Ga naar inhoud

DHCP server doet vreemd?


anoniem

Aanbevolen berichten

Even een raar fenomeen dat hier optreed. Clients kregen problemen met aanmelden. Soms geen profiel meer binnen, dat soort dingen. Op de server de logboeken geopend en ja hoor: twee soorten meldingen: De masterbrowser heeft een servermelding ontvangen van computer PC-IBERB die meent de masterbrowser voor het domein te zijn op transport NetBT_Tcpip_{59CD2BFF-68F4-4AC0-. De masterbrowser wordt gestopt of er wordt een verkiezing afgedwongen. De tweede melding is iets lastiger: De DHCP/BINL-service heeft bepaald dat deze niet is gemachtigd voor serviceverlening aan clients op dit netwerk voor het Windows-domein: v##.local. Op google gezocht en twee totaal verschillende oplossingen gevonden: Microsoft stelt dat het een servicepack probleem is (maar waarom treed het nu dan op???), terwijl in een archief iets staat over gewoon de DHCP weer authoriseren. Het vreemde is, ik wil op de server helemaal geen DHCP server meer draaien. Momenteel staat er in de DHCP server dan ook nog steeds een oude verwijzing naar nl-tree, waar we vroeger op waren aangesloten. Vraag: kan ik die DHCP server gewoon uitzetten? Thor2002
Link naar reactie
@bsjvd: dat is ook het plan. Ik hoop dat mijn clients dan weer ´normaal´ functioneren! Ik heb vier nieuwere machines die allemaal niet meer in het domein willen ansluiten omdat ze bv. het zwervend profiel niet kunnen laden. Heel irri allemaal. Laat je straks weten (na 15.00) of het uitschakelen is gelukt; nu kreeg ik telkens een ´programma reageert niet´ melding als ik de DHCP server wilde uitschakelen! Thor2002
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...