Ga naar inhoud

Betalingen ontvangen uit het buitenland, Paypal of ?


anoniem

Aanbevolen berichten

Iemand buiten Europa wil geld aan mij overmaken. Dus ik dacht ik kies daarvoor Paypal of eventueel wat anders. Een eerste advies was overigens moneybookers.com. Wat het wordt maakt mij niet zoveel uit, als degene die betaald maar makkelijk geld kan storten en ik als ontvanger maar makkelijk geld kan opnemen tegen zo laag mogelijke kosten. Nu had ik een Paypal account aangemaakt (en ook weer opgeheven). Ik kwam in conflict met de naamgeving op mijn bankafschrift (nodig voor de geld opname door mij) en de naam die ik geacht wordt in te vullen bij Voornaam. Paypal zou snel op vragen reageren, anderzijds het scherm dat ik uiteindelijk moest invullen bleef blanco. Dus ik heb een probleem. Alternatief is een bankbetaling. Zover ik ben geinformeerd levert dat 60 euro bankkosten op. Met Paypal zullen de kosten naar verwachting behoorlijk lager zijn. Als ik een zakelijke ondernemer was, zou ik geneigd zijn te denken dat creditcard de makkelijkste en meest doorzichtige oplossing is. Heeft iemand hier ervaring met geld betalingen ontvangen uit het buitenland? Welke methode bevalt het beste?
Link naar reactie
Let, als je een goede oplossing vindt, er heel goed op wat de status van een overboeking op jouw rekening is. Paypal is net weer in het negatieve nieuws omdat reeds overgemaakte bedragen je worden afgenomen. Dit gebeurt als onverlaten de rekeningnummers/creditcardnummers van anderen gebruiken. En dat gebeurt helaas regelmatig. De -niet bij jou gekocht/overgeboekt hebbende- eigenaar van de rekening komt achter de illegale afboeking van zijn rekening en seint Paypal in. Deze stort zonder omhaal het bedrag terug en jij blijft zonder een cent zitten. Heb hier al twee voorbeelden van meegemaakt in m'n omgeving.
Link naar reactie
[quote:fffe6fad68="KeesA"]Dit gebeurt als onverlaten de rekeningnummers/creditcardnummers van anderen gebruiken. En dat gebeurt helaas regelmatig. De -niet bij jou gekocht/overgeboekt hebbende- eigenaar van de rekening komt achter de illegale afboeking van zijn rekening en seint Paypal in. [/quote:fffe6fad68]Ik begrijp niet goed wat je hiermee bedoeld. De uitleg duidt op iets dubieus. De vraag is alleen of ik erachter kan komen wat er dubieus is. Verder is het vrij normaal dat een ten ontrechte ontvangen bedrag, terugbetaald moet worden. Ik vermoed dat dit soort zaken in de kleine lettertjes staan. Alleen als je hiermee bedoeld dat je kennelijk achteraf dubieus geld, terecht van een ander ontvangt, die je vervolgens weer wordt afgenomen, tja, dat lijkt me toch duidelijk iets anders. Ik dacht dan er dan toch op zijn een minst aangifte bij de politie moet zijn gedaan. In dat geval is Paypal niet echt betrouwbaar.
Link naar reactie
Als je de betalende persoon kent heb je geen probleem, natuurlijk. 1 op de zoveel Pypalbetalingen is frauduleus: ik gebruik de creditcard van een ander, die ander komt erachter en krijgt zonder aangifte of wat dan ook z'n geld van Paypal terug. Jij hebt na ontvangst van de betaling mij het gekochte artikel al opgestuurd. Jij bent je artikel + je geld kwijt. Ga dan maar eens aangifte doen tegen iemand in de USA of in Griekenland. Uit het feit dat ik al 2 personen ken die dit is overkomen konkludeer ik dat het geen hoge uitzondering is. En Paypal staat volgens z'n voorwaarden in z'n volste recht: niet door de rechter aan te pakken, het risiko ligt bij de ontvanger. Ik gebruik Paypal wel, maar alleen voor kleine bedragen.
Link naar reactie
[quote:0f9c75dfb5="KeesA"]Jij hebt na ontvangst van de betaling mij het gekochte artikel al opgestuurd. Jij bent je artikel + je geld kwijt.[/quote:0f9c75dfb5]Ik zal kijken of ik dit in hun voorwaarden terug kan vinden. Voor Paypal lijkt dit wel de makkelijkste oplossing, waardoor nog steeds iemand die te goeder trouw was, met de sores blijft zitten. Ik vraag me ook af waarom Paypal dit bij de bank ook zomaar voor elkaar krijgt. Normaliter komt er toch nog wel het een en ander kijken bij een terugvordering. Dit lijkt me niet volgens Nederlands recht. Hartelijk dank voor de waarschuwing.
Link naar reactie
[quote:a496588695="KeesA"]Ik denk dat dat heel simpel is: als jij een [b:a496588695]onterechte afschrijving[/b:a496588695] op je bank-/giro afschrift ziet staan heb je een maand de tijd om het -zelfs zonder reden- terug te laten boeken. Zo gaat dat ook met creditcards. En zoiets brei je met een ver land niet meer recht.[/quote:a496588695] Je bedoelt natuurlijk [b:a496588695]onterechte incasso[/b:a496588695], bij andere afschrijvingen gaat dit niet op. Als jij namelijk zelf bijvoorbeeld door een typefout in internetbankieren naar de verkeerde persoon overmaakt, doet de bank niks en kan je enkel heel lief vragen aan deze persoon of hij het terug wil storten. Overigens blijft bij dit soort transacties altijd een belangrijk criterium in hoeverre je de koper kan/wil vertrouwen. Ik las laatst zelfs een verhaal van iemand die een laptop via marktplaats verkocht en veilig contant afrekende. helaas bleek de koper met vals geld te betalen en kon hij dus naar z'n centen fluiten. Als zelfs contant al niet meer 100% veilig is .......
Link naar reactie
[quote:5cf1201e45="KeesA"]En zoiets brei je met een ver land niet meer recht.[/quote:5cf1201e45]Tenzij Paypal zelf voor de kosten opdraait. Ik weet niet of Paypal wel voldoende moeite heeft gedaan om dit soort problemen te voorkomen. Nu komt Paypal er goed mee weg door zelf het slachtoffer te veranderen. Zo gaan zo'n organisatie natuurlijk nooit de controle verscherpen en kan dit dus gewoon weer gebeuren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...