Ga naar inhoud

Digitale videocamera gezocht; welke?


Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar mijn eerste digitale videocamera. Ik wil deze gaan gebruiken om leuke vakantiefilmpjes te maken van de zomer (ben 18 en ga met de auto en een maat van mij naar Frankrijk op de camping). Aangezien ik niet zo erg rijk ben ligt het budget op 250 euro. De camera moet firewire hebben. Verder heb ik er geen verstand van, maar is het mogelijk iets te krijgen voor deze prijs waar je toch de leuke moment goed mee kunt vastleggen en later op DVD kan branden?
Link naar reactie
[quote:789a200093="DaMasterPNut"]Aangezien ik niet zo erg rijk ben ligt het budget op 250 euro. De camera moet firewire hebben. Verder heb ik er geen verstand van, maar is het mogelijk iets te krijgen voor deze prijs waar je toch de leuke moment goed mee kunt vastleggen en later op DVD kan branden?[/quote:789a200093]Kort door de bocht: Nee. Alles wat je van deze prijsklasse kunt vinden als dat überhaupt al lukt is van abominabele kwaliteit. Fatsoenlijke digitale videocamera's met een redelijke resolutie kosten al gauw €550,- of meer. Daaronder is goedkoop -> duurkoop. Koop dan liever een fatsoenlijke (2e hands?) analoge Hi-8 Camera, da's volgens mij een betere investering. Dan moet je alleen wel over een capture-kaart beschikken, anders kun je het niet naar je PC spoelen en op DVD branden.
Link naar reactie
Het kan wat genuanceerder, in eerste insttantie wel digitaal geen analoge camera's. Er zijn voor pakwegvanaf 300€ best aardige camera's te koop die aan jouw eisen voldoen. Sony heeft een goede steady shot en keuze uit Digital Hi 8 en Mini DV. De Digital Hi 8 zijn voor vakantie doeleinden goed genoeg. (nadeel is dat de camera's wat groter zijn) Je bent niet van plan om speelfilms te maken dus een goedkope Digital hi8 of Minidvd zullen aan jouw eisen voldoen. Mijn persoonlijk voorkeur gaat uit naar Sony door de betere steadyshot ( minder trilling in beeld) , maar ongetwijfeld zullen merken als JVC, Canon, Panasonic ook goede camera's hebben. Zelf heb ik geen ervaring met Samsung.
Link naar reactie
Ja, 250 eu is wel errruuuug weinig, met ietsje meer kun je wel denken aan een dv camera en dat is miz toch wel te verkiezen boven een analoge al was het alleen maar omdat de capture veel eenvoudiger is en bovendien goedkoper. http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/318//?Sortering=Prijs&Query=&Action=&Landfilter=All De Canon MV700/i en 800 zijn populair als budget model en komen ook bij tests er goed uit als zijnde beste prijs/kwaliteit verhouding. De keuze in deze prijsklasse is niet eenvoudig, als je kiest voor een Canon dan koop je een camera die overtuigt in beeldkwaliteit maar wel een mindere functionaliteit heeft;er zitten niet veel snufjes op een dergelijk model. Ga je voor 1 van de sony's of jvc's dan loop je kans meer snufjes te krijgen en mogelijk ook uitgebreide functies en gebruiksgemak maar je laat dan wel wat liggen op beeldkwaliteit. Dergelijke verschillen zullen er uit komen als je de camera gaat gebruiken in moeilijke omstandigheden zoals in een donkere/slecht verlichte ruimte of bv met tegenlicht. Het verschil in steadyshot merk je ,denk ik, pas bij de duurdere modellen. Op de goedkopere zit uitsluitend "software" steadyshot" ipv de "optical" die je op de duurdere modellen aantreft. Het komt uit de lengte OF uit de breedte....
Link naar reactie
Mini-dv camcorders zijn er al vanaf 300 euro, jvc is goedkoop maar op de pricewatch staan sony camera's die kennelijk ook goedkoop zijn. Van jvc heb je de grdv21 en de grdv23 die goedkoop zijn. Sony zou ik niet weten. Ik heb een jvc-camcorder (dvl-150) en het ding doet het prima, goede beeldkwaliteit, uitgebreide opties, goede beeldstabilisatie, ligt goed in de hand, etcetera. Dus JVC is goed, maar andere merken zijn waarschijnlijk niet slechter. De beste merken vind ik JVC, sony en panasonic. Maar sharp maakt ook wel aardige camera's vind ik. Canon is ook niet slecht maar wel wat duurder geloof ik. JVC is denk ik het goedkoopst.
Link naar reactie
Is dit iets voor jou http://www.sony.nl/PageView.do?site=odw_nl_NL&page=ProductSeriesHome&section=nl_NL_Products&productcategory=%2FCamcorder%2FCAM+Digital+8 http://fransdesmet.telenet.be/introductie/typenummersSony/CAMERA/camcorder.htm http://www.kelkoo.nl/b/a/ss_sony_camcorder_dcr-hc40.html http://www.wehkamp.nl/winkelen/p_shop.asp?Page=WIN&BC=&CC=C12&HC=BEG&SC=N04
Link naar reactie
Kijk eens op www.kieskeurig.nl als je een bepaalde cam heb gevonden kan je daar bepaalde reviews zien, ook kan je de goedkoopste internet winkel zien die de camera verkoopt. Zo had mijn collega een sony dcr hc 30 voor € 500,- terwijl een andere collega daar nog geen jaar eerder ruim € 900,- voor heeft betaald het is een heel leuk ding met touch screen en past makkelijk in je (wel wat grotere ) zak.
Link naar reactie
[quote:6370eb4b5d="rwilligen"]Ja, 250 eu is wel errruuuug weinig, met ietsje meer kun je wel denken aan een dv camera en dat is miz toch wel te verkiezen boven een analoge al was het alleen maar omdat de capture veel eenvoudiger is en bovendien goedkoper. [/quote:6370eb4b5d] Ik heb 2 weken geleden een zeer compacte samsung VP-D130 gekocht voor 260 euro, 800.000 pixels kan alles beeldeffecten,anti shot, 480x digitale zoem ........helemaal perfect. Hiervoor had ik 2 JVC camera's een DVP3 en een D21 allebij kei duure camera's en allebij gingen ze nog geen jaar mee, technies zijn ze zeer slecht en de service is beroerd. Het is echt verspilling van je duurverdiende geld......KOOP GEEN JVC!!!
Link naar reactie
[quote:de9ae11e38="rwilligen"]Ja, 250 eu is wel errruuuug weinig, met ietsje meer kun je wel denken aan een dv camera en dat is miz toch wel te verkiezen boven een analoge al was het alleen maar omdat de capture veel eenvoudiger is en bovendien goedkoper. [/quote:de9ae11e38] Ik heb 2 weken geleden een zeer compacte samsung VP-D130 gekocht voor 260 euro, 800.000 pixels kan alles beeldeffecten,anti shot, 480x digitale zoem ........helemaal perfect. Hiervoor had ik 2 JVC camera's een DVP3 en een D21 allebij kei duure camera's en allebij gingen ze nog geen jaar mee, technies zijn ze zeer slecht en de service is beroerd. Het is echt verspilling van je duurverdiende geld......KOOP GEEN JVC!!!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...