Ga naar inhoud

Geen internet wel verbinding


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste allen, 2 dagen geleden heb ik geprobeerd om mijn wireless(Tornado 242) router te configureren op mijn Desktop thuis. Na het toewijzen van MAC adressen wil de router een reboot gaan doen waarna deze crashed. Hierna kreeg ik geen verbinding meer met het internet. Ik heb inmiddels de router er tussenuit gesloopt, maar nu kom ik er achter dat ik ook in de "oude"configuratie geen "internet" meer heb. De dingen die ik tot nu toe weet zijn het volgende: *) Ik kan pingen naar mijn modem (10.0.0.138) *) Mijn modem heeft de status UP (er is verbinding met het internet) *) Alle drie de lampjes op mijn modem branden constant groen *) Het IP adres wordt dynamisch uitgegeven (staat ook zo geconfigureerd in mijn LAN verbinding) *) Pingen naar een willekeurig IP adres of URL buiten de modem lukt niet. *) Er word een IP adres uitgegeven aan mijn PC (10.0.0.15x) *) De modem Staat als standaard gateway *) Het subnetmasker staat op 255.255.255.0 Als er dingen zijn die ik over het hoofd heb gezien dan hoor ik dit graag. Een tweede modem heb ik niet, dus ik kan even niet testen of mijn modem nog correct werkt. B.v.d. Aschwin.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...