Ga naar inhoud

Draadloos netwerk met Linksys WRT54G router


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Sinds kort heb ik een draadloos netwerk voor mijn computer. Mijn neef heeft een en ander geinstallleerd, want zelf heb ik helaas geen kaas gegeten van deze materie. Het betreft een linksysWRT54G router, en daarbij een Linksys USB Network Adapter WUSB54G. Deze is aangesloten op een USB 2 poort. De verbinding is op zich uitstekend en heeft een constante snelheid van 54,0 Mbps. Op zich werkt het dus goed, maar af en toe valt de verbinding ineens weg, deze komt echter meteen weer terug maar het is soms lastig (met MSN bijvoorbeeld). Als "leek" zijnde, heb ik het volgende geprobeerd: Het verhaal van de wireless zero config, maar dan kom ik op het netwerk van bijn buurman terecht i.p.v. in mijn eigen verbinding. Firewall XP staat aan, (uitzetten hielp niet) Heb wel XP service pack 2. Verder heb ik nog een muis, printer, scanner en nog een usb modem aan de diverse usb poorten hangen. (Ik had namelijk ADSL, nu overgegaan op glasvezel). Iemand nog tips?
Link naar reactie
Het is wel het beste om de router met een kabel aan te sluiten op de machine waarvandaan je de firmware upload. V1.0, V1.1 etc betekent de versie van je WRT54G. Die kun je onderop de router vinden, linksboven op een sticker: WRT54G V... Je kan een update-utility downloaden bij Linksys, die je op je pc kan starten en die de firmware-update doet. Alternatief is dat je de "gewone" versie download en uitpakt. Je krijgt dan een .bin-bestand. Je moet dan inloggen op de router-configurator via je browser: http://192.168.1.1 en inloggen (user: admin, pwd: niks invullen, tenzij je neef er een wachtwoord op heeft gezet). In het menu klik je dan op Administration - Firmware upgrade. Dan klik je op Bladeren en selecteer je dat .bin-bestand en klik je op Upgrade.
Link naar reactie
Deze week heb ik een nieuwe driver voor de USB adapter geinstalleerd, en het ging al een stuk beter. De verbinding viel af en toe nog weg, maar niet meer zo frequent als eerst. Vanmiddag is mijn neef geweest, en hij heeft nieuwe firmware op de router gezet. Tot nu toe gaat alles perfect en het ziet er naar uit dat het probleem definitief verholpen is! :D Nogmaals dank Paulus voor de geboden hulp! :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...