Ga naar inhoud

Geen netwerkverbinding wegens onv. opslagruimte op server?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb diverse computers door het huis staan, twee met een vaste verbinding met de accespoint-router en 2 met een draadloze verbinding. Dat werkte allemaal prima, maar nadat ik vandaag een ZoneAlarm update op 3 stuks heb geïnstalleerd met een "clean install" (waarbij o.a. je toegestane IP-adressen werden gewist) heb ik vreemde verschijnselen. Sommige verbindingen werken normaal, andere zijn niet meer te maken en dan krijg je de mededeling: Kan geen netwerkverb. maken omdat er onvoldoende opslagruimte op de server is om deze opdracht te verwerken. De IP-adressen heb ik uiteraard weer aangebracht. Er zal dus nog iets anders aan de hand zijn. Ook de niet geupdate computer wil sommige verbindingen niet meer maken. Kent iemand deze situatie en zo ja, wat moet ik er aan doen? Alvast bedankt voor elke tip. Rob
Link naar reactie
Ik heb (na het modem uitgeschakeld te hebben) ZoneAlarm op diverse computers gedeïnstalleerd, maar dat maakte niets uit. Het vreemde is (was dus altijd zo sinds de nieuwe ZA) dat ik bij wijze van spreken wel vanaf comp. A verbinding kreeg naar B, maar niet van B naar A! Sommige verbindingen werken wél naar 2 kanten... Toch heeft het waarschijnlijk wel met ZA te maken, want als ik in de foutmeldingen van ZA kijk, zie ik bv. staan: packet send from 192.168.123.102(UDPPort 1026) to 192.168.123.254(DNS) was blocked. En op de andere computer: packet send from 192.168.123.254(TCPPort 1028) to 192.168.123.102(TCPPort 1028) was blocked. Wat is dat 254 nummer? Tot nu toe had ik alleen de range 100-199 als toegestaan ingegeven, en met de oude versie ging dat altijd goed. Iemand enig idee wat ik fout doe? Ik heb de toegestane range al uitgebreid tot 254, maar dat levert geen verschil op :-( Alvast weer bedankt voor elke suggestie. Rob
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...