Ga naar inhoud

Wel (draadloos) connected maar kan geen webpagina's openen.


anoniem

Aanbevolen berichten

Bij mijn buren is een gast die geen webpagina's kan lezen. Zij is met haar laptop draadloos verbonden (goede verbinding) met de (beveiligde) router van mijn buren. Echter er kan geen webpagina worden gelezen. Elders op vakantie had ze geen problemen om aldus in te loggen en het net op te kunnen. Ik heb met mijn laptop ook geen enkel probleem als ik via mijn buren draadloos verbinding leg. Heeft iemand een idee waar ik zou moeten kijken WAAR haar probleem ligt? Ik snap het niet. Iets extra geks is dat zij mijn ONbeveiligd netwerk (dus mijn router) als beveiligd ziet!!?!! Er is zelfs 'automatisch' een sleutel ingevoerd?? Maar er komt weliswaar nimmer verbinding. Wellicht heeft dit laatste niets met het eerdere probleem te maken, maar dat maakt het geheel wel extra merkwaardig, toch? Kortom, waar zou ik naar (een oplossing) moeten zoeken?
Link naar reactie
[quote:396d35da67="drupke"]Is het trouwens al gelukt? Zo niet, kun je op de laptop eens kijken of automatische DHCP staat ingeschakeld, zo niet even aanzetten en het nog eens proberen.[/quote:396d35da67] De 'gast' is inmiddels weer weg en ik was er nog niet uit. Nog voor mijn begrip: Die DHCP instelling zal toch altijd hetzelfde zijn, toch? En waarom had ze dan elders geen problemen?
Link naar reactie
[quote:39846d11b9="tomvdlee"]Probeer eens met een netwerkkabel of je deze problemen ook hebt? Dus de laptop met een netwerkkabel in de router prikken.[/quote:39846d11b9] Dat heb ik helaas niet meer kunnen uitproberen; wat zou daar dan de eventuele oplossing of reden voor kunnen zijn (als dat zo wel zou werken)?
Link naar reactie
[quote:f889ff1a75="stee0036"]Het kan ook zijn dat de router het MAC adres controleert. Je kunt dan wel verbinding maken maar niet surfen. Als het een sterk wachtwoord is kan MAC filtering wel uit.[/quote:f889ff1a75] Zou daar dan niet IEDEREEN 'last' van moeten hebben? Zoals gezegd, ik kon er met mijn laptop gewoon doorheen. En vele anderen met en vóór mij; nimmer ooit dit probleem gehad.
Link naar reactie
Heeft ze geen firewall op de laptop die toevallig internet explorer blokkeert. Deze situatie heb ik bij mijzelf geregeld gecreeerd, toen kon ik wél gewoon contact met de router maken maar het internet niet op. Wat ik in eerste instantie wilde zeggen. Ga naar configuratiescherm-netwerkverbindingen klik vervolgens met de rechter muisknop de netwerkkaart aan die verbinding geeft met de router. dubbelklik vervolgens in de geopende venster op eigenschappen, ga vervolgens naar internet protocol TCP/IP. Klik ook hier op eigenschappen. Hier zou dan automatisch een ip adres laten toewijzen en automatisch een DNS server adres laten toewijzen aangevinkt moeten staan. Waarom vraag ik dit? Deze situatie had ik ook met mijn laptop, hier had ik een vast ip adres ingevoerd met een vast DNS adres, bij mij werkte alles dus gewoon. Ging ik echter naar mijn zuster met een ander ip adres op haar router, dan werkte het internet niet, ik kon wél verbinding met haar router krijgen.
Link naar reactie
[quote:bda6f5a7fe="drupke"]Heeft ze geen firewall op de laptop die toevallig internet explorer blokkeert. Hier zou dan automatisch een ip adres laten toewijzen en automatisch een DNS server adres laten toewijzen aangevinkt moeten staan. [/quote:bda6f5a7fe] Zoals gezegd, inmiddels is betreffende gaste weer weg en kan ik niets meer uitproberen. het voorval intrigeerde me echter wel. Toen ik de instellingen eerder bij haar controleerde zag er dat allemaal uit zoals ikzelf ook gewend ben met de automatische toewijzigingen, zo ver ik me herinner. Het rare is/was dan ook (voor mij) dat het haar eerder elders op variabele (hotel)plaatsen wel lukte. Het zal voor mij een mysterie blijven. Vrolijk Pasen, een ander mysterie :)
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
[quote:29727c1bce="jawtje"] Het zal voor mij een mysterie blijven. [/quote:29727c1bce] Ik kom er nog eens op terug OMDAT IK HET WEEKEND WEER MET HETZELFDE PROBLEEM GECONFRONTEERD WERD. Er was weer een gaste bij mijn buren die HET NET (via Explorer) niet op kon. Zoals bekend wel verbinding met de router(s) maar niet verder!!??!! Ik heb alle aanwijzingen hierboven uitgeprobeerd maar dat haalde allemaal niets uit. Tegelijkertijd konden we met VIJF andere laptops gewoon probleemloos aan de slag. Zowel met Explorer als Firefox en onder W98, XP, ME en VISTA. Daaruit concludeer ik dat het aan die ene laptop (met VISTA) moet liggen, maar ik heb geen idee meer waar verder te zoeken. Het ECHTE probleem/raadsel - vind ik - is dat - ook deze gaste - weer vertelde dat dit de eerste keer was dat ze dit ervoer. EN dit zijn steeds stuk voor stuk globetrotters die de hele wereld afreizen met hun laptops (mijn buren runnen een B&B). Iemand nog een (of meer) idee(ën)?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...