Ga naar inhoud

Installation policy


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben thuis een beetje aan het prutsen met remote instalation, maar ik krijg het om 1 of andere reden niet aan de praat. Ik heb een policy gemaakt op een OU. Dit heb ik ingesteld bij User Configuration in de Editor. (Het gaat btw om office 2003) deze heb ik ingesteld op deployment type Published. Maar als ik nu inlog als een gebruiker kan ik hem wel zien bij het software tabblad maar niet instaleren hoe kan dit? Met vriendelijke groet Roy Drost
Link naar reactie
Voor Office 2003 moet je daarvoor de Office Resource Kit downloaden. Hierin zit het onderdeel 'custom installation wizard'. Je kan hiermee een bestand maken die ervoor zorgt dat de hele installatie unattended verloopt en alle settings die je uiteindelijk wil hebben bij de installatie al gemaakt worden. Erg handig voor dit soort toepassingen...
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
je zal dan denk ik een script moeten schrijven die checkt van te voren of office2003 aanwezig is. ik heb ooit eens zo een script gevonden, maar helaas heb ik die niet meer. dat script doet dan in geval van aanwezigheid van office2003 die eerst uninstallen, en daarna office2007 installen. feitelijk is het een heel makkelijk scriptje kan ik mij herinneren die alleen checkt op aanwezigheid van office2003 folders in je Program Files map. bestaan die folders niet dan installeert ie 2007. wat je ook kan doen is diegene die office2003 hebben in een andere OU zetten. zorg dan wel dat 2003 is geinstalleerd door de GPO. voor diegene waar je 2007 op wilt installen zet je bij assignen van 2007 dat het een upgrade is van 2003 en dat die gedeinstalleerd moet worden. essentieel is dat alles dus via GPO is geinstalleerd. voor degene die geen 2003 hebben assign je 2007 gewoon als nieuwe install. duidelijk?! :| komt een beetje rot mn toetsenbord uit :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...