Ga naar inhoud

netwerk doorzoeken


anoniem

Aanbevolen berichten

Bij ons doet het volgende probleem zich voor: We zitten in een bedrijf met 150 pc's daarvan zitten 130 gebruikers op 3 nieuwe 100mbit 3com HUB's. De andere 20 zitten op 2 hele oude KPN HUB's (bouwjaar 1988 :o ) :o Was mijn reactie toen ik hier voor het eerst kwam. De snelheid bedraagt maximaal 10Mbit. Dus als er een pakketje wordt verzonden naar een gebruiker die toevallig op die HUB zit draait het netwerk 10Mbit in plaats van 100. De aansluiting van zo'n HUB is ook niet normaal. Op de 3com zitten ze allemaal netjes 1 voor 1 aangesloten met UTP connetctor, en op de KPN zit alles gebundeld in 1 grote soort LPT1 stekker. Nu willlen wij graag weten welke gebruikers op die verkeerde KPN HUB's zitten aangesloten. Omdat de vorige systeembeheerder niets heeft gerigistreerd gaan wij dat nu doen. Er zijn wel een paar genummerd, maar dat is op die 3Com (+/-40) We willen alle gebruikers van zo'n KPN HUB op de 3Com HUB zetten. dat zal geen problemem zijn, Want we knippen de kabel door, zeten er een UTP connector op en doen hem in de HUB. Alleen zullen we willen weten wie aan het einde van dat lijntje zit. We kunnen dat testen met een LAN-tester, maar dan zouden we bij elke aansluiting langs moeten gaan en dat is onbegonnen werk. Is daar een soort van programma voor? of hebben jullie misschien andere ideen?
Link naar reactie
Simpel op een avond ofzo wanneer er niemand gebruik maakt van de computers haal je even de stekkers los van de 100mbit hubs (behalve voor de uplinks natuurlijk). Vervolgens doe je een ping sweep en zie je zo welke hosts nog actief zijn. Weet je niet wie welk ip adres heeft dan zou je nog kunnen sniffen op netwerk verkeer en kijken naar netbios broadcasts want daarbij staan de computernamen. Het makkelijks zou dit gaan met een linux machine. Heb je een windows machine dan kun je hier een kijkje nemen voor de tools die nodig zijn: http://www.webattack.com/freeware/network/fwnetinfo.shtml
Link naar reactie
[quote:d7187c2b64="[DarthV]"]Weet je niet wie welk ip adres heeft dan zou je nog kunnen sniffen op netwerk verkeer en kijken naar netbios broadcasts want daarbij staan de computernamen.[/quote:d7187c2b64] Computernamen zijn ook allemaal niet gerigistreerd :x . Eeen paar wel op naam van werknemer, maar dan houd ik zeker nog 50% van alle computers over waarvan ik de locatie, ip-adres, computernaam niet weet. Bedankt voor die link. Ik ga daar ook even in rondneuzen. als ik wat bruikbaars vind hoor je het wel.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...