 4ever?


anoniem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ikzelf ben een tevreden gebruiker van Vista. Ik zie ook niet echt redenen om Xp te upgraden of whatever. We moeten toekomstgericht zijn, en dus nieuwe besturingssystemen ontwerpen, niet upgraden. Ik weet niet hoe Windows 7 eruit gaat zien, maar het is in ieder geval een opvolger van Windows Vista. Dus Xp fans...... Jammer. MVG
Link naar reactie
Ik sluit me aan bij NHubregtse.. Op mijn laptop (PB MB88-P-004) heb ik Vista Ultimate 32b lopen, dat draait heerlijk. Met de 8600GS 512mb draai ik gewoon COD4 (med specs), dus tjah .. ik heb er weinig problemen mee. Waar ik problemen mee heb (had) met de oude laptop@XP, is bijvoorbeeld het internet. Dat is zoveel beter en stabieler geworden in Vista.. Daar kan XP niet tegenop. Verder zijn de menu's makkelijker geworden en overall is het stabieler. Mits je natuurlijk een redelijk systeem hebt. Kom je aanzetten met een celeron, tjah dan vraag je natuurlijk om problemen. Ik bedoel, Vista moet je wel draaien onder een minimaal dualcore1 systeem, alhoewel mijn servertje een celeron dualcore (ja, die bestaan) heeft, en daar vista business op draait.
Link naar reactie
[quote:b7795ad85b="NHubregtse"]We moeten toekomstgericht zijn[/quote:b7795ad85b] We moeten het besturingssysteem nemen dat het best aan onze behoeften voldoet. En in mijn geval is dat XP. "Toekomstgerichtheid" kan me gestolen worden, mijn pc moet zich aan míj aanpassen, in plaats van andersom. [quote:b7795ad85b]en dus nieuwe besturingssystemen ontwerpen, niet upgraden.[/quote:b7795ad85b] Als je Microsoft bent heb je gelijk. Upgrades kun je gratis downloaden, voor nieuwe besturingssystemen moeten mensen betalen. Maar als consument heb je meer aan upgrades die de bugs eruit halen dan aan een nieuw ontwerp dat juist extra problemen introduceert. Een aantal van mijn vrienden waren vrij snel overgestapt naar Vista. Maar na veel hoofdbrekens stond bij hen allemaal binnen een half jaar weer XP op de pc. (En ik heb ze uitgelachen!) Zelf ben ik van plan pas over te stappen als a) ik ervan overtuigd ben dat ik geen last zal krijgen van dergelijke problem, of b) ik tegen de 4GB geheugengrens bots met XP.
Link naar reactie
[quote:9f6ef93ccd="eduard33"]Overgens zul je die 4G grens ook bij vista hebben toch?. tenzij je overgaat naar 64bit. en dat kan nu ook al met xp.[/quote:9f6ef93ccd] Klopt, maar driver en software ondersteuning voor 64 bits XP is volgens mij niet optimaal. En daar zal ook niet zoveel verbetering meer in plaatsvinden.
Link naar reactie
[quote:8604003424="Stokpop"]Helemaal mee eens. In iedergevan voor de komende 3-5 jaar. (Hoewel ik hoorde dat volgend jaar ofzow Windows 7 uit komt. :? , laten ze eerst vista goed maken!!)[/quote:8604003424] Deze komt niet voor 2010 uit. En het is een opvolger van Vista BTW. Ook heb ik gelezen dat het alleen werkt met touchscreens (oid) Moeten we nu allemaal een nieuw scherm aanschaffen?
Link naar reactie
[quote:5559fee620="egslim"]... "Toekomstgerichtheid" kan me gestolen worden, mijn pc moet zich aan míj aanpassen, in plaats van andersom ...[/quote:5559fee620] Precies. Ik vraag mij zelfs serieus af waar de gemiddelde gebruiker een 'dual core' e.d. voor nodig zou hebben. Wat dat betreft zie ik projecten zoals die '100$ pc' als een veel betere investering dan de 'nieuwste' technieken die alleen een computer-gek nog interesseren. Je vraagt je bij een auto toch ook niet af welke firmware en wat voor soort boordcomputer er in zit ? Dat ding moet gewoon rijden (het liefst een beetje zuinig) en praktisch zijn in het gebruik. Voor een OS zijn we daar nog lang niet en ik zie er vanuit MS in ieder geval niks aan veranderen zolang men zich (a) met legacy-ondersteuning bezig houd en (b) de schaapjes het nieuwste OS aanschaffen zonder na te denken of het daadwerkelijk iets bruikbaars bied (voor hun toepassing). Wat ik mij wel afvraag is wat je qua levensduur van software mag verwachten. Bij 'hardware' is dat simpel ... 5 - 10 jaar is in het algemeen een redelijke eis voor de meeste apparatuur (en het is zelfs wettelijk erkend dat je zo lang garantie hebt). Maar wat is voor software een goede standaard-duur ? En wat moet Microsoft uberhaupt nog voor XP aan ondersteuning bieden ? Overigens : als je wilt dat XP langer wordt ondersteund dan kun je dat op maar 1 manier duidelijk maken : koop een legale versie van XP.
