Ga naar inhoud

router en ftp


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een server achter een router, ip adres van de router is: 192.168.1.64 Mijn vaste ip adres van mijn provider is 83.119.68.158; Nu kan ik mijn server bereiken via 192.168.1.64, en niet via mijn provider adres. Klopt dit en weet iemand hoe dit zit? En hoe zit dat met een externe benadering van mijn server? Ik heb één en ander op het forem gevonden, maar wellicht wil iemand het mij nog een keer uitleggen. Zeer bedankt en groetjes arie
Link naar reactie
Intern kan je je server niet bereiken op het externe IP adres, dat gaat dus op het 192 adres. Van buitenaf kan je je FTPServer wel bereiken op het externe adres, maar dan moet je in je router NAPT (of portforwarding o.i.d.) aanzetten. Daarmee geef je aan dat het verkeer dat een aanvraag doet op 83.119.68.158 met als poort 21 (FTP), deze doorgestuurd moet worden naar 192.168.1.64 ook op poort 21. Nogmaals: intern je externe IP adres gebruiken kan niet, je zou dan naar buiten en weer naar binnen moeten door je router, dat gaat dus niet werken. Is dit wat je bedoelt?
Link naar reactie
ik heb gevraagd op de nieuwsgroep ftp-testen of iemand even wilde kijken of hij kontakt kon maken. Wellicht heeft hij om mij een plezier te doen gezegd dat dat het geval was. Ik ben het met je eens, dat het logischerwijze niet kan. Nou ja ik ben eruit, ik heb de verbinding dmv forwarding op orde, dus ik ben dik tevreden. Hartelijk dank voor jullie reakties, groet arie
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...