Ga naar inhoud

Windows 2003 automatich afsluiten


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik had een vraagje. Ik heb een 2003 server draaien, nu wil ik deze in de nacht automatisch laten uit gaan ivm de stroomkosten. In de bios heb ik namelijk de mogelijkheid om de server automatisch te laten opstarten. Ik kan nergens de mogelijkheid vinden voor automatisch afsluiten. De "shutdown" functie werkt niet zoals ik dat wil. Deze vraagt eerst nog wat er moet gebeuren met de clients. Weet iemand een oplossing voor mijn probleem. Al vast bedankt voor de reacties Bas
Link naar reactie
[quote:10d3268d34="JBS"][quote:10d3268d34="Bas Oudmans"]Bedankt voor de snelle reactie. Dit is echter niet de oplossing helaas.[/quote:10d3268d34]Omdat? Het niet werkt onder 2003 Server?[/quote:10d3268d34] Inderdaad het werkt niet. Hij geeft wel aan dat het command succesvol is maar dan gebeurt er verder niets meer mee. Er staat onder aan de Microsoft site ook dat het eigenlijk alleen werkt op XP home en Pro. Het was het proberen waard.
Link naar reactie
Ik kreeg de volgende PM. Ik heb dit programma getest en het werkt perfect. Het nadeel is wel dat je ingelogd dient te zijn maar dit is geen probleem. ----- ik heb geen idee of het programmaatje dat ik onlangs heb gedownload ook op een server werkt, maar het is in ieder geval geschikt voor Win98/NT/Me/2000/XP. Het betreft ShutDownOnTime en is te downloaden van [url]http://shutdownontime.ouvaton.org/ [/url] Het is misschien het proberen waard. Ik las hierover in ComputerIdee en ben zeer tevreden over het programma. -----
Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...