Ga naar inhoud

AV synch probleem met VIRTUALVCR


Aanbevolen berichten

Sinds ik overgestapt ben naar WIN XP en dus WDM drivers moet gebruiken was ik ook verplicht om een alternatief voor AVI_IO te zoeken. Tot nutoe was ik tevreden van VIRTUALVCR. Ik had echter maar opnames gemaakt van hoogstens 1 uur, zonder problemen. Recent heb ik een film van 2 uur gecapteerd en hier blijkt dat na ongeveer een uur de video niet meer synchroon te zijn met de audio. Tegen het einde van de film is het verschil zelfs 200ms. Zoals op de site van virtualvcr vermeld heb ik reeds de "dynamically resample audio" geprobeerd maar zonder succes. Heeft iemand een andere oplossing. PS: Een eerste opname met de probeerversie van IUVCR gaf ook dit probleem. Maar hier heb ik nog niet geëxperimenteerd met de settings. Indien iemand een goede suggestie heeft, laat het ons dan weten abu
Link naar reactie
Hm, onder winxp kun je nog steeds vfw drivers gebruiken, doe ik ook, zonder problemen.... Hangt wel van je fabrikant af, welke je abusievelijk bent vergeten te vermelden, evenals de rest van je hardware? Jouw geschetste problemen zijn overigens niet specifiek voor wdm drivers maar meer een algemeen probleem van capture devices waarvan de audio via de audio kaart loopt ipv geintegreerd te zijn op de capture device. Het gebruiken van "videorecorder software" (bv cyberlink powervcr) met mpeg2 opname wil het probleem wel eens oplossen, mpeg heeft een flexibeler karakter wat betreft sync problemen.
Link naar reactie
Bedankt voor de reactie Ik werk met een Hauppauge WINTV PCI en vroeger had ik met AVI_IO nooit problemen. Enkel mijn PC en windows (van w98 naar XP) zijn veranderd. De tv kaart en geluidskaart (soundblaster) zijn dezelfde gebleven. Straks probeer ik eens met WINDVR3 een MPEG2 te capteren om te zien wat dat geeft.
Link naar reactie
Enige tips: Allerbelangrijkst:zit de tv kaart wel in het allereerste pci slot naast het agp slot? Niet zo belangrijk: de audio kaart zit dan bij voorkeur in het derde of vijfde slot. Draait de harde schijf in U-dma mode? ---> apparaatbeheer/ide-ata/atapi controllers/eigenschappen. Hoe hoog is de cpu belasting tijdens opname? Deze mag beslist niet boven de 70% uit komen, op een modern +1.5 Ghz systeem zou dat ook niet zo'n probleem moeten zijn. Bij videorecorder software met mpeg2 opname kun je een veel hogere cpu belasting verwachten afhankelijk van de kwaliteit waarin je opneemt, deze zou ook niet boven de 70% moeten komen. Op de website van de software maker vind je meestal een lijst met aanbevolen/minimum systeem voorwaarden voor opname in de hoogste kwaliteit. Neem maar aan dat aanbevolen waarde eigenlijk ook wel de minimale waarde is en dat de minimale waarde die de software maker stelt eigenlijk te laag is om goed te kunnen werken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...