Ga naar inhoud

Fragmenten uit DVD in Powerpoint


Aanbevolen berichten

Ik wil binnenkort een presentatie geven m.b.v. Powerpoint. Hierin wil ik enkele geluids- en videofragmenten laten horen/zien. Ik heb hierbij twee vragen. [b:167503bf3a]Hoe kan ik het beste een aantal kleine dvd-fragmenten omzetten naar AVI-formaat?[/b:167503bf3a] Het gaat me dus niet om de hele film, maar een bepaald gedeelte van enkele minuten. Ik heb al een aantal programmaatjes geprobeerd, alleen dan wordt de hele film geconverteerd. Op zich is dat niet zo'n heel groot probleem, maar het is wel extra werk om achteraf weer de juiste fragmenten op te zoeken en er uit te knippen. [b:167503bf3a]Stelt Powerpoint bepaalde eisen aan een videobestand? (bijv. m.b.t. framerates of codecs)[/b:167503bf3a] Het grootste probleem is dat ik de AVI-bestanden niet kan zien in Powerpoint, in de meeste gevallen is er wel geluid te horen, maar het beeld blijft verder zwart... (terwijl ik de AVI wel goed in een mediaspeler af kan spelen).
Link naar reactie
Fragmenten rechtstreeks van DVD afhalen is me gelukt, alleen zonder geluid. Ik weet dat bij een DVD beeld en geluid op verschillende sporen staan, maar het lukt me niet om deze met VirtualDubMod te combineren. 'k Heb 2 versies van VDM geprobeerd, met versie 1.4.13 had ik meer mogelijkheden met audio dan met versie 1.5.10.1... Zo is het me al wel gelukt om uit een WAV-bestand geluid aan de AVI toe te voegen, maar ik wil eigenlijk beeld én geluid tegelijk van de DVD rippen. Wat wél lukt is om met een ander programma de hele DVD te rippen naar een AVI (incl. geluid) en hier met VirtualDubMod de fragmenten uit te knippen. Dus daar red ik het wel mee. Nogmaals, bedankt voor je suggestie!
Link naar reactie
[color=olive:27d7bdaa48][size=9:27d7bdaa48]En hier ben ik alweer :) Ik gebruik het programma [url=http://www.10ts.com/divx/dvd2avi.zip]DVD2AVI[/url] om fragmenten van de DVD te rippen, deze maakt er een apart AVI- en een WAV-bestand van, en deze combineer ik dan weer in VirtualDubMod tot een AVI mét geluid... Hiermee lukt het wel, maar... is er geen programma die dat tegelijk kan?[/size:27d7bdaa48][/color:27d7bdaa48] [edit] [i:27d7bdaa48]Bedankt azie, ik ga het gelijk proberen![/i:27d7bdaa48] [/edit]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...