Ga naar inhoud

dns/nameserver


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Wil graag mijn eigen dns/nameserver draaien voor mijn domeinnaam nu doet een bedrijf dat voor mij. Hoe kan ik dit zelf gaan doen, moet ik dit doorgeven aan dat bedrijf die mijn domeinnaam beheerd of hebben die daar helemaal niks mee te maken. Heb al iets gehoord van een glue-record maar weet niet wat dat helemaal inhoud en kan er weinig over vinden op internet. hopend op reactie, Met vriendelijke groet, Billybobje
Link naar reactie
Ik weet niet wat voor een domein je hebt maar bij een .nl Geeft het bedrijf dat je dommeinnaam registreert een primaire en een secundaire DNS server op bij de sidn.nl Als je zelf DNS wilt draaien zou je het bedrijf waar je je domeinnaam hebt lopen moeten vragen ofdat ze dit willen veranderen bij de SIDN in jouw ip adres. Het probleem is echter vaak dat als je dit wilt koppelen aan je ADSL of Kabel abo je af en toe een ander ip adres toegewezen krijgt. Je moet dan aan je provider vragen ofdat ze het weer willen veranderen. Het bedrijf dat je domeinnaam in het beheer heeft moet je nog steeds betalen. Er zijn ook DNS services op het web bijvoorbeeld dyndns.org Hier kan je via een webpannel de DNS van dyndns.org beheren (om bijvoorbeeld subdomeinen te maken en MX records) Een tweede groot nadeel is dat jou internet Abo waarschijnlijk veel langzamer en minder betrouwbaar is als de DNS van je provider en je site in die periode dus niet te vinden is. Ik zou gaan voor een provider waar je zelf met de DNS mag prutsen via een webinterface. Als je DNS wilt draaien in een datacenter dan kan dat natuurlijk gewoon wel. Ff googlen http://www.google.nl/search?hl=nl&c2coff=1&q=howto+dns doet wonderen. Wat is het OS waarmee je wilt draaien?
Link naar reactie
[quote:bdce5e873e="Error404"]Het probleem is echter vaak dat als je dit wilt koppelen aan je ADSL of Kabel abo je af en toe een ander ip adres toegewezen krijgt. Je moet dan aan je provider vragen ofdat ze het weer willen veranderen.[/quote:bdce5e873e]. Bij de betere ADSL-provider krijg je een vast IP-adres... [quote:bdce5e873e="Error404"]Het bedrijf dat je domeinnaam in het beheer heeft moet je nog steeds betalen.[/quote:bdce5e873e] Je betaalt dan alleen voor de registratie van je domeinnaam en niet voor het volledige beheer van die domeinnaam. [quote:bdce5e873e="Error404"]Een tweede groot nadeel is dat jou internet Abo waarschijnlijk veel langzamer en minder betrouwbaar is als de DNS van je provider en je site in die periode dus niet te vinden is.[/quote:bdce5e873e] Je moet daarom ook altijd twee DNS-servers opgeven die op een apart IP-adres bereikbaar zijn. Zo heb je altijd een vorm van backup. Overigens hebben DNS-records door de regel ook een TTL van twee dagen, wat wil zeggen dat een DNS-record twee dagen geldig blijft op Internet en dus andere DNS-servers voor maximaal twee dagen de gegevens vast blijven houden in de cache.
Link naar reactie
[quote="Leo S"][quote:9004704786="Error404"]Het probleem is echter vaak dat als je dit wilt koppelen aan je ADSL of Kabel abo je af en toe een ander ip adres toegewezen krijgt. Je moet dan aan je provider vragen ofdat ze het weer willen veranderen.[/quote:9004704786]. Bij de betere ADSL-provider krijg je een vast IP-adres... Ik lees toch vaak in de kleine lettertjes dat een vast IP wel nagestreefd wordt, maar als ze willen kunnen ze het toch nog veranderen.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...