Ga naar inhoud

DVD Kwaliteit


anoniem

Aanbevolen berichten

Gezien de eigen ervaring : - DVD merk "PROSTORE" uit de duitse Mediamarkt die na 2 keer afspelen op m'n Harman Kardon DVD21 hapert. - diverse meldingen over DVD-rot Computer!totaal. de vraag wat is een goede DVD merk, type om je DVD-video op te zetten zodat deze na vele jaren nog steeds afpeel baar is. of is het beter om een externe HD aan te schaffen om m'n materiaal te bewaren en dan maar af en toe een DVD-RW pakken om het af te spelen todat we echt een goed product krijgen ...---... ...---... Peter
Link naar reactie
Speel iig op save; brand je dvd's niet sneller dan absoluut noodzakelijk is, het aantal fouten op een gebrande dvd neemt kwadratisch(of nog wel meer) toe bij het stijgen v/d brandsnelheid. Combinaties van een brander en schijfje die probleemloos op 4-8-12 of zelfs 16 speed branden zijn er wel maar die combinatie vinden is een hachelijke onderneming en als je de combinatie eindelijk gevonden hebt is hij bij de volgende stack schijfjes alweer evt verandert want fabrikanten wisselen hun product (schijfjes) om de haverklap en vermelden dat niet op de verpakking. Als je geen tijdsdrang hebt dan is de veiligste weg om je dvd's gewoon op 2.4 speed te branden, nagenoeg geeneen brander heeft er problemen mee om een kwalitatief goed gebrande dvd te maken op 2.4 speed.
Link naar reactie
Ik heb inderdaad gemerkt dat snelheid parten speelt. Heb een Philips op 8 speed gebrand met m'n Lite-on, en zoals op de verpakking stond vd de Philips schijfjes m'n firmaware zelfs geupdated vd brander. Op 8 speed zag ik de Lite-on rood/oranje knipperen (buffer underrun protection ? ); het resultaat was dat de DVD af en toe haperde. Daarna op 2,4 speed gebrand en het resulaat was goed. Hopelijk is de tand des tijds mij ook genadig en gaan ze tenminste 50 jaar mee. Maar heb ze voor de veiligheid maar opgenomen op een S-VHS tape.
Link naar reactie
[quote:630e980461="PeterRozenveld"]Ik heb inderdaad gemerkt dat snelheid parten speelt. Hopelijk is de tand des tijds mij ook genadig en gaan ze tenminste 50 jaar mee. Maar heb ze voor de veiligheid maar opgenomen op een S-VHS tape.[/quote:630e980461] Ben juist bezig het tegenovergestelde te doen: van SVHS naar -DVDR. 20 jaar oude tapes zijn momenteel nog leesbaar zonder fouten of verlies van beeldkwaliteit, vraag is echter of dat zo blijft ? Om op je vraag terug te komen, ik heb ondertussen een 30 tal DVD's gebrand, Fuji 3 op 10 gaat fout; TDK 10/10 goed zowel op stand alone als pc brander.
Link naar reactie
[quote:d8603aaee0="Eddy X"]Om op je vraag terug te komen, ik heb ondertussen een 30 tal DVD's gebrand, Fuji 3 op 10 gaat fout; TDK 10/10 goed zowel op stand alone als pc brander.[/quote:d8603aaee0] Ik heb met Fuji nog nooit een probleem gehad. Het kan heel erg liggen aan de combinatie brander en het merk media. De merken DVD's willen ook nog wel eens verschillende inkopen doen bij verschillende fabrikanten. Fuji die ik heb hebben een mediacode van Tayo Yuden maar ik heb ze ook gezien met een mediacode van Ricoh. Hier kan dus ook kwaliteitsverschil in zitten. Bij Opus kan je vaak zien welke mediacode de DVD's (en ook CDR's) hebben.
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...