anoniem Geplaatst: 14 april 2013 Delen Geplaatst: 14 april 2013 Wil een Acer en Asus laptop via thuisnetwerk verbinden en de aan de Acer gekoppelde printer delen. Heb conform de instructies van MS de volgende instellingen gedaan: Bestands- en printerdeling ingeschakeld. Firewall tijdelijk uitgezet. Omdat ik met de Acer eerder met mijn HP desktop (ook WIndows 7) wel verbinding had denk ik dat ik bij Asus een instelling moeten vinden die het probleem oplost. De Frits router vinden beide laptops - maar zij vinden elkaar niet. (Krijg geen uitnodiging voor deelname aan thuisnetwerk. Wie kan helpen? Bij voorbaat dank, Arthur Karl Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2013 Heb je beide computers dezelfde netwerknaam gegeven? standaard in W7 is Thuisnetwerk maar in andere versies heeft die weer een andere standaard naam. Dan krijg je van de computer die je het eerst in het netwerk hebt gezet een code en die moet je in de andere apparaten ook invoeren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2013 Bedankt voor je bericht. Beide Laptops hebben de naam Thuisnetwerk. Ontvang het bericht "Nu lid worden van de thuiswerkgroep niet" op de 2e Laptop. Wat kan ik doen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2013 Voor de goede orde: Ik klik in het configuratiescherm op onder netwerken op Opties voor thuisgroepen en delen. - Wil nu op "Nu lid worden" klikken maar de wizzard komt niet. Ik zie ook geen mogelijkheid om te klikken...... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2013 daar moet ik eens over prakkizeren Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2013 heb je op de 1ste laptop wel je netwerk ingesteld? Als je geen thuisnetwerk ingesteld hebt kan de 2de ook nergens verbinding mee maken. Heb je de opties voor delen aangevinkt? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2013 Zoals ik boven schreef zijn zowel bij de Asus als ook de Acer de vakjes bestands- en printerdeling aangevinkt. - Het probleem ligt er aardig diep. Ik denk eraan om bij de Asus W7 opnieuw te installeren. In ieder geval dank voor de moeite. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2013 Mijn thuisnetwerk bestaat uit een Acer laptop, Asus Laptop en een HP desktop, allen op Windows 7 bovendien heb ik nog een zelfbouw Powerline desktop op Windows XP. - Er was slechts gedeeltelijk netwerkverbinding mogelijk. Met behulp van de MS Helpdesk "Thuiscomputers waarop verschillende versies van Windows worden uitgevoerd in een netwerk onderbrengen" heb alle Pc's goed afgesteld. Let voor al op een gemeenschappelijk werkgroep naam, de netwerklocatie en het delen van bestanden en printers. Dan heb ik veel steun gehad van de helpdesk van xs4all: Zij hebben mij geholpen om de Fritz Box Fon WLAN 7360 router goed af te stellen. Probleem opgelost!!! Alle Pc's zijn met elkaar verbonden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2013 Mooi zo, leuk dat je hier ook even meld dat en hoe het opgelost is Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen