Ga naar inhoud

MPEG2 met Nerovision naar DVD of HD loopt vast.


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een MEDION PC maart 2004 met Windows XP & SP2. Daarbij PowerCinema van Cyberlink voor o.a. tv-ontvangst + video. Daarmee kan ik tv-programma’s als mpeg2 bestanden op de harde schijf zetten. Die bestanden wil ik op dvd zetten met een menukeuze. Met NEROVision heb ik dat al gedaan, maar dat gaat vaak niet goed. Na het aanmaken van het menu begint het programma de mpeg-bestanden om te zetten. (Dat omzetten, moet dat? Wat gebeurt er dan?) Op het scherm zie ik betreffende film of programma dan versneld afspelen. Maar halverwege de film loopt deze meestal vast. Dan staat het scherm = film/tv-beeld, stil. Nadat ik de handelingen herhaal staat hij weer stil op precies dezelfde plaats. Ook wanneer ik niet naar dvd maar de hd wegschrijf. Ander verschijnsel is, dat bij bekijken van de dvd een aantal fragmenten met horten en stoten vertoont worden.
Link naar reactie
Als je met Powercinema in dvd-compatibel formaat opneemt dan zou de omzetting van nero niet nodig zijn maar nero zet alles om, of je nu wilt of niet. Kleine corrupties in het bestand waar een player meestal geen probleem mee heeft vormen voor nero wel aanleiding om te crashen/vast te lopen. In principe zou je de bestanden zo aan een dvd-author programma kunnen voeren voor het maken van een menu ed en dan branden. Voorwaarde is dan dus wel dat wat er uit powercinema komt geheel dvd-compatibel is, meestal kun je in dergelijke programmas speciaal voor dat doel een instelling maken voor het uitvoer formaat naar DVD-SVCD of VCD. De dvd instelling kent dan ook nog vaak enige kwaliteits niveaus meestal longplay-standard-highquality oid, met het toenemen van de kwaliteit worden ook de bestanden groter en past er dus minder video-tijd op een dvd. Een kale authoring van mpeg2 bestanden naar dvd-structuur kun je doen met bv TMPGenc-Author welke als trial verkrijgbaar is, deze verandert niets aan de mpeg2 bestanden maar verpakt ze alleen maar in een dvd-container zodat ze daarna kunnen worden gebrand tot video-dvd. Zorg er ook voor dat er tijdens de opname geen andere taken lopen op de pc die cpu belasting geven of veel dataverkeer veroorzaken op je harde schijf, dergelijke belastingen kunnen zorgen voor kreukels in je opname met door jouw genoemde problemen als mogelijk gevolg.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...