Ga naar inhoud

Server opkuisen


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Misschien een domme vraag maar ik waag het toch maar. Onze server neemt geen backups mee aangezien de capaciteit van de tapes te klein is.(40gig) Dit is een enorm probleem. Ik heb daarom een modulo (cd-toren) met 80gig ruimte ter beschikking gekregen. Hiermee schakel ik het cd gebruiker/user uit. Enkel cd's van het werk dus. Maar hoe inventariseer ik de bestanden van de gebruikers daarin. Een archief aanleggen misschien??? Maar hoe??? Map per gebruiker is niet evident. Ikzelf vraag me af hoe ik aan zoiets kan beginnen. De meeste gebruikers hebben nogal wat *.doc bestanden op hun serverruimte staan. Of vraag ik gewoon aan de gebruikers (ongeveer 400) om zelf eens grote kuis te houden en bepaalde bestanden te verwijderen??? Oude doc bestanden, tmp bestanden ed. Er was zelfs een gebruiker die meer dan 1gig aan mp3's op de server deponeerde. Alle suggesties zijn welkom.
Link naar reactie
In feite is het gewoon een managementprobleem. Vraag budget aan voor een 110 GB DLT drive aan. Als ze daar niet aan willen stel je eenvoudig de keuze: of gebruikers een verbod opleggen voor het opslaan van .BMP, .AVI, .MP3, .MPG, .PSS etc. OF gewoon niet kunnen garanderen dat data te reproduceren is (d.m.v. een restore) i.g.v. een calamiteit. DEK JE IN ! Anders ben jij degene die aangesproken wordt als er iets fout gaat.
Link naar reactie
[quote:2c4537c3f3="Ruud de Wit"]In feite is het gewoon een managementprobleem. Vraag budget aan voor een 110 GB DLT drive aan. Als ze daar niet aan willen stel je eenvoudig de keuze: of gebruikers een verbod opleggen voor het opslaan van .BMP, .AVI, .MP3, .MPG, .PSS etc. OF gewoon niet kunnen garanderen dat data te reproduceren is (d.m.v. een restore) i.g.v. een calamiteit. DEK JE IN ! Anders ben jij degene die aangesproken wordt als er iets fout gaat.[/quote:2c4537c3f3] :wink: Bravo !!!! Zo is het, en je poot stijf houden. We moeten als systeembeheerders niet langer met ons laten sollen :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...