Ga naar inhoud

Moviemaker: video import geeft klassen niet geregistreerd


anoniem

Aanbevolen berichten

Zoals in de titel al beschreven. Op een groot aantal studenten pc's geeft moviemaker bij het importeren van video (uit bestand) de melding dat het niet lukt aangezien er klassen niet geregisteerd zijn. Ik heb het idee dat dit onstaan is na installatie van SP2 op Windows XP Pro. Op mijn laptop, waar ook SP2 geïnstalleerd staat, treedt dit probleem niet op. Iemand een idee??
Link naar reactie
Het hangt er vanaf wat voor video je probeert te openen. het komt er op neer dat er welliswaar een afspeel directshow filter is voor de video maar dat deze niet kan worden benaderd om welke reden dan ook. Je krijgt dit soort cryptische meldingen meestal als je een specifieke codec verwijdert door simpelweg de dll of ax weg te gooien ipv netjes te de-installeren.
Link naar reactie
Er is een hele reeks "oplossingen" mogelijk, maar zoals ik al zei: om wat voor video gaat het? Mpeg1-2 of 4. Als het mpeg4 is; in avi vorm? of wmv-asf? Het eenvoudigste is om te beginnen met achterhalen wat de video is; dat doe je met een proggie als bv G-spot of avi-codec , te vinden met google. deze programmaatjes geven alle bestands eigenschappen van nagenoeg iedere video waarbij in dit geval je interresse uitgaat naar de compressie van de video
Link naar reactie
Als het mpeg 2 is dan kun je al kijken naar je afspeel programma/codec welke iig voor de mpeg2 geinstalleerd zou moeten zijn. Mpeg1 wordt zonder meer door windows afgespeeld maar voor mpeg2 zal er een codec geinstalleerd moeten worden. Deze codec verkrijg je op de meest eenvoudige manier door het installeren van dvd-afspeelsoftware, de codec die de rest van het systeem voorziet van mpeg2 functionaliteit wordt dan meegeinstalleerd, vb zijn PowerDVD of Windvd. Zou het om mpeg1 gaan dan is er duidelijk iets vernaggelt aan je standaart video-codec assortiment welke in windows zit en zal deze gerepareerd moeten worden. Als je standaart windows mpeg1 codec stuk is dan is de oorzaak bijna altijd een zogeheten "codec-pack" welke geinstalleerd is. Bij nagenoeg ieder probleem op videogebied wordt meestal als advies gegeven om een codec-pack te installeren maar dat is nou juist meestal niet de oplossing en als het al iets oplost dan krijg je er op een ander vlak weer talloze problemen bij, codec-packs zijn ruk,overbodig en verkloten de afspeel prestatie van video op je systeem. Een standaart windows codec omgeving repareren is niet zo eenvoudig als het lijkt, ik ben me er in aan het verdiepen...
Link naar reactie
Dat programmaatje geeft inderdaad aan dat een aantal codecs broken zijn. Installatie van Power DVD leverde helaas niets op. Ik ga met deze info maar eens even naar automatisering denk ik. Uiteindelijk moeten zij het dan maar oplossen, alhoewel dit wel heel vervelend voor de studenten is. In ieder geval bedankt voor een duw in de goede richting!
Link naar reactie
Mocht je er niet uit komen; als je een lijstje maakt van de codec's die "broken" zijn dan kan ik je wel verder helpen. ik heb ondertussen een batch-scriptje gemaakt waarmee alle standaart windows codec's weer te repareren zijn vooropgesteld dat er niet daadwerkelijk files zijn weggegooid. het scriptje is bedoeld voor w2000 en XP, met winME en ouder kun je mogelijk een foutmelding krijgen ,weet niet zeker, kwaad kan het iig niet. Scriptje vind je [url=http://home.hccnet.nl/r.vanwilligen/Aps/herinstalleer_windowscodecs.bat]hier[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...