anoniem Geplaatst: 16 september 2005 Delen Geplaatst: 16 september 2005 Ik heb nu net een nieuwe router gekregen omdat de andere kapot was. Ik heb m aangesloten en alles, alle instelling zijn volgens mij goed, maar ik heb geen internetverbinding. Het is een Eminent 4112. Als ik via Mozilla naar de router ga staan er bij het ip adres, subnet mask en gateway allemaal : 0.0.0.0 Zo dus: IP Address 0.0.0.0 Subnet Mask 0.0.0.0 Gateway 0.0.0.0 Domain Name Server 0.0.0.0 Bij Basic Settings -> Primary Setup staat wel een een ip-adres bij "LAN IP Address" waar is er iets verkeerd gegaan?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2005 Wat voor provider heb je? Sommige providers controleren namelijk op MAC adres voordat ze een IP-adres toekennen. Verder kun je even op Release, en dan Refresh drukken om een nieuw IP-adres aan te vragen. Dit is uiteraard WAN (Wide Area Network, je buiten-ip adres). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2005 Tiscali, maar ik zou het raar vinden als het met dat MAC ding te maken had, want daar heb ik de vorige keer ook niks aan hoeven te veranderen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2005 Klopt, de eerste keer dat je aangesloten wordt bij de provider is er nog geen MAC-adres, maar wordt wel de huidige geregistreerd. Nou weet ik niet of Tiscali ook op MAC-adressen controlleert. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2005 volgens mij is dit bij mijn abonnement niet het geval: [quote:3666265dd2] U kunt in het Business Online Service Center van Tiscali het Mac adres van uw router koppelen aan uw IP-adres. Dit is alleen van toepassing indien u een ADSL verbinding van [b:3666265dd2]BabyXL[/b:3666265dd2] heeft. U kunt inloggen op het Online Service Center met uw gebruikersnaam en het daarbij bijhorende wachtwoord.[/quote:3666265dd2] aangezien ik geen BabyXL verbinding heb Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2005 Heb je al Release en daarna Refresh/Renew gedaan? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2005 Nee, maar ik heb het allemaal ff opnieuw gedaan (het hele proces vanaf het begin) en bleek dat in het password (wat wel geodgekeurd werd) een fout te zitten :P hij doet het nu wel Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen