Ga naar inhoud

Help ik word er niet goed van !!!!!1


anoniem

Aanbevolen berichten

ik heb een netwerkje tussen 2 pc met behulp van een crosslink kabeltje werk prima! maaaaaaaaaar als ik de gedeelde bestanden van de andere computer wil inzien, moet ik elke keer de gebruikersnaam en wachtwoord van die pc invoeren. hoe kan ik dit uitschakelen. en nu wat korter (hoop ik): ik ga naar mijn netwerklocaties en dan klik ik op computers vlakbij, en dan klik ik op de pc die ik wil weergeven en dan moet ik weer die hele riedel intikken. ik wil er van af. ik wil gewoon meteen kijken. help, sos, help :roll:
Link naar reactie
als je gewoon een netwerkje hebt aangelegd moet je er voor zorgen, dat het TCP/IP protocol is geinstalleerd. ook eventjes een statisch "vast" IP adres opgeven. Verder moet op beide PC's client voor microsoft Netwerken geinstalleerd zijn, die doe je onder de netwerkeigenschappen. Verder is het van belang, dat als je bestanden wil uitwisselen, er gedeelde mappen en/of schijven zijn. Op het moment dat er geen schijven en/of mappen gedeeld zijn, vraagt de computer inderdaad om het wachtwoord. Dus als al het bovenstaande van toepassing is, moet het gewoon werken.
Link naar reactie
nogmaals: alles werk goed. alleen blijft hij vragen op gebruikersnaam. gebruikers naam van pc1 = bijv. tinus als ik vanaf pc2 in pc1 wil kijken dan moet ik tinus invoeren. dat wil ik dus weg hebben. de ip adressen zijn goed ingesteld. anders werkt de verbinding niet. : je weet wel 192.168.0.1 en 192.168.0.2 en de gateway is ingesteld enz.
Link naar reactie
Hij blijft vragen om een gebruikersnaam omdat je niet in een domein zit, je kan dit oplossen door op beide pc´s met dezelfde naam en wachtwoord in te loggen op windows. Indien je met een NT variant (NT4, W2K, XP) werkt, kan je op beide pc´s dezelfde gebruikers aanmaken en de rechten zo instellen dat de gesharde map toegankelijk is voor de useraccount waarmee de andere pc inlogt.
Link naar reactie
Ok, in gebruikersbeheer maak je op alle pc´s dezelfde gebruikers aan met dezelfde wachtwoorden, als je iets shared, geef je vervolgens de gebruikers toegang zoals ze dat moeten hebben. Als je nu aanlogt op een systeem met een gebruikersnaam en wachtwoord zoals die ook gebruikt worden op de rechten die je zojuist hebt ingesteld op de share, zal hij niet om een wachtwoord vragen.
Link naar reactie
  • 4 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...