Link naar reactie
[quote:698970873f="NHubregtse"][quote:698970873f="Stokpop"]Helemaal mee eens. In iedergevan voor de komende 3-5 jaar. (Hoewel ik hoorde dat volgend jaar ofzow Windows 7 uit komt. :? , laten ze eerst vista goed maken!!)[/quote:698970873f] Deze komt niet voor 2010 uit. En het is een opvolger van Vista BTW. Ook heb ik gelezen dat het alleen werkt met touchscreens (oid) Moeten we nu allemaal een nieuw scherm aanschaffen?[/quote:698970873f] dat scheelt weer, de laptop die ik op het oog heb, is er een met t/s :P
Link naar reactie
http://nl.youtube.com/watch?v=-crFaYLW-xk Er zijn al een aantal filmpjes gelekt van Windows 7. Ik betwijfel echter of ze echt zijn. De kwaliteit van de filmpjes is slecht. Overigens verwacht Microsoft het eind 2009(Microsoft verwacht het dus tel daar maar een jaartje bij op). Wat ik wel denk is dat veel mensen die nu Xp hebben, gelijk naar 7 gaan. Dus niet de stap : Xp-Vista-7, maar gelijk naar Windows 7. Allemaal beredeneringen, we zullen het zien :wink: MVG
Link naar reactie
[quote:115b41c124="JaFO"]Ik vraag mij zelfs serieus af waar de gemiddelde gebruiker een 'dual core' e.d. voor nodig zou hebben. Wat dat betreft zie ik projecten zoals die '100$ pc' als een veel betere investering dan de 'nieuwste' technieken die alleen een computer-gek nog interesseren.[/quote:115b41c124] Als je mijn artikelen hebt gelezen weet je dat ik vooral in het begin uitgesproken kritisch was over dual cores. Maar ik denk dat tegenwoordig de meeste mensen hun pc weleens voor iets gebruiken waarbij een dual core van pas komt, al is het slechts een klein beetje. Daar komt bij dat a) dual cores tegenwoordig spotgoedkoop zijn, en b) ze geen enkel nadeel met zich meebrengen. Dat laatste geldt niet voor Vista. Zelf vind ik de $ 100 pc's weinig interessant, ten eerste omdat ik voor comfortabel gebruik al veel meer aan randapparatuur uitgeef, en ten tweede omdat je dan net zo goed je huidige pc langer kunt blijven gebruiken, of een tweede hands aanschaffen.
Link naar reactie
[quote:84a6d7dc37]Als de gemiddelde comuter het zou trekken... [/quote:84a6d7dc37] Dat ligt er aan hoe je er naar kijkt. Ik vind dat de defenitie van een [b:84a6d7dc37]gemiddelde pc [/b:84a6d7dc37]wel wat omhoog kan. Een gemiddelde pc stel je al samen voor zo'n 450 euro. Maar ik zie nog heel veel mensen met een pentium knoeien. En als de pentium 4 beschouwd word als [b:84a6d7dc37]de[/b:84a6d7dc37] gemiddelde pc? Dan zie ik het somber in :lol: Ik beschouw mijn pc in mijn onderschrift als de gemiddelde pc. Dus dat moet over een jaar of 2 geen probleem vormen lijkt mij.
Link naar reactie
[quote:b27af18e8e="NHubregtse"][quote:b27af18e8e="Stokpop"]Helemaal mee eens. In iedergevan voor de komende 3-5 jaar. (Hoewel ik hoorde dat volgend jaar ofzow Windows 7 uit komt. :? , laten ze eerst vista goed maken!!)[/quote:b27af18e8e] Deze komt niet voor 2010 uit. En het is een opvolger van Vista BTW. Ook heb ik gelezen dat het alleen werkt met touchscreens (oid) Moeten we nu allemaal een nieuw scherm aanschaffen?[/quote:b27af18e8e] Nee andersom. Als je een touchscreen hebt moet je Windows 7 aanschaffen. Aanklikken schijnt in Vista ook te kunnen alleen effecten zoals je vingers uit elkaar halen om in te zoomen, dat zal in Windows 7 zitten.
