Ga naar inhoud

Applicaties pushen vanuit een AD domein


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Wij hebben hier een AD domein met windows xp workstations. Ik ben op zoek naar beheer software waarmee ik als domain administrator software kan publiceren naar een workstation met een druk op de knop. Wij hebben als Microsoft SCE getest maar dat kwam niet zo goed uit de verf (installaties die blijven hangen etc.) Wij willen ook nog MS MOM proberen maar ben ook benieuwd naar alternatieven. Wellicht handig om te weten: +/- 75 workstations met laptops , het hoeft geen enterprise software te zijn, het belangrijkste waar het aan moet voldoen is: - workstation en laptops users hoeven GEEN local admin te zijn (dit ivm security). - de software kan applicaties publiceren en inventariseren (we willen tenslotte geen illegale software hebben draaien binnen ons domein). - het moet niet al te full bloated zijn, apps pushen en monitoren en niet nog 1000 andere zaken - liefst met een aardige prijsje ;) Ik ben benieuwd wat voor producten jullie ervaring mee hebben of kunnen aanraden. We zitten zelf al in het MS partner programma dus kunnen MOM gratis gebruiken maar als er een beter of simpeler alternatief is dan staan we er zeker voor open. Mvg, Michiel
Link naar reactie
via GPO wordt alles direct geinstalleerd bij inlog. je ziet in de lijst precies welke programma's je per direct hebt laten installeren (gebruiker krijgt deze progs gewoon geinstalleerd en kan deze niet deinstalleren), en welke je alleen gepubliceerd hebt (oftewel, aangeboden ter installatie naar keuze van de gebruiker). dit is allemaal built-in in GPO. je hebt natuurlijk ook WSUS of WUS (weet ik hoe het heet tegenwoordig) en dat is wat geavanceerder. hiermee kan je ook de updates regelen van Windows Update én programma's installeren op afstand.
Link naar reactie
[quote:88345d04d2="fabstar81"]dit is allemaal built-in in GPO. je hebt natuurlijk ook WSUS of WUS (weet ik hoe het heet tegenwoordig) en dat is wat geavanceerder. hiermee kan je ook de updates regelen van Windows Update én programma's installeren op afstand.[/quote:88345d04d2] Met WSUS (Windows Server Update Services), kun je zoals de naam al aangeeft updates voor Microsoft applicaties installeren, niet de applicaties zelf...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...