anoniem Geplaatst: 7 juli 2009 Delen Geplaatst: 7 juli 2009 Ik heb een raar probleem ik heb op een server een ACCES databasse draaien. Alleen als je deze opent dan krijg je alleen lezen. De rechten staan 100% zeker allemaal goed en het bestand is niet alleen lezen. Hij is niet al reeds geopend. Hoe kan dit? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 juli 2009 Auteur Delen Geplaatst: 7 juli 2009 Wordt de database benaderd via een share waar alleen leesrechten op staan? Vanaf Windows Server 2003 is het namelijk zo dat als je een share aanmaakt, de rechten voor iedereen op 'read' staan. Dit wordt vaak over het hoofd gezien... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 juli 2009 Auteur Delen Geplaatst: 7 juli 2009 Maar als je handmatig de rechten goed heb staan met groepen dan hoort dit toch te werken? Ik heb fullcontrol op de map waar de Acces DB in staat. Er staan ook excel bestanden in en daar heb ik niet alleen lezen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 juli 2009 Auteur Delen Geplaatst: 7 juli 2009 Ik heb het gevonden. Het probleem was dat de lokale Users accounts ook bij de rechten stond nadat ik deze verwijderd heb deed alles het weer perfect Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen