Ga naar inhoud

Overzetten film van camcorder naar PC


Aanbevolen berichten

Ik wil een met een digitale Sony camcorder opgenomen film overzetten op de PC en doe dit met het bij de camera geleverde programma Picture Package, dit programma schrijft de film als een avi bestand naar de PC. Het probleem is nu dat het audio signaal uit dit bestand niet hoorbaar is te maken terwijl het er wel in zit. Omdat ik uit reacties op internet heb begrepen dat er veel meer mensen zijn die problemen hebben met dit programma zou ik graag willen weten of er een vergelijkbaar ander programma bestaat waarmee het overzetten wel goed gaat. Ter aanvulling heb ik nog het klite codecpack (21 mb) geinstalleerd met geen succes.
Link naar reactie
Als je Windows XP gebruikt, dan heb je de beschikking over het meegeleverde programma: MovieMaker, daar kan het mee. Zoniet, dan moet je eens kijken naar video-editing programmatuur. Dat heeft normaal gesproken een capture mogelijkheid. Zoek via het internet m.b.v. een zoekmachine ( www.google.com , www.yahoo.com etc.) of kijk op sites van bekende fabrikanten als: Ulead, Pinnacle, Adobe etc.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Ik heb sinds kort mijn Sony TRV-255E aangesloten via USB en gister een FireWire gekocht en gebruikt en heb hetzelfde geconstateerd. De software die meegeleverd wordt bij deze camera, biedt de mogelijheid gewoon niet. Bij de firewire kaart die ik voor 50 euro bij de media markt heb gehaald, wordt Adobe Premiere 6.0 Light meegeleverd. Deze biedt wel de mogelijkheid om beeld en geluid te capturen en op te slaan op harde schijf. Ik schrok ik van het nogal grote avi file, welke maar een uur duurt en niet eens op een 8,5 Gig DVD past en ik mij daarnaast afvroeg hoe mijn DVD speler dit wel niet moet gaan afspelen. En ik was zo blij met de aanschaf van mijn Dual Layer DVD brander, ook sinds gister. Moviemaker vind ik niet zo. Ik moet eerlijkheidshalve wel vertellen dat dit pas mijn eerste weekend is dat ik iets met camera, brander en software uit probeer en geef toe dat ik wat dat betreft een echte NoNo ben. :D O, ja. Bij de meegeleverde Sony software kan je een MP3 selecteren, hoor je dat wel?
Link naar reactie
Het is voor de meeste gebruikers verwarrend: Een dv-videocamera heeft meestal ook een fotocamera ingebouwd. Deze foto camera heeft net zoals gewone digitale fotocameras OOK de mogelijkheid filmpjes te maken. Deze filmpjes zijn wat anders dan de dv-video die je met de video camera maakt. Deze foto-filmpjes kunnen worden overgezet naar de pc met een usb kabel. Als je daadwerkelijk de dv-video naar de pc wilt overzetten moet je de dv-video aansluiting gebruiken, dit is dus de firewire aansluiting ook wel iee1394 genoemd. De software die bij video cameras is bijgeleverd is bijna altijd software om de foto's en foto-filmpjes via usb naar de pc over te zetten. Deze foto-filmpjes zijn wat betreft kwaliteit absoluut inferieur in vergelijking tot wat er uit de firewire aansluiting komt, ze dan ook wat betreft bestands omvang vele malen kleiner dan de echte dv-avi. DV-avi is voor iedere 9 minuten zo'n 2 GB en daar is in eerste instantie niets aan te veranderen. Datgene wat op een dvd staat is MPEG2 video en is vele malen kleiner dan dv-avi. Na het capturen en evt bewerken dien je dus de dv-avi om te zetten naar dvd compatible mpeg2 waarbij de video ook vele malen kleiner in omvang wordt. Na het omzetten naar mpeg2 dient dienen de bestanden in het dvd formaat te worden "ge-authored" waarbij menus ed kunnen worden aangemaakt zodat er over de dvd is te navigeren. Dat kun je doen met bv TMPGenc-plus encoder icm tmpg-dvd-author maar ook populaire pakketen als pinnacle studio, adobe premiere, ulead video studio enz enz kunnen dat.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb zelf ook een dvd brander gekocht.. en ben daar ook wel tevreden mee. Capturen van video moet gewoon via firewire, omdat usb gewoon nergens op slaat wat dat betreft. Wel goed voor plaatjes, niet voor video. Ik had zelf bij de dvd brander software zitten voor het maken van dvd's en of andere videoformaten. Lijkt mij dat je in premiere toch ook kan kiezen uit meerdere formaten, zoals vcd, dvd, svcd, avi, etc. Vcd en dvd zijn voor mij de juiste'n'... Het lijkt schokkerig op te nemen, maar bij het afspelen merk je daar helemaal niks meer van. Avi werd gigantisch groot.. en vcd (is mpeg) was kleiner, maar is door elke mediaplayer te lezen.....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...