Link naar reactie
[quote:b5bb2a8e11="egslim"][quote:b5bb2a8e11="NHubregtse"]We moeten toekomstgericht zijn[/quote:b5bb2a8e11] We moeten het besturingssysteem nemen dat het best aan onze behoeften voldoet. En in mijn geval is dat XP. "Toekomstgerichtheid" kan me gestolen worden, mijn pc moet zich aan míj aanpassen, in plaats van andersom. [quote:b5bb2a8e11]en dus nieuwe besturingssystemen ontwerpen, niet upgraden.[/quote:b5bb2a8e11] Als je Microsoft bent heb je gelijk. Upgrades kun je gratis downloaden, voor nieuwe besturingssystemen moeten mensen betalen. Maar als consument heb je meer aan upgrades die de bugs eruit halen dan aan een nieuw ontwerp dat juist extra problemen introduceert. Een aantal van mijn vrienden waren vrij snel overgestapt naar Vista. Maar na veel hoofdbrekens stond bij hen allemaal binnen een half jaar weer XP op de pc. (En ik heb ze uitgelachen!) Zelf ben ik van plan pas over te stappen als a) ik ervan overtuigd ben dat ik geen last zal krijgen van dergelijke problem, of b) ik tegen de 4GB geheugengrens bots met XP.[/quote:b5bb2a8e11] je moet wel in je hoofd houden dat als er een "goed" nieuw systeem wordt ontworpen dat het dan ook sneller "kan" werken. op dit moment klagen we allemaal om de snelheid en de driver problemen van vista (ik heb nog xp aangezien een 1.6GHz het bij lange na niet goed gaat trekken) maar dat wil niet zeggen dat windows 7 niet een stuk sneller wordt. nu maar hopen dat de ook een functie er in doen waardoor je minder grafisch uitziende desktop hebt, maar daardoor wel sneller kan werken. overigens past xp echt niet aan aan mij, anders had het allang zooi uitgezet. nee, dat is qwa programmeren bijna onmogelijk en wordt alleen beter als je een hele lange lijst met instellingen moet invullen als gebruiker. en daar zit de gemiddelde pc gebruiker niet op te wachten
Link naar reactie
[quote:a7d4f9bbb4="Ytterx"]je moet wel in je hoofd houden dat als er een "goed" nieuw systeem wordt ontworpen dat het dan ook sneller "kan" werken.[/quote:a7d4f9bbb4] Natuurlijk. Het is altijd slim om de kat minstens een paar weken uit de boom te kijken, maar als een nieuw besturingssysteem voor mij duidelijke voordelen heeft ten opzichte van het oude dan switch ik snel. Ik ben niet anti-"nieuw OS", maar anti-"nieuw OS dat meer problemen veroorzaakt dan het oplost".
Link naar reactie
Xp was gelijk na de release ook nog niet in orde, onderhand na 3 Sp's komt het in de buurt van goed. Bij Vista gaat dit misschien ook zo zijn, als er ooit een Sp3 uitkomt. (Of de problemen worden pas opgelost in Sp20 :wink: ) Ik vind dat Vista iets meer gericht is op zakenmannen. Mooie vloeiende lijnen spreken mij weer aan. Het ziet er gewoon allemaal gelikt uit. Overigens ben ik nog geeneen probleem tegengekomen met Vista. Ik heb ook een aantal jaren met Xp gewerkt. Het werkt gewoon goed, dat niet. Maar het is zo 'ouderwets'. Dit is natuurlijk mijn mening, en weinig zullen het ermee eens zijn. Voor mij is het gewoon wachten op Windows 7. Ik weet niet of ik het gelijk ga kopen, maar eerst even afwachten. Dat is wel het slimste om te doen. Natuurlijk weet je nooit hoe het is, tot je het zelf ervaart :wink: De prijzen van touchscreens zijn ook niet niks. Dat is denk ik de belemmerende factor van 7, nu maar hopen dat het ook zonder touchscreen kan. Microsoft meent ook dat dit besturingssysteem gebruiksvriendelijker word, dit betwijfel ik wederom want Ome Bill zei hetzelfde bij Vista (en Xp waarschijnlijk ook, weet ik niet) MVG
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...