Ga naar inhoud

Image Maken !!!!


anoniem

Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen. Ik ben van plan om een file server in te richten die images op kan slaan van servers en client op mijn netwerk. Nu heb ik wel eens met het programma Drive image gewerkt. met deze software kon je gemakkelijk een schedule aanmaken om een image te maken en deze vervolgens op een netwerk schijf te bewaren. Ik ging net echter op zoek naar het programma en kwam bij norton Ghost uit. (overgenomen). Nu heb ik dze software even bekeken en images maken is niet zo moeilijk. Mijn vraag is of het ook mogelijk is om images automatish te laten maken en deze op te slaan op een netwerk schijf. Dit alles zonder dat de sytemen uit moeten of een reboot nodig hebben na het maken van de image. Wie heeft hier ervaring mee....... ?????
Link naar reactie
[quote:6529455901="Sellis"]Norton Ghost is een pracht product met veel mogelijkheden, maar de CE kent (nog) niet de mogelijkheid een cliënt te imagen zonder reboot. [/quote:6529455901] Heb er al een tijdje niet meer naar omgekeken, maar met de overgenomen V2i techniek kon het toch wel, ik heb iig van W2k server, w2k3 en XP pro images gemaakt terwijl het OS draaide en er wag geen reboot benodigd. Je kon het volgens mij niet schedulen, maar desnoods script je dat met een macro.
Link naar reactie
[quote:73c068bcda="Venzent"][quote:73c068bcda="Sellis"]Norton Ghost is een pracht product met veel mogelijkheden, maar de CE kent (nog) niet de mogelijkheid een cliënt te imagen zonder reboot. [/quote:73c068bcda] Heb er al een tijdje niet meer naar omgekeken, maar met de overgenomen V2i techniek kon het toch wel, ik heb iig van W2k server, w2k3 en XP pro images gemaakt terwijl het OS draaide en er wag geen reboot benodigd. Je kon het volgens mij niet schedulen, maar desnoods script je dat met een macro.[/quote:73c068bcda] Geen idee, de laatste versie waar ik mee werk is 8.0. Ik weet dat de (consumenten)versie 9 wel kan imagen tijdens dat het OS draait ...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...