Ga naar inhoud

Harde schijf vol


anoniem

Aanbevolen berichten

Geachte lezer(s), Een paar maand geleden heb ik een nieuwe SSD harde schijf 128 Gb in mijn PC. Nadat ik alle programma's heb geïnstalleerd (Windows 7 (64-bits,) Office 2013, Adobe-pakket, Windows mail 2012 en nog een paar programma's) zit nu mijn harde schijf ineens vol. Normaal kost de installatie van bovengenoemde programma's ca. 65 Gb, zodat ik nog ruim 60 giga overhoudt die ik niet nodig ben. Regelmatig controleer ik mijn schijfruimte: gisteren was deze nog zoals ik hier aangeef ruim 60 gig over. Nu vandaag is de schijf ongeveer ineens geheel vol terwijl ik helemaal geen software heb geïnstalleerd. Wat is hiervan de oorzaak. CCleaner laat ik regelmatig lopen, maar helpt hier ook niet. Wie kan mij raad geven? Wat moet ik doen om de oorspronkelijke ruimte weer terug te krijgen? Met vriendelijke groet, Johan Ziilstra
Link naar reactie
ccleaner ruimt maar een beperkt deel op van wat problemen kan geven. een logfile (ms net framework) van 15 gieg(!!) zoals ik van de week ontdekte op een pc, ziet ccleaner echt niet. ik neem aan dat er een uptodate virusscanner meedraait. een volledige scan met malwarebytes zou je sowieso moeten doen bij elk probleem wat je tegenkomt. treesize http://www.jam-software.com/freeware/ stelt je in staat te onderzoeken welke bestanden qua omvang te groot zijn.
Link naar reactie
Het schijfprobleem lijkt opgelost. Het was volgelopen en via de aanbevolen TreeSize van u kon ik ontdekken de volgende bestanden in het pad: C.\.......LocalLow\Google\GoogleEarth\leveldb_leveldb2. Hierachter misschien wel een paar duizend *.sst-bestanden. (??) In ieder geval had het met GoogleEarth te maken. Alleen vraag ik me af hoe zoiets heeft kunnen gebeuren. Hartelijk dank voor uw hulp. Groet, Johan Zijlstra
Link naar reactie
mijn vaste antwoord op die vraag is: hoe kan het dat dat in de meeste gevallen niet gebeurt? er hoeft in al die mijoenen nullen en enen maar even eentje verkeerd te gaan staan... zoals ik in mijn vorige post ook al aanhaalde: soms stuit je op zo'n joekel van een bestand, en zoeken naar redenen moet je pas gaan doen als het verschijnsel zich nog een (paar) keer voordoet :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...