Ga naar inhoud

Digitale schotel receiver aan sluiten op pc, welke tv kaart


Aanbevolen berichten

Jij wilt daadwerkelijk het sateliet signaal van je schotel naar de pc voeren en op je pc sat-tv kijken? Dan heb je een DVB-s kaart nodig , digital video broadcast-satelite. Bv de hauppauge Nexus-s eventueel icm de CI (common inteface) uitbreiding. De CI is een soort pcmcia-slot waarin een CAM (conditional acces module gaat en in de CAM gaat weer een smartcard waardoor je betaal tv kunt kijken zoals Canal+. Als je dus Canal+( en dus ook voor de nederlandse zenders) wilt kijken heb je nodig: dvb-s kaart ci adapter cam adapter smart card En das een bak geld bij elkaar.... Orienteer je GOED, er zijn diverse opties en mogelijkheden en niet met alle apparaten is betaal tv te kijken omdat soms de CI optie ontbreekt. Verder prijsverschil kan zitten in het aanwezig zijn van een hardware mpeg2 decoder waardoor tijdens het kijken de processor niet wordt belast, dit is van belang als je systeem niet zo snel is. Kaarten met een hardware mpeg2 decoder zoals de Nexus hebben ook een tv uitgang waarop weer een tv/vcr aangesloten kan worden. Pinnacle heeft ook een sat-tv kaart, ff op de website zoeken. Mocht je meerdere satelieten willen ontvangen mbv meerdere LNB's/schotels icm een lnb-switch dan kan dat maar niet iedere kaart kan dat. Het stuursignaal om te schakelen tussen lnb's en/of schotel heet DiSEqC en is er in versie nummers. De meeste kaarten kunnen niet meer dan DiSEqC 1.0 en dat betekent dat je niet meer dan een 3-voudige switch kan aansturen die voldoet aan de DiSEqC 1.0 specificatie. Een schotel op een rotor is helemaal uitgesloten aangezien die er alleen zijn vanaf DiSEqC 1.5 en er is geen kaart die dat kan. Als je het sateliet signaal van je schotel ook nog wilt gebruiken voor je gewone receiver en onafhankelijk van elkaar kanalen kunnen kiezen dan zul je de lnb die nu op je schotel zit moeten vervangen voor een dubbel exemplaar met 2 uitgangen. Is dat niet van belang dan kun je een sat-splitter gebruiken of mogelijk heeft je receiver al een doorlus uitgang. Er is nog een andere veeeel goedkopere oplossing maar dan krijg je geen sat tv op je pc maar je gebruikt dan de video-uitgang van je receiver en sluit deze aan op een video-in kaart in je pc. Kaarten met video-in zijn bv tv kaarten maar er zijn ook grafische kaarten met video-in optie. Het resultaat daarvan is kwalitatief beslist minder dan een sat kaart maar het is ook veel goedkoper, een gewone tv kaart met video-in kost een paar tientjes, een complete sat-kaart inrichting kost enkele honderden euros. De video die je zo opneemt met een tv kaart zal op de pc gedigitaliseerd worden en dit levert verlies op, je zou dan wellicht beter kunnen overwegen een goede video/dvd recorder te kopen en deze aan te sluiten op je receiver. Als je met een sat-kaart het sat signaal rechtstreeks op de harde schijf opneemt hoef je er nog maar een kleine ,verliesvrije, bewerking op uit te voeren waarna het rechtstreeks op dvd kan worden gebrand. Houd er wel rekening mee dat het naar dvd omzetten van een sat opname niet erg moeilijk is maar er zitten wat haken en ogen aan en je zult er wel wat in moeten verdiepen om het tot een goed eind te brengen.
Link naar reactie
Het is inderdaad de bedoeling om met mijn sat receiver het signaal door tezetten naar de pc zodat ik daar de film kan bekijken en opnemen. Dus ik heb geen smartcard en cams en lnb meer nodig want deze heb ik op de sat ontvanger zitten, ik wil alleen maar het signaal doorzetten naar de pc. De betaalzender deze heb ik al open via mijn sat receiver. De laatste optie vind ik nog niet zo gek een dvd/video daar had ik nog niet aan gedacht.
Link naar reactie
[quote:c422fd8b22="rooy29"]Het is inderdaad de bedoeling om met mijn sat receiver het signaal door tezetten naar de pc zodat ik daar de film kan bekijken en opnemen. Dus ik heb geen smartcard en cams en lnb meer nodig want deze heb ik op de sat ontvanger zitten, ik wil alleen maar het signaal doorzetten naar de pc. De betaalzender deze heb ik al open via mijn sat receiver. De laatste optie vind ik nog niet zo gek een dvd/video daar had ik nog niet aan gedacht.[/quote:c422fd8b22] Het door zenden van een sat ontvanger naar een TV kaart in een PC geeft een prima beeld . S-video geeft het beste beeld. Capturen gaat bij mij prima , alleen videoCD format gaat niet goed. Heb een externe Hauppauge (sat)3000 die via USB werkt . Helaas 1.2. Betekent dat bij sterk signaal het beeld stottert. Door het signaal via een analoge TV kaart testuren heb ik daar dus geen last meer van .TV kaartjes zijn niet duur. DVD recorders dus wel
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...