Ga naar inhoud

Netwerk doet het niet.


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil mijn vaders pc en die van mij verbinden met elkaar, dat ik ook internet heb. mijn vader heeft een 3com gigabit lom (3c940). Ik heb een Realtek rtl8139 family pci fast ethernet nic. Nu heb ik ze aan elkaar aangesloten en wanneer ik in me vaders pc de kabel doe. Dan valt deze uit. Nu heb ik in me vaders pc ook een Realtek rtl8139 zitten. Dan valt hij niet uit, maar maakt hij nog steeds geen verbinding. Ik heb de kabel ook al cross laten maken. Maar dan doet hij het ook niet. Ik heb de meest nieuwe drivers geinstaleerd. Niks werkt. Zou het misgien anders wel met een router of een switch werken?? Groetjes Jasper
Link naar reactie
Hmm, nog geen netwerkervaring? Directe verbinding tussen 2 CP's moet altijd met een cross kabel. Dus die andere hoef je niet te proberen. Hub, switch werkt misschien, maar als je (nog) niet weet wat je doet, dan zal dat ook niet helpen. Zorg dat je eerst zekerheid krijgt dat de kabels okay zijn. Test die eens op een ander netwerk (bij een kennis of zo). Als de kabel niet goed is, dan houdt alles op. Wat heb je precies gedaan? Welke Windows versies? Hebben de computers een firewall die netwerk gebruik toe staat? Branden de ledjkes op de netwerkkaart? Heb de de netwerk wizard uitgevoerd? Iets meer informatie is voor mij wel wenselijk.
Link naar reactie
Ik heb op allebij Windows XP home, en ja ik heb een crosskabel, Want ik weet nog wel wat over netwerken. Ik heb ook WOL aanstaan, ledjes branden. Kabel werkt, want die heb ik laten testen. Ik heb op een pc firewall aanstaan, die heb ik ook al een keer uitgezet en geprobeerd maar werkt allemaal niet. Ik heb ook gebruik gemaakt van de netwerk Wizzard. Ik heb nu een router liggen van vriend, wou eens kijken of ik internet anders zo wel kan delen.
Link naar reactie
Wat doen de ledjes? Als die met de kabel aangesloten niets doen, kan je het al schudden, tenminste het heeft geen zin om dan nog een en ander uit te proberen wnat het gaat toch niet werken. Dus ik zou niet zomaar zeggen dat de kabel okay is, tenzij dus de ledjes wel branden, cq Windows niet klaagt over het ontbreken van de netwerkkabel. Dat doet Windows heel snel, en dat is een hele simpele test (kabel niet verbinden).
Link naar reactie
[quote:5b2667ae4c="RNWAY"]Ik wil mijn vaders pc en die van mij verbinden met elkaar, dat ik ook internet heb. [/quote:5b2667ae4c] Dus je hebt die [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=67726]sticky topic[/url] gelezen. De internet verbinding loopt dus via de pc van je vader, en heeft dus twee netwerk kaarten. [quote:5b2667ae4c="RNWAY"] Ik heb op allebij Windows XP home, en ja ik heb een crosskabel, Want ik weet nog wel wat over netwerken. Ik heb ook WOL aanstaan, ledjes branden. [/quote:5b2667ae4c] Dan zou het netwerk hardwarematig inderdaad in orde moeten zijn. Voor alle zekerheid zou je de netwerk kaarten kunnen testen met de diagnostische software van de netwerk fabrikant. De pc's dienen daarvoor te worden opgestart met een opstart diskette, die je in Windows XP kunt aanmaken. Ook kan die diagnostische software van de ene pc pakketten sturen naar de andere pc, en andersom. Er mogen dan geen pakketten verloren gaan.
Link naar reactie
[quote:8cacb3bf88="jolo"][quote:8cacb3bf88="RNWAY"]Ik wil mijn vaders pc en die van mij verbinden met elkaar, dat ik ook internet heb. [/quote:8cacb3bf88] Dus je hebt die [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=67726]sticky topic[/url] gelezen. De internet verbinding loopt dus via de pc van je vader, en heeft dus twee netwerk kaarten. [quote:8cacb3bf88="RNWAY"] Ik heb op allebij Windows XP home, en ja ik heb een crosskabel, Want ik weet nog wel wat over netwerken. Ik heb ook WOL aanstaan, ledjes branden. [/quote:8cacb3bf88] Dan zou het netwerk hardwarematig inderdaad in orde moeten zijn. Voor alle zekerheid zou je de netwerk kaarten kunnen testen met de diagnostische software van de netwerk fabrikant. De pc's dienen daarvoor te worden opgestart met een opstart diskette, die je in Windows XP kunt aanmaken. Ook kan die diagnostische software van de ene pc pakketten sturen naar de andere pc, en andersom. Er mogen dan geen pakketten verloren gaan.[/quote:8cacb3bf88] Jah mij vade3r heeft nu twee netwerkkaarten waar van die 3com uitstaat geschakeld. En dat dianostische software, waar moet ik dat vandaan halen?? * plukt de haren van zijn hoofd*.
