Ga naar inhoud

lan verbinding?


anoniem

Aanbevolen berichten

hey fooks, na mijn laatste herinstallatie van XP-home gaat mijn adsl verbinding via een omweg, denk ik, naar mijn computer. Tenminste denk ik, ben maar een groentje op dit gebied. Als ik op de icoontje verbinding aan klik alleen mijn computer te zien en niet mijn ethernet verbinding terwijl de status aangeeft dat het wel aangesloten is. Status: lan verbinding verbonden realtek RTL-8139/810x family fast ethernet NIC 1394 verbinding verbonden 1394-netwerkkaart #2 1394 verbinding 2 verbonden 1394-netwerkkaart Dan heb ik qua snelheid 100,0 Mbps terwijl ik via mijn router in het systeem configuratie kijk dat ik een snelheid heb van 512/1600. Heb ik verkeerd ingesteld of moet ik opnieuw via XP home mijn netwerkverbinding via wizard configureren? router een speedtouch 510, provider: xs4all, computer intel 3.00 Mhz, 1024 Mb, 2x 120 gig, ati 9800 pro, audigy 2, dvd rewriter. thanx voor de hulp....... :-? :cry: :cry: :cry:
Link naar reactie
Het werkt? Dan is er geen echt probleem. Ik denk dat de firewire (IEEE1394) aansluitingen er los van staan. Ik verwijder dat meestal uit de netwerkinstellingen, om verwarring te voorkomen. Heb je 2 computers met elkaar verbonden via firewire? Forr Firewire zal vermoedelijk 400MB/s gegeven worden. Die 100Mbit/s is goed omdat de snelheid van de realtek netwerkkaart is. Die ADSL verbindingssnelheid daar heeft de computer geen weet van. Dat is de snelheid tussen de centrale en het ADSL modem. Van modem-router, router-switch, switch-computer staat daar los van. Die hogere snelheid geldt voor je gewone netwerk. De ADSL snelheid voor internet alleen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...