Ga naar inhoud

Apache server?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb zojuist een apache server geinstalleer (zoals te lezen bij mijn php+apache+mysql vraag) er is echter iets vreemds aan de url handling of wat de term ook is in het echt... Stel ik heb een website in map test [i:c8349a96d1]serverurl/test/index.html[/i:c8349a96d1] vervolgens staat op index.html een link naar de map stats (dus in werkelijkheid [i:c8349a96d1]serverurl/test/stats/index.html[/i:c8349a96d1]) Als ik hierop klik op de site op apache gaat hij echter naar de [i:c8349a96d1]serverurl/stats[/i:c8349a96d1] en niet naar [i:c8349a96d1]serverurl/test/stats [/i:c8349a96d1]weet iemand hoe ik dit kan veranderen (geen forum op apache site een ook geen doorzoekbare documentation :-? ). [color=red:c8349a96d1]Verzoek voor verplaatsing naar servers deel van het forum.[/color:c8349a96d1]
Link naar reactie
[quote:d2b29caff5="Paulus"]Heb je misschien <a href="/stats/index.html"> ipv <a href="stats/index.html">? Met die eerste slash zeg je dat je naar een submap van de webroot wil.[/quote:d2b29caff5]ja maar de site waarbij ik dat gebruik heb ik op 3 verschillende mirrors op dit moment en op al deze mirror moet ik ../ gebruiken om 1 map hoger te kijken :-?
Link naar reactie
Nee, dat moet zonder de slash ervoor anders verwijs je naar een submap van de webroot. Als je een relatieve link naar de submap stats wil, dan moet je <a href="stats"> gebruiken, niet <a href="/stats">. Op www.dcswow.tk gaat het goed, omdat stats een submap van de root is. Bij jouw is het een submap van een submap van de root.
Link naar reactie
[quote:0ad8fb6f5d="Paulus"]Nee, dat moet zonder de slash ervoor anders verwijs je naar een submap van de webroot. Als je een relatieve link naar de submap stats wil, dan moet je <a href="stats"> gebruiken, niet <a href="/stats">. Op www.dcswow.tk gaat het goed, omdat stats een submap van de root is. Bij jouw is het een submap van een submap van de root.[/quote:0ad8fb6f5d] ok bedankt voor de uitleg zal voortaan geen / meer gebruiken :D .
Link naar reactie
[quote:3adbe5f35e="bosjvd"]Je kan wel de / gebruiken. Alleen moet je dan de root van je apache instellingen veranderen. Als je er meerdere sites op wil zetten is het verstandig om virtual hosts aan te maken. Je creeerd dan meerdere "webservers" met ieder hun eigen root.[/quote:3adbe5f35e]zal er eens naar kijken maar die apache manual is echt zo achterlijk ingedeeld :-? allemaal specifieke termen en geen zoekmogelijkheden. staat er meteen: /usr/local/apache2/bin/httpd -S kijk dan denk ik meteen wtf :P weet er iemand trouwens waar ik makkelijk de domain instellingen verander (nu reinstall ik...) want sta nu op lokaal ip zodat ik alles kan checken (want via dns kom ik zelf op de router, anderen niet) maar hij moet straks weer naar dns.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...