Link naar reactie
[quote:6040bd5861="RNWAY"]Nu heb ik in me vaders pc ook een Realtek rtl8139 zitten. Dan valt hij niet uit, maar maakt hij nog steeds geen verbinding. Ik heb de kabel ook al cross laten maken. [/quote:6040bd5861]Wat heb je precies geprobeerd om verbinding te maken? Heb je met ipconfig het IP adres van de kaart proberen te achterhalen? heb je vervolgens met ping gecontroleerd op de andere computer of je dat IP adres kan bereiken? Nog steeds geldt: een firewall kan zo'n ping opdracht blokkeren. In dit soort gevallen de firewall uitzetten. Zorg er wel voor dat je geen verbinding hebt met internet ... Dat de 3COm kaart problemen geeft, kan aan de drivers liggen. De kaart zou ook best defect kunnen zijn, meest waarschijnlijk lijkt me toch een te oude/nieuwe driver. Wees voorzichtig met lukraak allerlei instellingen te veranderen en maak het vooral niet te moeilijk. De ping stap is het verstandigste om mee te beginnen, als dit werkt en de andere computer wordt in Windows niet herkend, dan weet je dat je niet meer hoeft te twijfelen aan de netwerkkaarten en de bekabeling en zo. Maar denk aan die firewall(s).
Link naar reactie
Het opdracht prompt venster kiezen (staat onder Bureau accessoires). Wordt ook wel eens het DOS venster genoemd (dat is niet terecht ...). Vervolgens ipconfig /all intikken, dan zie je als het goed is een zinnig IP adres. En anders vertel je wat je ziet. Dan kunnen we je daar weer mee verder helpen. Op de andere computer kun je hetzelfde doen. Nu is het interessant om te pingen naar de andere computer. Stel dat de ene 192.168.0.1 heet, en de ander 192.168.0.2. Dan doe je opp 192.168.01 dus ping 192.168.02 en kijk je wat er gebeurt. Dat doe je dus allemaal in dat opdrachtvenster.
Link naar reactie
[quote:207edf63e5="RNWAY"]Maar hoe kan ik dan pingen, want jullie zeggen wel dat ik moet pingen, maar er wordt niet gezegt hoe??[/quote:207edf63e5] Maar dat staat toch al in het bericht, boven jouw bericht van Hans.Vosman. Ik zal dit nogmaals herhalen Op je vaders en jouw pc type je in die opdracht prompt [code:1:207edf63e5] ipconfig /all [/code:1:207edf63e5] dan ping je vanuit jouw pc [code:1:207edf63e5] ping <ip adres van je vaders pc> [/code:1:207edf63e5][Enter] dan ping je vanuit je vaders pc [code:1:207edf63e5] ping <ip adres van jouw pc> [/code:1:207edf63e5][Enter] Lees ook nog even [url=http://home.hccnet.nl/kees.moerman/nethelp.html]deze info.[/url]
Link naar reactie
[quote:43339a5daa="RNWAY"] Maar de computers zien elkaar niet, mijn computer boven geeft altijd gewoon aan dat hij verbinding heeft, alleen mijn vaders pc geeft aan dat de netwerk kabel, er niet inzit. [/quote:43339a5daa] Dan zul je dus toch nog die test moeten doen met die diagnostische software van de netwerkkaart fabrikant. [quote:43339a5daa="RNWAY"] En dat dianostische software, waar moet ik dat vandaan halen?[/quote:43339a5daa] Die zou moeten zijn meegeleverd op een diskette behorend bij de netwerkkaart. En zou ook te downloaden moeten zijn op de site van de netwerkkaart fabrikant.
Link naar reactie
[url]http://www.realtek.com.tw/downloads/downloads1-3.aspx?lineid=1&famid=3&series=16&Software=True[/url] Als je dan helemaal naar beneden gaat, heb je Others. Alleen daar staat geen Software, omdat te checken. Maar ik heb me netwerk kaarten via Hcc! bijeenkomst in Tiel. Toen heb ik ze gewonen, maar heb geen drivers er toen bij gekregen.
Link naar reactie
[quote:df388849c3="RNWAY"] http://www.realtek.com.tw/downloads/downloads1-3.aspx?lineid=1&famid=3&series=16&Software=True Als je dan helemaal naar beneden gaat, heb je Others. Alleen daar staat geen Software, omdat te checken. [/quote:df388849c3] Op die site klik je op DOS. Dan download je: Setup/diagnostic program (DOS program) 5.05B 2004/02/25. Als je die rset8139-505b.zip uitpakt. Dan kopieer je die RSET8139.EXE naar 2 opstart diskettes, die je in Windows XP hebt aangemaakt. En als je daamee beide pc's mee opstart, zou die diagnostische programma RSET8139.EXE moeten werken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...