Ga naar inhoud

Eerste netwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

beste vrienden, Ik heb zot gezocht op het net naar een nuttige, maar vooral duidelijke uitleg over mijn volgende probleem. Echter het lukt mij niet dit te vinden. Ik ben zeker dat jullie mij kunnen helpen. Ik wil 3 werkstations en een printer met elkaar verbinden via een router. Op elk station draait XP. Een van de pc's zal de nodige bestanden hebben die ik leesbaar wil maken op de andere stations. Hoe ga ik tewerk of weet iemand een duidelijke tutorial op het net?
Link naar reactie
Is niet zo moeilijk. Alle pc's ip en dns automatisch verkrijgen (=default), zelfde werkgroep, verschillende computernaam. Bestands- en printerdeling aan, tenminste één map deelbaar maken. In de router dhcp aan (=default), zonodig computernaam en werkgroep ingeven, mac adres klonen, maar alleen wanneer door de provider vereist. Eventuele firewalls tijdelijk uitzetten, na opzet van het netwerk weer aan, en zonodig het lan als trusted instellen. Printer deelbaar maken op de aangesloten pc.
Link naar reactie
[quote:f11f02974d="gerben"]Is niet zo moeilijk. Alle pc's ip en dns automatisch verkrijgen (=default), zelfde werkgroep, verschillende computernaam. Bestands- en printerdeling aan, tenminste één map deelbaar maken. In de router dhcp aan (=default), zonodig computernaam en werkgroep ingeven, mac adres klonen, maar alleen wanneer door de provider vereist. Eventuele firewalls tijdelijk uitzetten, na opzet van het netwerk weer aan, en zonodig het lan als trusted instellen. Printer deelbaar maken op de aangesloten pc.[/quote:f11f02974d] Hey Bedankt Gerben. Zal dit uitproberen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...