Ga naar inhoud

2 routers gebruiken


anoniem

Aanbevolen berichten

edit: sorry ik zag net dat het bij netwerken thuishoort. maar aangezien ik deze niet kan verwijderen. ga ik ook geen nieuwe maken. dat wekt alleen maar irritaties op. Hallo ik had een vraag m.b.t het mogelijk instellen van twee routers. waarom wil ik dit ? ik heb nu een kpn experia box siemens sx55, met een internet +bellen abbo. ik ben niet te spreken over deze router, hij laat je xbox verkeer niet goed door, terwijl ik toch echt alles goed portforward. Ook heeft deze box als ik het goed heb maximaal wirless super g en geen wirlessN mogelijkheden. Het instellen van een intern netwerk lukt ook niet echt super in deze box. Daarom wou ik een nieuwe goeie router met wireless N aansluiten achter de oude router. En dan het wireless gedeelte van de experia box uitzetten. Alleen heb ik hier een paar vragen over. Ik wil dat ik nog steeds kan bellen met de experia box, en ik heb begrepen als je de firewall uitzet in de experia box dat je dan ook niet meer kan bellen? Dus mijn vraag. Kan dit ? en word hierdoor het netwerk nog veiliger? En moet je dan ook een dmz zone inrichten? Met vriendelijke groet, Vincent
Link naar reactie
Je dient je allereerst te realiseren dat een router in principe een netwerk met een ander netwerk verbindt (doorgaans het internet met je thuisnetwerk). Er onstaan problemen als je twee routers achter elkaar zet, je hebt dan twee netwerken waardoor verbindingen tussen apparaten in de verschillende netwerken moeilijk worden. Indien je in een van de apparaten de router functionaliteit uitzet en het laat werken als switch, dan heb je die mogelijke problemen niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...