Ga naar inhoud

Thuisnetwerk Windows 7


anoniem

Aanbevolen berichten

Wil een Acer en Asus laptop via thuisnetwerk verbinden en de aan de Acer gekoppelde printer delen. Heb conform de instructies van MS de volgende instellingen gedaan: Bestands- en printerdeling ingeschakeld. Firewall tijdelijk uitgezet. Omdat ik met de Acer eerder met mijn HP desktop (ook WIndows 7) wel verbinding had denk ik dat ik bij Asus een instelling moeten vinden die het probleem oplost. De Frits router vinden beide laptops - maar zij vinden elkaar niet. (Krijg geen uitnodiging voor deelname aan thuisnetwerk. Wie kan helpen? Bij voorbaat dank, Arthur Karl
Link naar reactie
Mijn thuisnetwerk bestaat uit een Acer laptop, Asus Laptop en een HP desktop, allen op Windows 7 bovendien heb ik nog een zelfbouw Powerline desktop op Windows XP. - Er was slechts gedeeltelijk netwerkverbinding mogelijk. Met behulp van de MS Helpdesk "Thuiscomputers waarop verschillende versies van Windows worden uitgevoerd in een netwerk onderbrengen" heb alle Pc's goed afgesteld. Let voor al op een gemeenschappelijk werkgroep naam, de netwerklocatie en het delen van bestanden en printers. Dan heb ik veel steun gehad van de helpdesk van xs4all: Zij hebben mij geholpen om de Fritz Box Fon WLAN 7360 router goed af te stellen. Probleem opgelost!!! Alle Pc's zijn met elkaar verbonden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...