Ga naar inhoud

"Muisvingers"


anoniem

Aanbevolen berichten

Vroeg of laat moest het wel gebeuren. Voor mijn werk zit ik zo'n 30-35 uur in de week achter een PC, ik beheer een eigen website waar al gauw 10-15 uur in de week in gaat zitten en ik draag nog een fanatiek steentje bij aan Wetenschapsforum, waar ook al gauw 10 uur in de week in gaat zitten. Tel daar andere privédingetjes bij op en dan zit ik toch gemakkelijk 60 uur in de week achter een computer. Op zich gaat het nog vrij redelijk. Geen last van de nek, geen last van de schouders, geen last van de armen. Maar wel van de vingers. Hoewel ik tig keer per dag mijn muis wissel van links naar rechts en terug en meer met sneltoetsen werk dan naar mijn muis grijp, merk ik toch dat ik last krijg van mijn wijs- en middelvingers. Nog niet enorm, maar wel noemenswaardig. Ik gok dat er op een computerforum als deze meer mensen zijn die hier last van hebben. Hoe gaan jullie daarmee om?
Link naar reactie
Tsja, wat is "licht"? Op het werk zijn het van die standaard Logitech-muizen, die je volgens mij in driekwart van de kantoren ziet. Ik merk daarin geen verschil in vergelijking met de muis die bij mijn laptop zat en de draadloze muis die ik heb. Ik merk wel verschil in het scrollwieltje, daarbij heb ik er wel op gelet dat die zo soepel mogelijk gaan. Maar volgens mij heeft het ook te maken met het toetsenbord, het aantal aanslagen wat je doet. Dat is (in mijn geval) echt ENORM.
Link naar reactie
Je handen zitten bij een recht keyboard onder een hoek tov je onderarm. Bij die microsoft niet. De logitech heeft een wat andere benadering, daar is de afstand tot de toetsen zoveel mogelijk gelijk gehouden. Er is trouwens nog een wat eenvoudiger bord van microsoft, namelijk de comfort curve 2000. Zit een beetje tussen recht en de ergonomic in. Kost 14.50 bij computerland. http://www.microsoft.com/hardware/mouseandkeyboard/productdetails.aspx?pid=040 http://www.computer-land.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00322944
Link naar reactie
Ik persoonlijk gebruik een trackball [Trackman Marble FX] al zo'n tien jaar, en ik heb nooit last van vingers [ik tik overigens op een plat liggend Logitech tobo'tje]. Wellicht iets voor jou? Heb soms wel last van mijn pols [unattended breuk], omdat als je trackballt je je hand zelf niet beweegt, maar je pols wel. Dat is op te lossen door af en toe wat draaibewegingen en andere oefeningen te maken. Na 10 jaar dus nog maar weinig klachten, en ook ik zit heel vaak achter de computer. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik ook met grote regelmaat achter een pc zit met een 'normale muis', dus ik verdeel het een beetje.
Link naar reactie
Gerben heeft idd gelijk. In het programmaatje is in te stellen wanneer je een "break" moet nemen. Je kunt het volgende opgeven: - break van 1 minuut (strekken van de vingers, ogen even rust gunnen door ergens anders heen te kijken enz enz) - rest-break van 10 minuten, hierbij krijg je een aantal oefeningen te zien in beeld die je kunt doen. - aantal uren per dag werken, zodra je aan deze uren zit krijg je er een melding van.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...