Ga naar inhoud

Geen geluid over surround set wel over TV Pinnacle stu 9


Aanbevolen berichten

Ik heb eindelijk mijn film af van mijn vakantie op Bali, na vele vastlopers eindelijk een dvdtje gebrand nu heb ik het volgende probleem. Over mijn surround set hoor ik geen geluid wel over de TV, als ik de dvd afspeel over mijn X-box heb ik wel geluid over mijn surround set. Een eerder gemaakte film (studio 8 ) gaf wel geluid over mijn surround set. Als ik op de audio knop van mijn dvd speler druk (normaal kan je dan via de afstandbediening een andere taal of geluids vorm kiezen) zie ik in beeld een venstertje waar Mpeg instaat. Bij die eerdere film (studio 8 ) zie ik dan Linear PCM staan. Zou die X-box het wel doorgeven omdat het toch een soort pc is? Gegevens: Pinnacle Studio 9.3.5 PC 2.5 Ghz 768 mb werkgeheugen Hd 80 g en een slave van 200 g welke alleen voor videobewerking gebruikt wordt Ik heb studio 9 laten renderen en meteen laten branden anders (lukt het me niet om te banden via Nero ) DVD speler Harman/Kardon dvd 25 op versterker met coaxial kabeltje Versterker Harman/Kardon avr 1550 X-Box op versterker met optical kabeltje PS ik heb wel de versterker over gezet van coaxial naar optical en vice versa.
Link naar reactie
Ik heb het gevonden, bij instellingen ( onder het tab blad film maken) kan je kiezen voor het tabblad schijfmaken. Je kan dan bij geluid kiezen tussen dolby 5.1 en dolby 2 (moet je wel een speciale key voor kopen) Mpeg en pcm. Mpeg wordt niet door iedere receiver/dvd speler ondersteunt dus moest ik in dit geval voor pcm kiezen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...