Ga naar inhoud

ODBC Database Connection


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een pc aangesloten op een Windows 2000 webservertje. ASP pagina's worden draaiten goed alleen heb ik een probleem met de database verbinding. Ik heb een systeem DSN aangemaakt met de naam MANAGE die verwijst naar een database. Bij het opvragen van de site krijg ik de volgende foutmelding: Error Type: Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005) [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] The Microsoft Jet database engine cannot open the file '(unknown)'. It is already opened exclusively by another user, or you need permission to view its data. /gzd2/dbcon.asp, line 26 Op regel 26 staat: objCon.Open("DSN=MANAGE") De databse is geen 2e keer geopend. Ik denk dus dat het een rechten en permissie kwestie is in IIS. Van IIS weet ik niet zoveel. Kan iemand me helpen?. Note: In ASP kan ik de database ook niet DSN-Less openen. Gek is dat dit wel zonder ASP kan dus gewoon tussen <SCRIPT> tags met VBScript. M.v.g RJS
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...